McDonald’s lanceert Bouw Burger voor Kinderfonds

- Food-en-retail
- 14 okt 2025 @ 08:14
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 okt 2025 @ 08:14
- Kel Koenen
Om de groeiende wachtlijst bij de Ronald McDonald Huizen terug te dringen, introduceert McDonald’s een bijzondere donatiecampagne: de Bouw Burger. Vanaf 14 oktober kunnen gasten in alle restaurants voor 2 euro een symbolische burger van bakstenen toevoegen aan hun bestelling. De opbrengst gaat volledig naar de uitbreiding en verbouwing van de Huizen van het Ronald McDonald Kinderfonds.
‘Onze nieuwste Bouw Burger is een burger die direct bijdraagt aan het bouwen van huizen voor gezinnen die dicht bij hun zieke kind willen zijn,’ zegt Dolly van den Akker, Brand Impact Director bij McDonald’s. ‘Wij hopen dat deze burger net zo bekend wordt als onze andere iconische burgers.’
McDonald’s is al veertig jaar founding partner van het Ronald McDonald Kinderfonds. Met de campagne wil het merk helpen de wachtlijst van gemiddeld 23 gezinnen per maand terug te dringen. Het Kinderfonds wil groeien van 225 naar 270 kamers, zodat meer ouders in de buurt van hun kind kunnen blijven.
Ouders zoals Joyce weten hoe belangrijk dat is. ‘Toen ik ’s nachts gebeld werd, kon ik binnen minuten bij mijn zoon Milan zijn. Ondanks alle zorgen was het Ronald McDonald Huis een rustpunt. Het contact met vrijwilligers en andere ouders gaf me een warm gevoel in die onzekere periode.’
De Bouw Burger is verkrijgbaar tot en met 10 november. Als dank ontvangen donateurs een sleutelhanger – een klein symbool van een groot gebaar.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Wehkamp introduceert nieuwe merkidentiteit
- Nutricia start Ondervoeding op het Menu
- Unilever en For You Agency lanceren Namdong als fan-first...
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Joost van den Berg van Dr Oetker:... 14-10-2025
- McDonald’s lanceert Bouw Burger voor... 14-10-2025
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw... 13-10-2025
- EU-verbod op plantaardige... 10-10-2025
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales... 10-10-2025
- Kinderen grijpen naar Whopper in... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes