Wefilm stelt jong creatief talent aan als leider

- Bureaus
- 1 jul 2025 @ 05:27
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 1 jul 2025 @ 05:27
- Kel Koenen
Na de lancering van zusterbedrijf We Agency keert Wefilm terug naar de kern: het maken van impactvolle films. Met de aanstelling van de 25-jarige Valentijn van den Heuvel als creatief leider onderstreept het productiehuis zijn ambitie om dé productiepartner voor creatieve bureaus te zijn.
‘Na 15 jaar begint Wefilm als productiemaatschappij aan weer een nieuwe fase’, aldus medeoprichter Roel Welling. ‘Voor mij een logisch moment om de creatieve leiding over te geven. En niet aan de minste: Valentijn van den Heuvel, een van de grootste creatieve regietalenten van Nederland.’
Van den Heuvel krijgt als nieuw creatief aanspreekpunt voor bureaus een sleutelrol in het vertalen van creatieve ideeën naar menselijke, cinematografisch sterke verhalen. ‘Wefilm heeft me altijd geïnspireerd met films die verder durven te kijken dan het script, en waarin de menselijkheid centraal staat’, zegt hij. ‘In mijn nieuwe rol breng ik ons collectief van regisseurs samen met bureaus om verhalen te vertellen die niet alleen goed gemaakt zijn, maar ook écht iets losmaken.’
Wefilm produceerde de afgelopen jaren bekroonde campagnes als Voor Elkaar voor Dela (met Ogilvy), Stukje van Mij voor KPN (met Dentsu Creative) en Verzorgingsarmoede voor Kruidvat (met DDB Amsterdam). Het collectief vertegenwoordigt negen regisseurs, onder wie Martijn de Jong, Juliette Stevens en Jan Boon.
Wefilm werd in 2009 opgericht door Bas en Roel Welling en groeide uit tot een toonaangevende naam in filmproductie. Het bedrijf won onder meer twee Grand Prix’s op zowel Cannes Lions als de ADCN Awards. Sinds maart 2025 opereert het creatieve bureau We Agency als zelfstandig label naast Wefilm. Roel Welling blijft daar actief als creative director.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers