Eye Wish zet vakmanschap centraal in nieuwe campagne

Eye Wish zet vakmanschap centraal in nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 8 sep 2025 @ 09:29
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Optiekketen Eye Wish Opticiens is na vier jaar terug met een merkcampagne die volledig draait om vakmanschap. Samen met het nieuwe creatieve bureau The USP Agency en mediabureau Abovo Maxlead wil de keten zich nadrukkelijk onderscheiden van concurrenten die vooral op prijs communiceren.

‘De optiekmarkt wordt gedomineerd door prijs, terwijl klanten deskundigheid en een goede oogmeting minstens zo belangrijk vinden’, zegt Lisette van Hooff-Akkerman, Head of Marketing bij Eye Wish Opticiens. ‘Goed zien is van levensbelang en staat onder druk door vergrijzing en het toenemend gebruik van schermen. Met deze campagne laten wij zien dat we het vak serieus nemen, op een luchtige en aansprekende manier, aan de hand van optiekvaktermen.’

In de tv-commercial struikelt een vrouw over het woord presbyopie (ouderdomsverziendheid). Ook in radio en online advertenties komen termen als anisometropie en astigmatisme voorbij. Volgens creatief directeur Willem van Harrewijen van The USP Agency benadrukt dit het vakmanschap: ‘Het gebruik van vaktermen is een manier om Eye Wish Opticiens als kwalitatieve optiekketen neer te zetten. Dat noemen wij het “creative platform”.’

Bekijk de commercial hieronder:



De campagne draait ook om bewijsvoering, zoals de gratis 360 graden-oogmeting waarbij opticiens meer tijd nemen om naar klanten te luisteren en breder naar de ooggezondheid te kijken. Dit sluit aan bij de nieuwe pay-off Onze vakmensen zien meer.

Niels Bruinsma, Strategy & Insights Director bij Abovo Maxlead, ziet een duidelijke positionering als onmisbaar in deze concurrerende markt. ‘Door te kiezen voor vakmanschap leggen we de focus op customer intimacy, wat tot in de hele brand funnel een positieve werking heeft.’

Voor Eye Wish is de campagne ook een lange termijn-investering in merkvoorkeur. Van Hooff-Akkerman: ‘Onderzoek van Binet en Field toont aan dat merkbouw op termijn meer effectiviteit oplevert. Die koers willen wij volgen. We snappen dat dat niet van vandaag op morgen lukt, maar dit is een belangrijke eerste stap.’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken