Heyoo.ai bouwt platform voor gepersonaliseerde authentieke marketing door medewerkers

- Bureaus
- 8 sep 2025 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 8 sep 2025 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Door Thought Leadership te combineren met Employee Advocacy biedt Nederlandse start-up Heyoo.ai marketeers een nieuw systeem om de expertise van medewerkers te vertalen naar zichtbaarheid en vertrouwen door het medewerkers makkelijker te maken zakelijke LinkedIn-posts te schrijven.
vlnr oprichters Jannik Lempken, Bas Janssen en Bart Jochems
Het platform helpt en stimuleert medewerkers om authentieke LinkedIn-posts te plaatsen die persoonlijk en relevant zijn. Marketingteams zorgen dat de berichten aansluiten bij de strategie, meten de resultaten en versterken de online aanwezigheid van het merk dankzij de inzet van hun collega’s. Jannik Lempken, co-founder van Heyoo: ‘Marketing bepaalt vaak de boodschap, maar heeft niet altijd de middelen om de rest van het bedrijf daarin mee te krijgen. Heyoo geeft marketeers een manier om leidinggevenden en medewerkers te betrekken voor een samenhangend verhaal, zodat de boodschap écht gedragen wordt door de mensen zelf.’
‘Wandelende papagaaien’
Met de opkomst van AI-content zoeken bedrijven naar manieren om authentiek te blijven. Co-founder Bas Janssen: ‘Heyoo zet AI in als startpunt: het helpt medewerkers makkelijker woorden vinden en inspiratie krijgen, terwijl hun eigen stem en persoonlijkheid altijd leidend zijn. Zo worden bedrijven sterker in hun communicatie zonder dat mensen wandelende papegaaien worden. Voor individuen zijn er genoeg tools om LinkedIn-posts te maken, maar er was nog geen systeem dat dit op bedrijfsniveau organiseert en structureert. Met Heyoo geven we marketeers een manier om hun mensen zichtbaar te maken en het eigen geluid van medewerkers te verbinden met de externe strategie.’
Weerbarstige praktijk
Het is algemeen bekend dat wanneer medewerkers hun kennis delen en het bedrijf actief uitdragen, dit veel meer tractie en betrokkenheid krijgt dan posts vanuit het merk zelf. In de praktijk blijkt dit vaak lastig. Janssen: ‘Leidinggevenden hebben weinig tijd. Medewerkers weten niet goed wat ze moeten posten. Vooraf geschreven teksten worden in ChatGPT gemaakt en vervolgens intern gedeeld in Slack, Excel of Notion. Wat ontbreekt, is een gestructureerde aanpak waarmee bedrijven de kracht van hun medewerkers bundelen en vertalen naar zichtbaarheid. De grote uitdaging is je doelgroep nog echt te bereiken. Daar ligt een enorme kans bij de eigen mensen van het bedrijf.’
Post die past bij persoon
Marketingteams kunnen via het platform samenwerken met hun interne experts. Een ingesproken idee, een korte notitie of een foto wordt door Heyoo automatisch omgezet in post-suggesties die goed aansluiten bij de positionering en communicatie van het bedrijf. Daarnaast kunnen campagnes worden gestart voor alle medewerkers. Elke medewerker krijgt persoonlijke post-suggesties, afgestemd op zijn of haar rol, interesses en unieke eigen toon. Janssen: ‘Zo verdwijnt de drempel van “wat moet ik posten?” en ontstaat content die zowel het persoonlijke profiel versterkt als de zichtbaarheid van het bedrijf vergroot. In tegenstelling tot traditionele employee advocacy-oplossingen die identieke teksten rondsturen, geeft Heyoo suggesties die passen bij ieders eigen geluid.’
Over Heyoo.ai
Heyoo is een SaaS-bedrijf uit Amsterdam. Het bedrijf werd in 2025 opgericht door Bas Janssen, Bart Jochems en Jannik Lempken. Janssen en Jochems waren eerder oprichters van Declaree, de app voor declaraties die fuseerde met Mobilexpense en in 2024 werd overgenomen door Visma. Lempken leidde de internationale uitbreiding en de go-to-market bij Mobilexpense.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Logistiekcampagne TLN benadrukt innovatie en duurzaamheid
- Zwitserleven maakt pensioen menselijk met nieuwe campagne
- The Business of Culture lanceert The Reframe
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
Laatste Nieuws
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
- Heyoo.ai bouwt platform voor... 08-09-2025
- Recordaantal inzendingen voor Effie... 05-09-2025
- De Koffiejongens positioneren zich... 05-09-2025
- Campagne zet trotse Hartmakers in... 05-09-2025
- Dovida kiest voor Draft Digital 03-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes