Biografie Sinds april 2009 werk ik voor MarketingTribune als (eind)redacteur voor het magazine en sinds september 2013 ben ik ook contentmanager voor onze website in het bijzonder marketingtribune.nl/design. De focus van ons platform over design ligt op packaging, visual id en digital design. Bloggers welkom! Mail me met nieuws en andere wetenswaardigheden op design@marketingtribune.nl.
Nanny Kuilboer


Considerationlist SAN New Kids On The Block Accent bekend
Maar liefst 23 kandidaten hebben het gehaald tot de Considerationlist van de SAN New Kids On The Block Accent. De bureaus voldoen alle aan de volgende criteria: maximaal drie jaar oud, een blijvertje, innovatieve werkwijze met werk dat ertoe doet en klanten die ertoe doen.

Mijn Marketing: Imen Laroussi van Team Eiffel
Imen Laroussi is Directeur Marketing Communicatie bij Team Eiffel. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Branding en Marketing horen aan de directietafel thuis.’

Nieuwe campagne 'Share the Luve' van Lu door De Vloer
In de nieuwe 'Share the Luve-campagne van koekjesmerk Lu, door het Antwerpse reclamebureau De Vloer, staat die ene speciale persoon centraal, die je het eerste koekje nog meer gunt dan jezelf.
![M&M's lijkt te zwichten voor rechts Amerika blijkt niet zo 'smaakvolle' reclamestunt [update]](/templates/img/lazyload.gif)
M&M's lijkt te zwichten voor rechts Amerika blijkt niet zo 'smaakvolle' reclamestunt [update]
De pratende M&M’s lijken de mond gesnoerd door conservatief Amerika. Fox News-presentator Tucker Carlson vindt de nieuwe M&M's 'te woke'. En Mars zwicht…of niet? MarketingTribune heeft een aantal marketeers om een reactie gevraagd. UPDATE: En natuurlijk bleek het een reclamestunt, maar of ie 'smaakvol' is...

Van den Bergh en zijn genuanceerde kijk op de nieuwe consument in Nederland
Joeri Van den Bergh, co-founder/partner en Next Gen- en trendsexpert bij InSites Consulting zal tijdens het Branded Content Event op dinsdag 16 mei in DeFabrique in Utrecht op basis van nieuwe onderzoeksgegevens over Nederlandse jongeren aantonen dat het clichébeeld over jongeren niet altijd correct is. Een korte kennismaking.

Mijn Marketing: Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Marleen Smit is hoofd marketing & communicatie bij Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam, dat de Museumprijs 2022 won. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS De waarheid en niets meer dan de waarheid
In het kader van de goede voornemens trappen we dit nieuwe jaar af met een Dossier Belofte + Bewijs.

Onderzoek InSites Consulting: 'We willen verder gaan dan een standaard trendrapport'
Naar aanleiding van nieuw consumentenonderzoek identificeert InSites Consulting ‘twaalf trends die weerspiegelen wat voor mensen van belang is om een meer betekenisvolle wereld te verwezenlijken.’

Thema Branded Content Event 2023 is 'Create the Content Connection'
Op dinsdag 16 mei vindt het Branded Content Event plaats met als thema ‘Create the Content Connection’. Plaats van handeling: DeFabrique in Utrecht. Save the date en profiteer van het Early Bird-tarief via brandedcontentevent.nl.

Onderzoek: Warc maakt insights winnaars IPA Effectiveness Awards 2022 bekend
De IPA (The Institute of Practitioners in Advertising) Effectiveness Awards koppelen marketingeffectiviteit aan zakelijk succes. Vandaag lanceert Warc (World Advertising Research Center) de insights op basis van de winnende cases van de IPA Effectiveness Awards 2022.

Mijn Marketing: Becky Nascimento van Iglo Nederland
Becky Nascimento is Marketing Director bij Iglo Nederland. Geboren in het Verenigd Koninkrijk, verhuisde zij 3,5 jaar geleden naar Nederland: ‘Mensen fascineren me en ik ben geneigd meer uren per dag te plannen dan de 24 die ik tot mijn beschikking heb 😉.’

Beyond Meat hoopt afhaakmoment goede voornemens te voorkomen met content
Uit onderzoek door Direct Research in opdracht van veganistische vleesvervanger Beyond Meat blijkt bewuster eten een van de meest genoemde voornemens voor 2023. En de meeste voornemens zijn al gesneuveld tegen de tijd dat het Blue Monday is.

Warc Awards for Effectiveness 2023 open voor inschrijvingen met vijf nieuwe categorieën
Er kan ingezonden voor de 3e editie van de Warc Awards for Effectiveness 2023. De Awards worden in samenwerking met Cannes Lions georganiseerd. De verkiezing staat in het teken van de beste marketingideeën met een commerciële impact. Warc staat voor World Advertising Research Center.

Hoofdjury SAN NKOTB 2022 bekend
De hoofdjury van de SAN New Kids On The Block Accent is bekend. Juryvoorzitter is Guda van Noort (foto), professor aan de UvA.

Onderzoek: 'Nederlanders besteedden 300 miljoen euro aan afslanken'
Ruim 2,5 miljoen Nederlanders hebben in 2022 300 miljoen euro uitgegeven aan afslankproducten en -diensten. Dit blijkt uit de ‘Healthy Lifestyle Monitor’ uitgevoerd door Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.

De perfecte positionering voor marketeers (3): Invloed en impact
In een drieluik schetst Julian Stevense, senior consultant en founder van het Amsterdamse Brandgurus, hoe marketeers een stevige positie krijgen en houden in de boardroom. In dit derde en afsluitende deel geeft hij het antwoord op de centrale vraag: Hoe krijg je meer invloed en hoe realiseer je meer impact als marketeer?

Mark Appel van CM.com naar Backbase
Mark Appel vertrekt bij CM-com en wordt CMO bij Backbase, ‘wereldwijd toonaangevend speler in Engagement Banking’. Appel: ‘Onze doelsteling is de dagelijkse financiën van 10 procent van de wereldbevolking te verbeteren.’

Mijn Marketing: Perijn Hoefsloot van Beter Bed
Perijn Hoefsloot is bij Beter Bed verantwoordelijk voor Marketing, Customer Experience en Strategisch Business Development. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: 'Van beddenexpert naar slaapexpert'.

T-Mobile lanceert merkcampagne met Fresku ontwikkeld door TBWA\Neboko
T-Mobile lanceert een merkcampagne genaamd ‘Denk Unlimited’ met in de hoofdrol rapper en spoken word-artiest Fresku. De campagne is in samenwerking met TBWA\Neboko geproduceerd.

De bespaartips van Lies van Kruidvat
In de nieuwe Kruidvat-campagne deelt Lies een paar van haar bespaartips, zoals bezuinigen op de kapper, wat niet al te goed uitpakt afgaande op de headerfoto. Dan dus toch maar naar Kruidvat in deze commercial van DDB Unlimited.

Mijn Marketing: Marjanne Mulder van Achmea
Marjanne Mulder is Senior Brandmanager bij Achmea. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: 'Van massamedia naar daadwerkelijke beleving is zelfs voor Nike lastig.'

Lightyear wint Purpose Day Award 2022
Op de valreep van 2022 wint Lightyear de Purpose Day Award die jaarlijks wordt uitgereikt door de organisatie achter ‘Purpose Day’ aan een ‘veelbelovend purposegedreven bedrijf dat met een heldere purpose zaken doet, impact heeft, levensbestendig is en vooral de moed heeft om nieuwe wegen in te slaan’.
![[column] Zijn B2B-marketeers chronisch ziek? (1)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Zijn B2B-marketeers chronisch ziek? (1)
De eerste column voor MarketingTribune van Charlotte Kooijman (foto), marketing strateeg bij creative digital agency GRRR: '75 procent van de zakelijke reclames draagt niets bij aan langetermijnmerkbouw'.

Willeke Binnendijk van MyHeritage: 'De uitdaging is de ongekende kracht van AI positief aan te wenden'
Willeke Binnendijk is sinds 2015 als Country Manager Nederland voor MyHeritage, het wereldwijde online platform voor het ontdekken van familiegeschiedenis en DNA-testen. In haar rol is zij onderdeel van het global marketing team. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Joost Grootings van Pathé: ’Een fijnere wereld gebruik je niet als marketingtruc’
Joost Grootings is Manager Marketing & Sales bij Pathé. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

Na Frekkel, Freddie, Frummel en Fritsie nu slechts een bijrol voor Frida
MarketingTribune houdt een lijstje bij met de mooiste of anderszins opvallende kerstcommercials en vult dit bericht steeds aan. De Staatsloterij heeft de eindejaarscommercial gelanceerd met in de hoofdrollen een vader en zoon, waarmee een eind lijkt te zijn gekomen aan de reeks schattige diertjes die de harten van Nederland stalen. Gelukkig hebben we Frida nog...

Romélia Schwarzkächel van TerraSana: 'Biologische voeding draagt bij aan biodiversiteit'
Romélia Schwarzkächel werkt met ‘haar groenemarketinghart’ als Marketing Manager bij TerraSana. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Jasper de Boom van de Nierstichting: 'Creativiteit is gebaat bij duidelijke kaders'
Jasper de Boom is sinds februari 2022 Manager Marketing & Communicatie a.i. bij de Nierstichting. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

Samantha Korenhof van PostNL: 'Ik ben het hele jaar bezig met Kerst'
Samantha Korenhof is sinds 2018 Senior Marketeer Consument bij PostNL, een functie waarvoor zij het hele jaar door met Kerst bezig is. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Alex Backers van Vacansoleil: 'Grootste uitdaging voor marketeers is het verkrijgen van first party data'
Alex Backers is Senior Marketing Manager bij Vacansoleil. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

Elfi Voorhuis van Pickwick: 'Mijn vader is mijn marketingheld'
Elfi Voorhuis is senior brandmanager voor Pickwick. Zij is heel trots op de nieuwe Tea Topics-documentaire, die recent gelanceerd werd. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Stichting Jarige Job trakteert pubers op een voucher van Pathé
Stichting Jarige Job heeft de doelgroep van de verjaardagsboxen uitgebreid tot en met 18 jaar en verrast de verschillende leeftijdscategorieën met passende cadeaus. Jarigen in de leeftijd van 16 tot en met 18 jaar kunnen vanaf vandaag een Pathé-bioscoopvoucher in hun verjaardagsbox ontvangen.

Millford verder onder de naam Brand Potential van Candid
Designbureau Millford gaat onder één naam samen met het Engelse Brand Potential, onderdeel van Candid.

Jiri Staats van Innocent: 'Echte innovatie is iets wat mensen niet eens kunnen indenken'
Jiri Staats werkt inmiddels zes jaar bij smoothie- en sapmerk Innocent en stuurt de marketingteams aan van Benelux, Italië en Iberië. Zijn favoriete smaak? De gembershot. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

Alexandra Declercq van Tiny Library: 'Marketing is een krachtig middel om gedragsverandering te stimuleren'
Alexandra Declercq is Marketing & Growth Manager bij Tiny Library, een platform voor het huren van babyproducten. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Spijkerbroek Koningin Maxima in de shredder van Mud Jeans
In mei 2022 won Mud Jeans de Koning Willem 1-Plaquette voor Duurzaam Ondernemerschap, een reden voor Koningin Maxima, erevoorzitter van de Koning Willem I Stichting, en Klaas Knot, President-Directeur van De Nederlandsche Bank en voorzitter van de stichting, een bezoekje te brengen.
- AlgemeenNieuws If you like it, put a ring on itWeblog [column] Gaat ChatGPT de assistent...Nieuws Mijn Marketing: Imen Laroussi van...Nieuws DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS Maron...Nieuws Marcel Baas afdelingshoofd...Nieuws Mijn Marketing: Marleen Smit van Het...
- B2BNieuws PIM Trendrapport 2023: Wat laat ik...Nieuws Afas groeit en lanceert klimaatfonds Nieuws 50-jarig Van Gogh Museum gezien door...Nieuws Onderzoek SAS en CMO-Council: weinig...Nieuws ‘Social media belangrijkste middel...Nieuws De Beste Brabantse Marketeer 2022...
- BureausNieuws Maaike Preuninger en Jasper Boon in...Nieuws Dept breidt uit met Adobe-specialist...Nieuws Considerationlist SAN New Kids On...Nieuws TBWA\Neboko versterkt team met...Nieuws Marlon von Franquemont en Reinier...Nieuws Nieuwe campagne 'Share the Luve' van...
- ContentmarketingNieuws Van den Bergh en zijn genuanceerde...Weblog [Marketing the Rainbow #28b]...Weblog [column] 2023, het jaar van de...Nieuws Thema Branded Content Event 2023 is...Weblog [Marketing the Rainbow #28a]...Nieuws Asics: regelmatig bewegen verbetert...
- DesignWeblog Column Bentley: 531 strekkende meter...Nieuws Nederlandse klederdracht op...Weblog Column Maak het circulair of maak...Nieuws BMW i4: is dit de ultieme EV? Nieuws Albert Heijn organiseert packathon...Weblog [column] Automarkt 2023: een...
- Food en RetailNieuws [Hortus sessie] Nescafé over...Nieuws Procter ziet winst iets dalenWeblog [column] Prijzencarrousel in de...Nieuws Anne & Max lanceert sharefunding...Nieuws Taster start met 'iconisch...Nieuws M&M's lijkt te zwichten voor rechts...
- MediaWeblog Column Nieuw Luisteronderzoek:...Nieuws 90% Nederlanders kijkt live TV...Nieuws Eerste luistercijfers NMO...Nieuws Daniel Kok als top creatief terug...Nieuws Onderzoek: Europese retailers lopen...Nieuws Meer consumenten betalen voor...
- Online MarketingNieuws EU: veel manipulatie op websitesNieuws 'Betalen voor verzending binnen...Nieuws Apple verplaatst kwart productie...Nieuws [branded content] Leiderschap...Nieuws Nieuwe merkcampagne Lexa daagt...Nieuws Match Group en Tinder lanceren...
- SponsoringNieuws Fight cancer en partners: grootste...Nieuws Adidas presenteert wedstrijdbal WK...Nieuws Renault benoemt 3 nieuwe...Nieuws Sten Richters gaat met Cupra voor...Nieuws Afas Foundation en Free a Girl...Nieuws Philips en PSV starten actie...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Stoov op zoek naar de échte koukleum
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- [column] Brand fiction: authenticiteit of entertainment?
- Stayokay lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Stay meer dan okay’
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Maaike Preuninger en Jasper Boon in... 01-02-2023
- Dept breidt uit met Adobe-specialist... 01-02-2023
- Considerationlist SAN New Kids On... 01-02-2023
- TBWA\Neboko versterkt team met... 01-02-2023
- Marlon von Franquemont en Reinier... 01-02-2023
- Nieuwe campagne 'Share the Luve' van... 31-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »