McDonald’s lanceert Bouw Burger voor Kinderfonds

McDonald’s lanceert Bouw Burger voor Kinderfonds
  • Food-en-retail
  • 14 okt 2025 @ 08:14
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Om de groeiende wachtlijst bij de Ronald McDonald Huizen terug te dringen, introduceert McDonald’s een bijzondere donatiecampagne: de Bouw Burger. Vanaf 14 oktober kunnen gasten in alle restaurants voor 2 euro een symbolische burger van bakstenen toevoegen aan hun bestelling. De opbrengst gaat volledig naar de uitbreiding en verbouwing van de Huizen van het Ronald McDonald Kinderfonds.

‘Onze nieuwste Bouw Burger is een burger die direct bijdraagt aan het bouwen van huizen voor gezinnen die dicht bij hun zieke kind willen zijn,’ zegt Dolly van den Akker, Brand Impact Director bij McDonald’s. ‘Wij hopen dat deze burger net zo bekend wordt als onze andere iconische burgers.’

McDonald’s is al veertig jaar founding partner van het Ronald McDonald Kinderfonds. Met de campagne wil het merk helpen de wachtlijst van gemiddeld 23 gezinnen per maand terug te dringen. Het Kinderfonds wil groeien van 225 naar 270 kamers, zodat meer ouders in de buurt van hun kind kunnen blijven.

Ouders zoals Joyce weten hoe belangrijk dat is. ‘Toen ik ’s nachts gebeld werd, kon ik binnen minuten bij mijn zoon Milan zijn. Ondanks alle zorgen was het Ronald McDonald Huis een rustpunt. Het contact met vrijwilligers en andere ouders gaf me een warm gevoel in die onzekere periode.’

De Bouw Burger is verkrijgbaar tot en met 10 november. Als dank ontvangen donateurs een sleutelhanger – een klein symbool van een groot gebaar.

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken