Biografie Sinds april 2009 werk ik als beeld- en eindredacteur voor MarketingTribune. Daarnaast ben ik ook redacteur van onze mooie titel, zowel voor print als site en events.
Nanny Kuilboer


GPCM2025: 'Goede contentmarketing creëert waarde voor bedrijf, klanten en medewerkers'
Contentmarketing is allang geen kwestie meer van alleen klanten verleiden met slimme campagnes. Het gaat steeds vaker om het vertellen van échte verhalen die waarde toevoegen – niet alleen voor bedrijven, maar ook voor klanten, medewerkers én de samenleving. Suzanne de Bakker, hogeschoolhoofddocent Duurzaamheid in het Economisch Domein aan de Hogeschool Utrecht en jurylid van de Grand Prix Content Marketing Awards, deelt haar visie op de kracht van waardegedreven storytelling en de trends die het verschil maken.

'We kijken niet meer zo snel op van gekke verzoeken'
Tamara Couperus is oprichter van creatief bureau Crocodile Agency. Tussen de bosbranden in Zuid-Europa door, zag zij toch kans mee te doen aan onze limited edition rubriek ‘De zomer van…’.

Koninklijk Concertgebouworkest lanceert merkcampagne 'Elke keer bijzonder'
Met de nieuwe campagne, ontwikkeld door reclamebureau N=5, wil het Koninklijk Concertgebouworkest meer mensen laten kennismaken met de unieke beleving die het orkest biedt, aldus Wietske Kuiper, hoofd Marketing, Communicatie en Verkoop.

Jacht op de Grand Prix Content Marketing Awards geopend
Net als elk jaar reiken MarketingTribune en het Genootschap van Contentstrategen Grand Prix Content Marketing Awards uit aan de beste contentstrategieën. Dit jaar kun je inzenden in zeven categorieën: B2B, B2C, B2E, Campagne, Jongeren, Maatschappelijk en Non-profit. De inzendingen worden beoordeeld op strategie, creativiteit en resultaat.

'Met mijn mobiel en mail bij de hand ben ik altijd in business zonder dat het voelt als werken'
Na bijna tien jaar Weber Shandwick, waarvan de laatste zesenhalf jaar als CEO, richtte Hafida Abahai-Almarini haar eigen bureau op: Hafida Abahai PR. Deze zomer hopte zij Europa door: van Ibiza naar Griekenland en vervolgens Mallorca. Voor de rubriek ‘De zomer van…’ reageert zij op een aantal zonnige vragen.

'Uitrusten, en vooral afschakelen, zijn nodig om weer te kunnen knallen na de zomer'
Frederique de Laat is oprichter van Branthlete, een marketingbureau dat zich volledig richt op vrouwensport. Voor onze limited edition rubriek ‘De zomer van…’ beantwoordt zij een aantal zonnige vragen.

Richella de Groot van Pesca: 'Anno 2025 moet je verhalen kunnen vertellen, maar ook goed kunnen luisteren'
Richella de Groot is creatief strateeg en verantwoordelijk voor marketing & PR bij onder meer restaurantconcept Pesca. Voor aflevering 132 van de rubriek ‘Mijn Marketing reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Ik beweeg me graag op het snijvlak van branding, beleving en business, en geloof sterk in de kracht van conceptmatig werken. Wat ik het leukst vindt? Het bouwen van merken die voelen als een vriend: herkenbaar, oprecht, eigen en altijd in beweging.

'Zelfvertrouwen begint bij jezelf en dat neem je mee in elk klantcontact'
Britt Hogenhuis, oprichter van AndAgency Amsterdam, een creatief en strategisch bureau, gespecialiseerd in influencermarketing, PR, evenementen, social media en talentmanagement. Net terug van drie weken Zuid-Spanje reageert zij op een aantal vragen voor de rubriek ‘De zomer van…’

Decathlon lanceert nieuwe campagne met Antoine Griezmann in de hoofdrol
Decathlon trapt letterlijk het nieuwe schooljaar af met een nieuwe campagne in samenwerking met het Franse creatief bureau Lafourmi.

Lessen van Patagonia: 5 tips om trouw te blijven aan je merkmissie
In ‘Van alle marketing thuis’ bespreken vier marketingexperts hoe merken hun kernwaarden in de praktijk brengen. In deze aflevering Patagonia, naast kledingmerk, ook een duurzaamheidsicoon. Wat kun je als merk opsteken van Patagonia's anti-consumptiehouding?

Nederlands marketingbureau Branthlete helpt het vrouwenvoetbal in Napels
Branthlete springt in de bres voor de voetbalsters van Napoli met de campagne #TheNapoliFamily. De campagne is vanaf deze week te volgen via de officiële kanalen van Napoli Women en Branthlete. Het Nederlandse marketingbureau richt zich volledig op vrouwensport. De fotografie is van de hand van Eduard Snoerwang.

Tour of Holland na 21 jaar terug met NIBC Bank als partner en hoofdsponsor
De Ronde van Nederland keert terug op de Nederlandse sportkalender. De zesdaagse wielerkoers wordt gereden van 14 tot en met 19 oktober 2025 en doet meerdere regio’s aan, met een proloog in Den Haag, de stad waar partner en hoofdsponsor NIBC Bank al ruim 80 jaar is gevestigd. Roxane Knetemann is koersdirecteur.

Primark introduceert mannequin die rolstoelgebruikers representeert
De zittende mannequin van Primark heet Sophie, omdat zij is ontwikkeld in samenwerking met de Britse televisiepresentatrice en rolstoelgebruiker Sophie Morgan.

'Ik neem een belachelijk assortiment Apple-producten mee'
Edward Stolze is naast eigenaar van ook Strategy Director bij bureau Being There. Voor de rubriek ‘De zomer van’ beantwoordt hij een aantal zonnige vragen.

'Echte aandacht is offline'
Sander Verhof weet alles van Business Operations en Strategy en doet daar zijn voordeel mee bij Agency Engines en helpt bureaus groeien. Zijn perfecte zomerdag in steekwoorden: lange houten tafel, olijfbomen, verse jus, pan con tomaten, zand tussen je tenen, verborgen baai, boek, prosecco...

UMCG heeft nieuwe merkidentiteit van de hand van bureau Pink
Er is gekozen voor ‘een tijdloos ontwerp dat zich makkelijk aanpast en dat geschikt is voor alle doelgroepen en inzetbaar op elk kanaal. Van ziekenhuisgang tot Instagram-feed, van diverse afdelingen tot patiëntcommunicatie. Het nieuwe logo biedt ruimte voor de vele sublogo’s, zonder dat de eenheid verloren gaat.’

'Als onze fashion police er niet is korte broek met sandalen'
Arthur Stobbelaar is Founder van en Technical Director bij ‘digital experience studio’ Alpha Tango: ‘In de zomer wil je je mensen ruimte geven.’

Jasmijn Stenzler van TicketSwap: 'We verkopen niet alleen tweedehands kaartjes, maar ook reguliere tickets'
In aflevering 131 alweer van de online rubriek ‘Mijn Marketing’ een hoofdrol voor Jasmijn Stenzler, Brand Marketeer bij TicketSwap: ‘Goede marketing zet iets in beweging.’

Dept wordt Europees social lead agency voor De Vegetarische Slager
De Vegetarische Slager heeft Dept gekozen als social lead agency voor Nederland, België, Duitsland en het VK. Het gaat om de redactionele strategie, always-on content, community management, productie en paid social van de eigen kanalen met de opdracht de markt voor vleesvervangers verder openbreken.

'Ons team mag locatie- en tijdonafhankelijk werken, zolang je maar je shit gedaan krijgt'
Marwan Guedamsi is co-founder/head of growth van Aidem Agency. Hij is net terug van 7 maanden Zuid-Spanje; de rest van de zomer brengt hij dus door in Amsterdam, zijn thuisbasis.

Lies doet het weer goed, Centraal Beheer net iets beter
Welke tv-commercials wisten in het tweede kwartaal van 2025 het verschil te maken? Commercialreview legde zes belangrijke beoordelingscriteria voor aan duizenden Nederlandse respondenten: Geloofwaardigheid, Kijkplezier, Irritatie, Onderscheidend vermogen, Activerend vermogen en het algemene rapportcijfer. De resultaten geven een helder beeld van de campagnes die het meest indruk maakten bij het Nederlandse publiek.

Uber lanceert Senior Accounts in Nederland
Uber introduceert Senior Accounts en een vereenvoudigde versie van de app, speciaal ontwikkeld om reizen makkelijker en toegankelijker te maken voor ouderen.

'We zetten grote stappen in onze missie om het internet mooier en vooral inclusiever te maken'
Christien van de Sande is managing partner van het Rotterdamse digital agency Level Level. Haar laptop blijft thuis tijdens de zomervakantie, maar met zo’n mobiel kun je eigenlijk ook nog teveel doen.

Louise Picquet van Kellanova: 'Ontwrichtend zijn is de sleutel om nieuwe consumenten te winnen'
Louise Picquet is Brand Manager Benelux bij Kellanova, het moederbedrijf van onder meer Kellogg's. Voor aflevering 129 van de online rubriek 'Mijn Marketing' reageert zij op een aantal steekwoorden: 'Met een goede planning ben jij de eigenaar van je project.'

Dorothée Vanderbroeck van Libresse over het doorbreken van schaamte en stigmas
Dorothée Vanderbroeck is Senior Brand Manager bij Libresse. Voor aflevering 130 van de online rubriek 'Mijn Marketing' reageert zij op een aantal steekwoorden: 'Wist je dat Libresse de eerste was die rood "bloed" liet zien in reclames in plaats van een blauwe vloeistof?'

Yannick Colastica: 'We zetten Floryn niet neer als bank, maar als bondgenoot van ondernemers'
Yannick Colastica is Director of Marketing bij fintech Floryn. Voor aflevering 127 van onze online rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Laat het maken van voorspelbare commercials maar aan de traditionele banken over; wij kiezen voor een andere vorm.’
- AlgemeenNieuws [onderzoek] Aantal traineeships...Nieuws Marketeer van een betere wereld -...Nieuws 'Deze zomer staat in het teken van...Nieuws [Grote Jongerenonderzoek] (6) Audio...Weblog [column] De sterkste merken hebben...Nieuws Mysteryland lanceert duurzaam...
- B2BNieuws Ayvens kiest Nxt Agency voor...Nieuws Marketingtransfers week 34, 2025Nieuws Marketingtransfers week 33, 2025Nieuws We moeten marketeers helpen wat AI...Nieuws Willem-Albert Bol nieuwe Country...Nieuws Marketingtransfers week 32, 2025
- BureausNieuws Asito zet schoonmaakvak in nieuw...Nieuws Wij eisen de nacht op-campagne van...Nieuws Nieuwe campagne Het Vergeten Kind...Nieuws Initiative grootste mediabureau van...Nieuws Mizuno zet in op kracht van routinesNieuws Ontwerpwedstrijd daagt jonge makers...
- ContentmarketingNieuws Brabant Partners lanceert campagne...Nieuws GPCM2025: 'Goede contentmarketing...Weblog [column] De digitale begraafplaats...Nieuws Koffiedealer Douwe verrast...Weblog [column] Festivalactivaties 2025: zo...Nieuws Boest trapt af met mysterieuze...
- DesignNieuws Dutch Digital Design versterkt...Nieuws Norday ontwikkelt nieuwe website...Nieuws UMCG heeft nieuwe merkidentiteit van...Nieuws 'Smeuïge' samenwerking tussen...Nieuws ‘Common Ground’ siert Nederlands...Weblog [column] De stad is het merk
- Food en RetailNieuws JDE Peet's (Douwe Egberts) verkocht...Nieuws Primeur: eerste palmolievrije...Nieuws De Damrakker vormt klein blikje en...Nieuws Sail-primeur: drijvend...Nieuws Jopen start crowdfundcampagne voor...Nieuws Dirk: Wij strijden óók voor...
- MediaWeblog [column] Walibi's reclamecontroverse...Nieuws Wednesday's Mall of Misery trekt...Nieuws Margriet van der Linden leidt jury...Nieuws Podcasts nieuw wapen in...Nieuws Snapchat lanceert Europees...Nieuws Tien jaar Fullscreen x XITE op NFF
- Online MarketingWeblog [column] Marketingfacts Focus #7Nieuws Hoe Kia de EV3 lanceerde met slimme...Nieuws Festivals digitaliseren: pinnen...Nieuws Thebe en Hello 24/7 lanceren app...Nieuws Zuckerberg deelt nieuwe visie op...Nieuws Rijksoverheid lanceert social-first...
- SponsoringNieuws KPN haakt in met 'Sail together'Nieuws Viaplay start Premier...Nieuws Vitesse brengt ode aan supporters in...Nieuws Tour of Holland na 21 jaar terug met...Nieuws PSV en Coca-Cola verlengen...Nieuws Amazon verlengt sponsoring Uefa...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Heineken en Megawatt sluiten festivalzomer af op Lowlands
- Haarlemse creatieve sector opent deuren tijdens HA Night
- 'Met mijn mobiel en mail bij de hand ben ik altijd in business...
- 'We kijken niet meer zo snel op van gekke verzoeken'
- Liga en Flemming lanceren ChatDuets
- Rustige ochtenden voorbij op Radio 10
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Asito zet schoonmaakvak in nieuw... 25-08-2025
- Wij eisen de nacht op-campagne van... 25-08-2025
- Nieuwe campagne Het Vergeten Kind... 25-08-2025
- Initiative grootste mediabureau van... 25-08-2025
- Mizuno zet in op kracht van routines22-08-2025
- Ontwerpwedstrijd daagt jonge makers... 22-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers