CreativeNL Live presenteert tijdens Dutch Design Week: On A New Crossroad
.jpg)
- Design
- 19 sep 2025 @ 10:27
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 19 sep 2025 @ 10:27
- Imke Walenberg
Tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven organiseert CreativeNL op woensdag 22 oktober het programma On A New Crossroad. In samenwerking met de Dutch Design Foundation wordt in Natlab belicht wat Nederlandse ontwerpkracht anno 2025 te bieden heeft. Het evenement vormt de officiële lancering van de nieuwe CreativeNL Thought Leader, met als motto Celebrating Dutch Creativity.
Centraal staat de vraag hoe de creatieve industrie inspeelt op de grote transities die wereldwijd spelen. Daarbij gaat het om technologische ontwikkelingen zoals AI en immersieve technologie, maar ook om politieke spanningen, economische machtsverschuivingen, klimaatuitdagingen en demografische veranderingen. Om internationaal relevant te blijven, moet Nederland juist nu lenig en innovatief reageren.
Een van de hoogtepunten is de presentatie van Niek Pulles (Nike), de kersverse CreativeNL Thought Leader. Samen met andere voorlopers uit de creatieve industrie onderzoekt hij hoe Nederland internationaal meer onderscheidend vermogen kan ontwikkelen. Ook ex-marketeer en opiniemaker Frida Boeke zal het podium betreden met een prikkelende speech.
Verschuiving van het narratief
Volgens Nils Adriaans, head of content van CreativeNL en onderdeel van CLICKNL, draait de editie om meer dan technologie alleen: ‘Ontwerpkracht wordt steeds vaker ingezet om innovaties en maatschappelijke transities te versnellen. Storytelling speelt daarbij een cruciale rol. Het narratief verschuift naar een mensgedreven ontwerpmentaliteit, gedragsverandering, sociale innovatie en verbeeldingskracht. Uiteindelijk zijn het mensen die de transities in beweging moeten zetten.’
Met On A New Crossroad wil CreativeNL een inspirerende én realistische blik op de toekomst bieden. Bezoekers ervaren niet alleen welke vernieuwende projecten al gaande zijn, maar ook hoe die eruitzien en aanvoelen. Want, zo zegt Adriaans: ‘Zonder ontwerp, verwondering, emotie en verlangen is er geen duurzame verandering mogelijk.’
Het volledige programma en de lijst met sprekers worden later deze maand bekendgemaakt.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- CreativeNL Live presenteert tijdens... 19-09-2025
- 6 architecten- en... 10-09-2025
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes