DDMA prolongeert Experimentation Heroes

DDMA prolongeert Experimentation Heroes
  • Online
  • 19 mei 2025 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Op 6 november 2025 staat tijdens DDMA Experimentation Heroes andermaal 'het beste werk in experimentation en optimalisatie' centraal. Experimentation-specialisten kunnen inmiddels hun case(s) insturen in een van de drie categorieën: Conversie, Experimentation Culture en Beyond Web, meldt de branchevereniging.

Ook de Next Gen Heroes Award – voorheen bekend als de Lindeboom Award – wordt opnieuw uitgereikt aan een niet-genomineerde inzending met veelbelovend toekomstpotentieel. De deadline voor inzendingen is 19 september. Cases kunnen ingestuurd worden via experimentationheroes.com. Ook de ticketverkoop is van start gegaan meldt DDMA, via de website.

Vooruitblik
De editie van 2025 vindt plaats in The Social Hub Amsterdam City en wordt volledig in het Engels verzorgd. Het programma is opgedeeld in drie thematische zalen, waardoor bezoekers hun eigen pad kunnen kiezen en zich kunnen verdiepen in de cases die het meest aansluiten bij hun werkveld. Reken op een dag vol praktijkvoorbeelden, concrete resultaten én eerlijke inzichten – ook over wat níet werkte.

De categorieën

  • Conversie – Bekroont sterke A/B-testen en CRO-resultaten
  • Experimentation Culture – Voor organisaties die experimenteren structureel hebben ingebed
  • Beyond Web – Voor experimenten die verder gaan dan alleen websites of apps.

De jury voor 2025 bestaat volgens de DDMA uit vooraanstaande experts uit het vakgebied. Dat zijn deze editie: Lucia van de Brink (IncreaseConversionRate.com), Cameron van Uytrecht (Insight ProdX), Jorden Lentze (Booking.com), Melle Moorman (The Sunweb Group) en Arnout van Scherpenzeel (MyWheels). 'Net als vorig jaar beoordelen zij alle fasen van het optimalisatieproces – van hypothese en opzet tot uitvoering en resultaten.'

In 2024 vielen onder meer Primera (Conversie), NS International (Experimentation Culture) en KLM (Beyond Web) in de prijzen.

Achtergrond DDMA Experimentation Heroes
DDMA Experimentation Heroes – voorheen bekend als de DDMA Dutch CRO Awards – is hét jaarlijkse evenement dat de experimentation-mentaliteit binnen digitale marketing centraal stelt. Het is een initiatief van branchevereniging DDMA en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie Experimentation & Optimization. De 2025-editie vindt plaats in The Social Hub Amsterdam City, meer info over de dag en prijzen: klik hier.

foto: DDMA

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken