FonQ inspireert met nieuwe woonstijlcampagne

- Bureaus
- 7 okt 2025 @ 09:32
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 okt 2025 @ 09:32
- Kel Koenen
Online woonwinkel fonQ lanceert in samenwerking met team5pm een nieuwe online campagne die Nederlanders inspireert om hun eigen woonstijl te ontdekken. De campagne, die vandaag live gaat, draait volledig om stijlzin – van het eerste idee ‘ik wil iets nieuws’ tot het vinden van dat ene item dat een interieur persoonlijk maakt.
De campagne bestaat uit een serie korte YouTube-prerolls en een socialstrategie waarin creators als Juul Thielen en HappyVillageInterior een hoofdrol spelen. Via Instagram, TikTok, Facebook en Pinterest delen zij stylingtips, Q&A’s en interieurinspiratie. De campagne loopt vanaf oktober - traditioneel de woonmaand - tot het einde van het jaar.
‘Bij fonQ zetten we ons al jarenlang in om een bijzonder interieur bereikbaar te maken, met steeds weer vernieuwende collecties van toonaangevende merken, ontwerpers en stijlen’, zegt Sjoerd van Heiningen, marketingdirecteur van fonQ. ‘Deze campagne vormt het startschot van een tijd waarin we het merk fonQ verder uitbouwen en neerzetten als hét woonmerk dat je huis karakter geeft.’
Bekijk één van de pre-roll campagnefilms hieronder:
De campagne valt samen met de introductie van een vernieuwde merkidentiteit, look & feel en de nieuwe pay-off: Bijzonder. fonQ, ontwikkeld door bureau The Others uit Amersfoort.
De online campagne is het resultaat van een nauwe co-creatie tussen team5pm en het inhouse-team van fonQ. Op basis van doelgroeponderzoek en kijkgedrag is een lange-termijn socialstrategie ontwikkeld met creatieve formats en een doordacht distributieplan. ‘In slechts een paar weken tijd hebben we de eerste prerolls en socialformats geproduceerd’, aldus Sjoerd van Renselaar, lead campagnes bij team5pm. ‘Dankzij de gezamenlijke aanpak kunnen we full funnel en always-on aanwezig zijn – ook op de langere termijn.’
Credits
Klant: fonQ
Verantwoordelijk Klant: Sjoerd van Heiningen, Marilou van Overbeek, Caron Kersten, Jules Jules Quivooij, Shannon Pereira Sanches
Bureau: team5pm
Merkidentiteit & strategie: The Others
Strategie: Nienke Harsta
Creatie: Keyhe Delsink
Social Creatives: Tess van der Hoop, Luna Kaldenbach, Lieke Uittenbosch
Account: Sjoerd van Renselaar
Projectmanagement & productie: Simone Besseling
Regie: Joy Heijstee
DOP: Levien Priem
Gaffer: Tjeerd Melchers
Animatie & Montage: Mitch Versluis, Werner Walthaus
Grade: Robbert Nieuwenhuijs
Sounddesign & mix: Bashel de Vries
Voice-over: Daan Steijnen
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- D66 maakt ruimte met campagne ‘Het... 07-10-2025
- fonQ inspireert met nieuwe... 07-10-2025
- Universiteiten geven leraar... 07-10-2025
- ASN Bank helpt starters hun... 07-10-2025
- MediaMarkt blaast iconische pay-off... 06-10-2025
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen... 06-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes