Samsung en Van Gogh Museum bundelen krachten

Samsung en Van Gogh Museum bundelen krachten
  • Algemeen
  • 16 mei 2025 @ 12:57
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Samsung en het Van Gogh Museum zijn een meerjarige samenwerking gestart om technologie en kunst dichter bij elkaar te brengen. Centraal staat een vernieuwde audiotour die vanaf 10 juni te beleven is in het Amsterdamse museum, waarin iconische werken zoals Amandelbloesem (1890) via de nieuwste Samsung-technologie tot leven komen.

‘Technologie opent een nieuwe deur om Van Goghs wereld op vernieuwende wijze te ervaren’, zegt Gerben van Walt Meijer, marketingdirecteur van Samsung Mobile. De tour maakt gebruik van de nieuwe Samsung Galaxy S25+ en biedt bezoekers de kans om niet alleen Van Goghs kunst, maar ook zijn persoonlijke verhaal beter te leren kennen.

Volgens museumdirecteur Emilie Gordenker past de samenwerking bij de missie van het museum: ‘We willen voorop blijven lopen op een innovatieve manier, passend bij de behoeften van deze tijd.’

Naast de audiotour kunnen Amsterdammers in juni een bijzondere ervaring verwachten geïnspireerd op Amandelbloesem, een werk dat symbool staat voor nieuw begin. Het project markeert het startpunt van het driejarige partnership, waarin beide partijen samen nieuwe technologiegedreven manieren zullen ontwikkelen om kunst toegankelijker te maken voor jongere generaties.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken