Samsung en Van Gogh Museum bundelen krachten

- Algemeen
- 16 mei 2025 @ 12:57
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 mei 2025 @ 12:57
- Kel Koenen
Samsung en het Van Gogh Museum zijn een meerjarige samenwerking gestart om technologie en kunst dichter bij elkaar te brengen. Centraal staat een vernieuwde audiotour die vanaf 10 juni te beleven is in het Amsterdamse museum, waarin iconische werken zoals Amandelbloesem (1890) via de nieuwste Samsung-technologie tot leven komen.
‘Technologie opent een nieuwe deur om Van Goghs wereld op vernieuwende wijze te ervaren’, zegt Gerben van Walt Meijer, marketingdirecteur van Samsung Mobile. De tour maakt gebruik van de nieuwe Samsung Galaxy S25+ en biedt bezoekers de kans om niet alleen Van Goghs kunst, maar ook zijn persoonlijke verhaal beter te leren kennen.
Volgens museumdirecteur Emilie Gordenker past de samenwerking bij de missie van het museum: ‘We willen voorop blijven lopen op een innovatieve manier, passend bij de behoeften van deze tijd.’
Naast de audiotour kunnen Amsterdammers in juni een bijzondere ervaring verwachten geïnspireerd op Amandelbloesem, een werk dat symbool staat voor nieuw begin. Het project markeert het startpunt van het driejarige partnership, waarin beide partijen samen nieuwe technologiegedreven manieren zullen ontwikkelen om kunst toegankelijker te maken voor jongere generaties.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Basic-Fit, Consumentenbond en Jean Bâton winnen Nima Marketing...
- Nederland scoort 15 nominaties op Cannes Lions 2025
- SPIL schudt de Nederlandse journalistiek wakker met jong...
- Orange Lions en Dentsu presenteren: On The Record
- Cannes Lions telt bijna 27 duizend inzendingen
- De kracht van smaak en erfgoed
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation