DDMA prolongeert Experimentation Heroes

- Online
- 19 mei 2025 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 19 mei 2025 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Op 6 november 2025 staat tijdens DDMA Experimentation Heroes andermaal 'het beste werk in experimentation en optimalisatie' centraal. Experimentation-specialisten kunnen inmiddels hun case(s) insturen in een van de drie categorieën: Conversie, Experimentation Culture en Beyond Web, meldt de branchevereniging.
Ook de Next Gen Heroes Award – voorheen bekend als de Lindeboom Award – wordt opnieuw uitgereikt aan een niet-genomineerde inzending met veelbelovend toekomstpotentieel. De deadline voor inzendingen is 19 september. Cases kunnen ingestuurd worden via experimentationheroes.com. Ook de ticketverkoop is van start gegaan meldt DDMA, via de website.
Vooruitblik
De editie van 2025 vindt plaats in The Social Hub Amsterdam City en wordt volledig in het Engels verzorgd. Het programma is opgedeeld in drie thematische zalen, waardoor bezoekers hun eigen pad kunnen kiezen en zich kunnen verdiepen in de cases die het meest aansluiten bij hun werkveld. Reken op een dag vol praktijkvoorbeelden, concrete resultaten én eerlijke inzichten – ook over wat níet werkte.
De categorieën
- Conversie – Bekroont sterke A/B-testen en CRO-resultaten
- Experimentation Culture – Voor organisaties die experimenteren structureel hebben ingebed
- Beyond Web – Voor experimenten die verder gaan dan alleen websites of apps.
De jury voor 2025 bestaat volgens de DDMA uit vooraanstaande experts uit het vakgebied. Dat zijn deze editie: Lucia van de Brink (IncreaseConversionRate.com), Cameron van Uytrecht (Insight ProdX), Jorden Lentze (Booking.com), Melle Moorman (The Sunweb Group) en Arnout van Scherpenzeel (MyWheels). 'Net als vorig jaar beoordelen zij alle fasen van het optimalisatieproces – van hypothese en opzet tot uitvoering en resultaten.'
In 2024 vielen onder meer Primera (Conversie), NS International (Experimentation Culture) en KLM (Beyond Web) in de prijzen.
Achtergrond DDMA Experimentation Heroes
DDMA Experimentation Heroes – voorheen bekend als de DDMA Dutch CRO Awards – is hét jaarlijkse evenement dat de experimentation-mentaliteit binnen digitale marketing centraal stelt. Het is een initiatief van branchevereniging DDMA en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie Experimentation & Optimization. De 2025-editie vindt plaats in The Social Hub Amsterdam City, meer info over de dag en prijzen: klik hier.
foto: DDMA
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Conversie
- Experimentation Culture
- Experimentation Heroes
- experimentation
- optimalisatie
- case
- branchevereniging.
- DDMA
- Beyond Web
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DDMA prolongeert Experimentation... 19-05-2025
- TikTok introduceert begeleide... 19-05-2025
- Schiphol digitaliseert... 12-05-2025
- Ad Alliance test Vertical... 12-05-2025
- Amsterdam lanceert eigen AI-assistent08-05-2025
- [onderzoek] Gen Z kritisch op merken... 02-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management