Marketingtransfers week 37, 2025

- B2b
- 12 sep 2025 @ 08:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 12 sep 2025 @ 08:00
- Redactie MarketingTribune
Van natuurlijke cosmetica tot fastfood, van fatbikes tot Vogue-waardige campagnes: deze week laat zien hoe breed de marketing- en communicatiewereld kan zijn. Terwijl Dr. Hauschka een nieuwe CEO krijgt, McDonald’s een Chief Restaurant Officer introduceert (ja, die titel bestaat écht) en La Souris inzet op HR-power voor fatbikes, kiezen anderen voor creatieve vrijheid met een nieuw bureau, een overstap naar een internationale boardroom of zelfs een tentoonstelling in Foam. Kortom, de transfers van deze week lezen bijna als een mini-economie op zichzelf.
Per 1 juli 2025 is Jantien Kroese-van den Berg benoemd tot CEO van Dr. Hauschka Benelux. Zij volgt Marlijn van Straaten op, die de afgelopen jaren leidinggaf aan het cosmeticamerk. Kroese-van den Berg werkte sinds 2021 als Head of Sales & Operations Benelux bij Dr. Hauschka. Daarvoor deed zij ruim twintig jaar ervaring op in marketing, trade marketing en sales binnen de cosmetica- en FMCG-sector, onder meer bij Beiersdorf en L’Oréal. Over haar nieuwe functie zegt Kroese-van den Berg: ‘Het is een eer om deze rol te mogen vervullen. Dr. Hauschka is voor mij een prachtig merk waar ik volledig achter sta, en dat zo anders is dan de merken waarvoor ik eerder heb mogen werken.’
Jantien Kroese-van den Berg
Joost Elshof is benoemd tot Chief Restaurant Officer (CRO) bij McDonald’s Nederland, een nieuwe functie binnen het Nederlandse managementteam. In deze rol is hij verantwoordelijk voor Franchising, Field Service, National Operations en de eigen restaurants van McDonald’s (McOpCo). Elshof is sinds 2018 werkzaam bij McDonald’s en bekleedde eerder de functie van Supply Chain Director. Daar gaf hij leiding aan de afdelingen inkoop, logistiek, kwaliteit en duurzaamheid. Na een operationele training in de restaurants zal hij zich als CRO richten op duurzame groei door middel van Operational Excellence en het versterken van de prestaties van franchisenemers. Volgens Elshof: ‘90% van de restaurants wordt gerund door lokale franchisenemers die een belangrijk onderdeel zijn in het succes. [...] Ik geloof sterk in de groei en ontwikkeling van talent. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met onze franchisenemers te blijven bouwen aan een duurzame groei van McDonald’s, gerund door franchisenemers die lokaal sterk betrokken zijn en waar ruimte is voor (nieuw) talent.’
Joost Elshof
Carin van Alst is per 1 september gestart als hr-directeur bij La Souris, importeur van fatbikes en scooters. In haar nieuwe functie geeft zij invulling aan een toekomstbestendig hr-beleid en treedt zij toe tot het managementteam van het bedrijf. Van Alst heeft een bachelor Arbeidsmarktpolitiek en Personeelsbeleid (Hogeschool Utrecht), een post-bachelor Bedrijfskunde (Hogeschool Windesheim) en een MBA (Business School Nederland). Eerder was zij werkzaam als hr-manager bij JPR Advocaten en drukkerij CPI – Koninklijke Wöhrmann.
Carin van Alst
Floris Cornelissen, Jasper Roks en Pieter Jan Glerum hebben gezamenlijk het creatieve bureau Whoohaa opgericht. De drie oprichters kennen elkaar van hun tijd bij TBWA\NEBOKO, waar zij werkten aan campagnes voor onder meer Vodafone, McDonald’s en Albert Heijn. Whoohaa positioneert zich als een plug-in agency, gericht op strategie, creatie en detail, zonder vaste kantoorstructuur of overhead. Het bureau biedt ondersteuning bij merkpositionering, visual identity, campagnes, activaties en customer experience. Volgens Cornelissen: ‘We zien dat merken steeds meer zelf doen. Soms gaat dat goed. Maar we zien vaak dat ze de weg kwijtraken en hun campagnes een reeks losse flodders worden.’ Pieter Jan Glerum vult aan: ‘Wij zorgen dat álle contactmomenten bijdragen aan hetzelfde grote idee.’ Deze benadering noemt het bureau ‘Brand Harmony’.
Jasper Roks, Floris Cornelissen en Pieter Jan Glerum
Ed van de Weerd breidt zijn portfolio uit van de Benelux naar heel Europa als de nieuwe CEO AS Watson Health & Beauty Continental Europe.
Ed van de Weerd | foto: AS Watson
Door een reorganisatie komt er een eind aan haar tijd bij Pathé, ‘de leukste functie bij het leukste bedrijf’, aldus Annette Reijersen van Buuren. Zij is eind 2025 weer beschikbaar voor een marketing- & communicatiefunctie, vast, interim of fractional.
Annette Reijersen van Buuren
Fotograaf, regisseur en cinematograaf Fidelio Faustino sluit zich aan bij productiemaatschappij 100%. Alessandro Tomasi, Talent Agent bij 100%: ‘We zijn trots om te delen dat Fidelio Faustino - een jonge, veelbelovende fotograaf, regisseur en cinematograaf - zich heeft aangesloten bij 100%. In zijn werk verweeft Fidelio cultuur, spiritualiteit en herinnering, en dat levert beelden op die zowel eerlijk als gelaagd zijn. We kijken er enorm naar uit om samen projecten te realiseren die juist die diepgang en echtheid laten zien. Wij leerden Fidelio kennen via het sQuare-acceleratorprogramma in Amsterdam en waren meteen onder de indruk van zijn creatieve visie en zijn vermogen om moeiteloos te schakelen tussen film en fotografie. Vanaf het eerste moment zag je dat hij een zeldzaam talent heeft om verhalen vast te leggen op een elegante, poëtische en oprechte manier. Op jonge leeftijd heeft hij al een herkenbare, eigen stem gevonden. We kunnen niet wachten om samen met hem te werken aan inspirerende commerciële en modecampagnes.’ Naast zijn eigen praktijk zet Faustino zich ook in voor talentontwikkeling en communityprojecten. Zo gaf hij samen met anderen workshops aan jonge fotografen uit Amsterdam-West. Faustino: ‘Ik wil een beeldtaal creëren die van binnenuit komt - een manier van kijken die zich verzet tegen de blik van buitenaf en terugpakt hoe wij herinnerd willen worden. Het voelt bijzonder om deze reis voort te zetten met 100%, en deel uit te maken van een familie die gelooft in de kracht van gemeenschap.’ Binnenkort opent in Foam zijn tentoonstelling Tapsei, met werk dat hij maakte in zijn geboorteland Suriname.
Fidelio Faustino
Communicatiebureau met focus op financiële dienstverlening Cognito heeft Jo Parker benoemd tot Non-Executive Director. Zij maakt daarmee deel uit van de Global Board van Cognito Group. Tom Coombes, oprichter en CEO van Cognito: ‘Jo's ervaring met het opzetten en leiden van bureaus - vooral binnen internationale netwerken - is zeldzaam. Haar strategisch inzicht en governance-expertise zal van onschatbare waarde zijn bij de ontwikkeling van ons netwerk.’ Parker zelf over haar benoeming: ‘Cognito heeft een unieke positie met een wereldwijd, geïntegreerd marketing- en communicatie-aanbod helemaal gericht op financiële dienstverlening. Ik ben blij om deel uit te maken van de Raad van Bestuur en mee te bouwen aan een netwerk met een sterk momentum.’
Jo Parker
Tanya Leedekerken is gestart als Managing Director van Boomerang, onderdeel van Publicis Groupe Netherlands. In haar rol rapporteert zij aan Isabelle Dacz, CEO Publicis Groupe Netherlands en maakt zij deel uit van de Executive Committee. Isabelle Dacz, CEO van Publicis Groupe Netherlands: ‘Tanya heeft ruime ervaring in de media- en entertainmentwereld. Ze vervulde senior functies bij MTV en Amazon Music, waar ze internationale campagnes leidde en merken hielp om zich te verbinden met nieuwe generaties via digitale en sociale platformen. Ze brengt een frisse energie en een duidelijke visie mee op hoe merken relevant blijven in een snel veranderende wereld. Tanya combineert strategisch inzicht met creatieve flair en een diep begrip van cultuur en media. We zijn ontzettend blij dat ze zich bij ons team voegt en kijken uit naar de impact die ze zal maken.’ Boomerang richt zich op creatieve, sociale en digitale productie binnen de Publicis Groupe.
Tanya Leedekerken
redactie & samenstelling Nanny Kuilboer & Tamara de Vos
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 37, 202512-09-2025
- ASML investeert in AI-bedrijf Mistral 09-09-2025
- Loop: marketing in het AI-tijdperk08-09-2025
- Marketingtransfers week 36, 202505-09-2025
- HubSpot lanceert golf aan... 04-09-2025
- Commercialreview lanceert Stramigo,... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes