Transavia viert 60-jarig jubileum met vernieuwde merkuitstraling

- Algemeen
- 24 jun 2025 @ 11:53
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 jun 2025 @ 11:53
- Kel Koenen
Transavia bestaat in oktober 2025 precies zestig jaar. Ter gelegenheid van dit bijzondere jubileum lanceert de luchtvaartmaatschappij een vernieuwde merkuitstraling die vanaf eind oktober gefaseerd wordt uitgerold in Nederland en Frankrijk.
‘Met 60 jaar geschiedenis als fundament investeren we bewust in de toekomst’, aldus Marcel de Nooijer, CEO van Transavia. ‘Een sterk, eigentijds merk is onmisbaar om relevant te blijven in een veranderende markt. Naast deze brand refresh, scherpen we ook onze merkstrategie aan. Zodat we blijven aansluiten bij de wensen en behoeften van onze klanten.’
Het bestaande logo – zowel woord- als beeldmerk – krijgt een modernere, uitgesproken vorm. De bekende groene kleur ondergaat een subtiele opfrisbeurt en blijft, mede door hoge herkenning in marktonderzoek, een visuele pijler. Ook lettertypes, iconensets en ondersteunende kleuren worden vernieuwd, evenals de communicatiestijl.
Digitale communicatie speelt een steeds grotere rol in de klantbeleving. Transavia vernieuwt daarom haar digitale kanalen – van website tot nieuwsbrief – in lijn met de nieuwste trends én de Europese toegankelijkheidswet die sinds 2025 van kracht is. De vernieuwde merkidentiteit wordt ook zichtbaar op de vloot. Vanaf eind 2025 arriveren de eerste nieuwe Airbus-toestellen, voorzien van het aangepaste logo en een frisse beschildering. In de fabriek in Hamburg is het eerste toestel inmiddels met het nieuwe logo op de staart afgeleverd.
De rebranding geldt voor zowel Transavia Nederland als Transavia Frankrijk, dat al 18 jaar actief is vanaf Parijs-Orly.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- SPIL schudt de Nederlandse journalistiek wakker met jong...
- Basic-Fit, Consumentenbond en Jean Bâton winnen Nima Marketing...
- Nederland scoort 15 nominaties op Cannes Lions 2025
- Orange Lions en Dentsu presenteren: On The Record
- Cannes Lions telt bijna 27 duizend inzendingen
- Sire stelt eerste social ambassadeurs aan
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation