Echte dames, echte croquet: Van Dobben viert karakter

- Food-en-retail
- 7 okt 2025 @ 16:58
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 okt 2025 @ 16:58
- Kel Koenen
Alfred en OnSocial lanceren een nieuwe merkcampagne voor croquetmerk Van Dobben, waarin niet acteurs maar de échte dames van de Amsterdamse Eetsalon de hoofdrol spelen. In de campagne staat de merkessentie ‘echt genieten van uitgesproken karakter’ centraal.
‘Van Dobben is al tachtig jaar een merk met een uitgesproken karakter’, zegt Eva Schoeman, brand manager Foodservice bij moederbedrijf Van Geloven. ‘Onze croquet is een uitgesproken snackicoon dankzij z’n vorm en smaak. Wie wel eens in de Eetsalon komt, weet wat je daar kunt verwachten: een heerlijk ambachtelijke croquet, geserveerd door de goudeerlijke dames.’
Bekijk de campagnefilm hieronder:
Volgens Daphne Schoenmakers, brand manager Retail bij Van Geloven, wordt met de campagne de unieke beleving van de iconische snacksalon breder uitgedragen. ‘De ervaring die gasten al meer dan 80 jaar in de salon hebben – de nuchtere gezelligheid, het vakmanschap en de uitgesproken dames – wordt nu ook buiten de salon voelbaar gemaakt.’
Lucio Jessurun, strategy director bij Alfred, vult aan: ‘De dames uit de salon zijn goudeerlijk, recht voor z’n raap en hebben het hart op de tong, maar altijd op de juiste plek. En ze weten alles van de lekkerste croquet van Nederland. Dat maakt ze de ideale merkvertegenwoordigers.’
De campagne met de dames van Van Dobben wordt vanaf vandaag zichtbaar op alle touchpoints: online, social, retailmedia, in de supermarkt én in de horeca.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Michelin maakt nieuwe Bib Gourmands 2025 bekend
- HelloFresh opent pop up 'De Amsterdamse Huiskamer' vol nostalgie
- Zeeman geeft toe dat haar lab diamant niet goedkoper is
- Eru opent Smeerbar als onderdeel vernieuwde merkstrategie
- Wehkamp introduceert nieuwe merkidentiteit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Echte dames, echte croquet: Van... 07-10-2025
- Michelins volledige nieuwe lijst... 06-10-2025
- Nutricia start Ondervoeding op het... 03-10-2025
- I am Toro lanceert Amsterdam 750... 02-10-2025
- A-merken gemiddeld 40 procent... 02-10-2025
- Unilever en For You Agency lanceren... 01-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes