Viaplay sluit zich aan bij Screenforce

- Media
- 25 jun 2025 @ 13:50
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 jun 2025 @ 13:50
- Kel Koenen
Per 1 juli treedt Viaplay toe tot Screenforce, de Nederlandse marketingorganisatie voor Total Video. Daarmee worden de lineaire zenders Viaplay TV en Viaplay TV+ voortaan meegenomen in het kijkonderzoek van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
De eerste kijkcijfers van Viaplay TV zijn sinds 2 juni beschikbaar. De verkoop van reclametijd op deze zenders wordt in Nederland verzorgd door Talpa Media, dat ook verantwoordelijk is voor onder meer BBC NL en Samsung TV Plus.
Michel van der Voort, directeur van Screenforce, noemt Viaplay een ‘interessante hybride broadcaster’. ‘Naast lineaire zenders bieden zij ook streamingdiensten aan, wat een belangrijke manier van kijken is geworden. Binnen Screenforce kennen we al streamers als NPO Start, Videoland, HBO Max, Disney Plus en Sky Showtime.’
Vanaf september breidt het NMO de meetmogelijkheden uit om ook streamingdiensten nauwkeuriger te meten. ‘Niet alle diensten doen direct mee aan de rapportage, maar onze ambitie is om uiteindelijk álle Screenforce-platforms op te nemen’, aldus Van der Voort. ‘Het onderscheid tussen lineair en on demand zal vervagen. Wij richten ons op premium video: hoogwaardige, vaak long form content in een brand safe omgeving.’
Allard Ruyl, CEO van Talpa Media, benadrukt het belang van samenwerking: ‘De toetreding van Viaplay tot Screenforce vergroot het gezamenlijke bereik en biedt meer transparantie en impact richting adverteerders.’
Met Viaplay telt Screenforce nu veertien participanten, waaronder Ster, RTL Nederland, RPO, Paramount, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
- Terug in de tijd met Google Earth24-06-2025
- Advertentiemarkt Nederland groeit... 23-06-2025
- Samsung en Van Gogh Museum brengen... 20-06-2025
- Piet Parra ontwerpt literaire... 15-06-2025
- Mediaconsumptie zomer: print,... 13-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation