Echte dames, echte croquet: Van Dobben viert karakter

- Food-en-retail
- 7 okt 2025 @ 16:58
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 okt 2025 @ 16:58
- Kel Koenen
Alfred en OnSocial lanceren een nieuwe merkcampagne voor croquetmerk Van Dobben, waarin niet acteurs maar de échte dames van de Amsterdamse Eetsalon de hoofdrol spelen. In de campagne staat de merkessentie ‘echt genieten van uitgesproken karakter’ centraal.
‘Van Dobben is al tachtig jaar een merk met een uitgesproken karakter’, zegt Eva Schoeman, brand manager Foodservice bij moederbedrijf Van Geloven. ‘Onze croquet is een uitgesproken snackicoon dankzij z’n vorm en smaak. Wie wel eens in de Eetsalon komt, weet wat je daar kunt verwachten: een heerlijk ambachtelijke croquet, geserveerd door de goudeerlijke dames.’
Bekijk de campagnefilm hieronder:
Volgens Daphne Schoenmakers, brand manager Retail bij Van Geloven, wordt met de campagne de unieke beleving van de iconische snacksalon breder uitgedragen. ‘De ervaring die gasten al meer dan 80 jaar in de salon hebben – de nuchtere gezelligheid, het vakmanschap en de uitgesproken dames – wordt nu ook buiten de salon voelbaar gemaakt.’
Lucio Jessurun, strategy director bij Alfred, vult aan: ‘De dames uit de salon zijn goudeerlijk, recht voor z’n raap en hebben het hart op de tong, maar altijd op de juiste plek. En ze weten alles van de lekkerste croquet van Nederland. Dat maakt ze de ideale merkvertegenwoordigers.’
De campagne met de dames van Van Dobben wordt vanaf vandaag zichtbaar op alle touchpoints: online, social, retailmedia, in de supermarkt én in de horeca.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




