'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens

- Bureaus
- 9 okt 2025 @ 14:28
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 okt 2025 @ 14:28
- Tamara de Vos
Na een herpositionering lanceert zorgverzekeraar Menzis samen met bureau N=5 de merkcampagne ‘Dan is er Menzis’. De campagne, vanaf 9 oktober zichtbaar via onder meer bioscoop, online video en out-of-home, benadrukt hoe Menzis mensen ondersteunt bij alledaagse gezondheidsuitdagingen.
Mensen regelen hun zorg vaak zelfstandig, maar in moeilijke tijden is ondersteuning welkom. Menzis wil in die situaties zichtbaar zijn. ‘Echte zorg is aandacht: naast iemand staan, een hand vasthouden, er écht voor iemand zijn’, zegt Carolien Bos, directeur Klant & Markt bij Menzis. ‘Onze leden zeggen: laat me voelen dat je er voor me bent als ik het nodig heb.’
Alledaagse situaties
De campagne bestaat uit commercials waarin herkenbare zorgmomenten centraal staan, zoals rugklachten en werkstress. Regisseur Johan Kramer, eerder betrokken bij Menzis-campagnes, legde persoonlijke gesprekken vast in een realistische stijl. Creatief partner Thijs Bontje (N=5): ‘Zorgen voor gaat verder dan betalen. We laten in deze campagne zien hoe mensen zelf over zorg praten.’
Eén van de nieuwe campagnes
Nieuwe missie
Parallel aan de campagne is een nieuwe missie ontwikkeld: ‘Wij kiezen voor de mens’. Volgens Bastiaan Weers, Managing Strategy Director bij N=5, weerspiegelt dit de oorspronkelijke oprichtingsgedachte van Menzis. ‘Die mentaliteit leeft nog steeds en komt nu terug in zowel merk als organisatie.’
Credits
Klant: Menzis
Bureau: N=5
Creatie: Thijs Bontje, Carsten van Berkel
Strategie: Bastiaan Weers
Account: Tamara Saelman, Judith Petit
Agency producer: Anna Bosscher, Monique van Smaalen
Productiemaatschappij Holy Fools
Regie: Johan Kramer
Productie: Frank de Kok en Monique Janse
DOP: Ton Peters
Muziek: Clear Music
Sound: Klevr Sound
Grading: Wietse van Bezooijen bij De Grot
Edit: Editors Amsterdam
Fotografie: Niels Blekemolen
Video: Marcel Poelstra
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- NIO herdefinieert de autowereld door focus op community...
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- ‘Liever één keer te vaak dan te laat’
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- Branche tekent voor eerlijke pitchpraktijken
Laatste Nieuws
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht09-10-2025
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe... 09-10-2025
- Mastercard lanceert inclusieve... 09-10-2025
- CZ omarmt ‘zorginstinct’ in nieuwe... 08-10-2025
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’... 08-10-2025
- D66 maakt ruimte met campagne ‘Het... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes