Albert Heijn en franchisenemers bereiken akkoord

- Food-en-retail
- 2 jul 2025 @ 11:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 2 jul 2025 @ 11:50
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn en de Vereniging Albert Heijn Franchisenemers (VAHFR) melden een akkoord te hebben bereikt over 'nieuwe toekomstbestendige afspraken'. Daarmee versterken beide partijen hun samenwerking. Er zijn tevens afspraken gemaakt over winkelmarketing. Daarnaast zal de juridische procedure die sinds 2014 liep, in goed overleg beëindigd worden.
Franchise is volgens de retailketen al ruim 40 jaar een essentieel onderdeel van het succes van Albert Heijn. 'De ruim 130 ondernemers die samen meer dan 300 winkels runnen, zijn een belangrijk gezicht van het merk in dorpen en steden door heel Nederland. Hun ondernemerschap, lokale betrokkenheid en klantgerichtheid vormen een krachtig fundament voor de supermarktketen.'
Belangrijke elementen in de nieuwe afspraken zijn onder meer een vergoeding voor AH online, als erkenning voor de rol binnen de omnichannelstrategie van Albert Heijn en het gebruik van digitale schermen. Ook zijn afspraken gemaakt over winkelmarketing waaronder retailmedia. Daarmee ontstaat een nog steviger fundament voor gezamenlijke groei. Tot slot hebben de partijen afgesproken de juridische procedure te beëindigen die sinds 2014 liep.
'Dit is een belangrijk moment voor Franchise en voor Albert Heijn. Met nieuwe afspraken voor de toekomst, waarbij de belangrijkste onderdelen die rond en in de winkel zijn veranderd meegenomen zijn. Franchise zit in het DNA van Albert Heijn', zegt Sonja Boelhouwer, directeur Omnichannel Operatie bij Albert Heijn. 'We zijn trots op de kracht en betrokkenheid van onze ondernemers en blij dat we samen deze stap zetten richting de toekomst. Dit akkoord biedt helderheid, versterkt het vertrouwen en laat zien dat we samen willen bouwen aan het Albert Heijn van morgen.'
Ook de VAHFR is positief: Daniel Luitjens, voorzitter VAHFR: 'Met dit akkoord leggen we de basis voor een duurzame en evenwichtige toekomstige samenwerking waarin ruimte is voor zowel innovatie als ondernemerschap. We sluiten het verleden af en kijken met vertrouwen vooruit richting de toekomst.'
foto boven: Sonja Boelhouwer en Daniel Luitjens (credits: AH)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
- Guillaume Motte (Sephora) trapt NRF... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation