AI Assistent wil werken in Albert Heijn-winkels prettiger maken

- Online
- 6 jun 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 6 jun 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn introduceert tijdens de jaarlijkse FoodTech Week een nieuwe AI-gedreven assistent voor collega’s in de winkel. Deze innovatieve toepassing, gebaseerd op generatieve AI (Gen AI), is volgens de retailketen ontwikkeld om het werk van 80.000 collega’s 'makkelijker en leuker' te maken.
Collega’s hebben met de AI Assistent de juiste informatie direct bij de hand om klanten beter en sneller te helpen én zo zelf met meer gemak en plezier te werken, stellen de ontwikkelaars.
'Meer werkplezier en een betere winkelervaring'
Deze AI assistent is volgens Appie ontworpen om collega’s in de winkel op een laagdrempelige manier te ondersteunen. Door direct antwoord te geven op veelgestelde vragen helpt dezeassistent om dagelijkse werkzaamheden soepeler te laten verlopen. Bijvoorbeeld; een klant vraagt waar de volkoren wraps liggen of hoeveel paprika’s er nog op voorraad zijn –dankzij deze AI assistent hebben collega’s daar straks razendsnel antwoord op. Klanten krijgen daardoor sneller en gerichter antwoord op hun vragen, wat bijdraagt aan een prettigere winkelbeleving. De introductie van de Assistent sluit daarmee naadloos aan bij de ambitie van Albert Heijn om klanten optimaal te helpen, met persoonlijke service en slimme technologie.
'In onze winkels helpen meer dan 80.000 collega’s iedere dag onze klanten. Daarvoor is toegankelijke en slimme technologie onmisbaar', zegt Sjoerd Holleman, directeur Strategy, Product & Analytics bij Albert Heijn. 'Met deze AI assistent brengen we Gen AI naar de winkelvloer. Dat maakt het werk makkelijker en leuker, én zorgt voor een betere winkelervaring. Een mooie stap die we met trots presenteren tijdens de FoodTech Week.'
- Lees ook: Ben jij al volgens de nieuwe voorschriften voldoende AI geletterd?
beeld: Andrea De Santis / Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- AI geletterdheid
- Albert Heijn
- AI-gedreven assistent
- retail
- FoodTech Week
- Sjoerd Holleman
- nieuw
- winkel
- directeur Strategy
- generatieve AI
- collega
- Product & Analytics
- Zaandam
- Gen AI
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [column] Marketingtoppers in London... 06-06-2025
- AI Assistent wil werken in Albert... 06-06-2025
- Maastricht zet bezoeker centraal met... 05-06-2025
- [onderzoek] Nederlandse consument... 20-05-2025
- DDMA prolongeert Experimentation... 19-05-2025
- TikTok introduceert begeleide... 19-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management