Adnight vernieuwt en groeit in 2025

Adnight vernieuwt en groeit in 2025
  • Bureaus
  • 16 mei 2025 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Op 10 oktober 2025 keert Adnight terug naar de hoofdstad voor zijn achtste editie: open huis bij bureaus in Mokum. Na een succesvolle eerste editie in Brussel, met meer dan 2000 bezoekers, zijn alle pijlen nu weer gericht op de thuisbasis, aanmelden als bureau kan nog tot 30 juni.

Het creatieve festival, dat jaarlijks de deuren opent van nationale en internationale topbureaus, lanceert een reeks nieuwe initiatieven en vernieuwingen waarmee ze de ervaring voor zowel deelnemers als bezoekers naar een hoger niveau tillen, melden de initiatoren.

De formule is inmiddels bekend: het festival heeft sinds 2016 al meer dan 40.000 mensen naar de hoofdstad getrokken (jaarlijks ± 6000 bezoekers, red.) voor een kijkje achter de schermen van ruim 250 creatieve bureaus. 'Adnight is een avond waar bureaus als collectief kunnen laten zien dat het bruist in de industrie. De organisatie heeft voor 2025 gewerkt aan uitbreiding en een aantal vernieuwingen om de ervaring voor bezoekers en deelnemende bureaus nog beter te maken', vertelt co-founder Denise Willigers.

Exclusieve opening voor marketeers
Jaarlijks bezoeken meer dan 1000 marketeers en aanstormende talenten de Adnight om op een laagdrempelige manier kennis te maken met bureaus. Een van de nieuwe toevoegingen dit jaar is een exclusief evenement voor adverteerders, georganiseerd in samenwerking met Nima Young Professionals. Dit invite-only event dient als inhoudelijke kick-off voor het bureauprogramma.

Partnership met LinkedIn
Adnight is een van de grootste netwerkevents van het jaar en daarom past ook een partnership met LinkedIn als gegoten, vertelt Willigers. 'Dit jaar wordt de officiële aftrap van Adnight gegeven met een openingsconferentie in samenwerking met LinkedIn. Festivalbezoekers kunnen hier hun avond beginnen met een serie talks van topsprekers en een borrel voordat ze het bureauprogramma induiken.' 

Paradiso en Warner Music Benelux
Het festival keert dit jaar ook terug naar het iconische Paradiso - voor de afterparty. 'En niet zonder reden: Warner Music Benelux stapt in als partner en verzorgt het muzikale programma met verrassingen en bekende namen uit eigen stal. Daarnaast stellen ze ook hun kantoor aan de Houthavens open voor een inspirerende avond, volledig geënt op muziek.'

Voortbouwen op succes
Naast een hoop nieuwe initiatieven gaat Adnight ook verder met bestaande successen, stelt de organisatie. 'Zo tekent 51North voor het achtste jaar op rij voor een vernieuwde huisstijl en website. En ook het succesvolle talentprogramma WAY IN voor studenten gaat weer uitgebouwd worden in samenwerking met RA*W.'

Aanmelden
De eerste 20 bureaus hebben zich volgens de organisatie al aangemeld tijdens een door Adnight georganiseerde bureau kick-off. De deadline voor inschrijving is op 30 juni 2025. Bureaus die geïnteresseerd zijn kunnen een mail sturen naar info@adnight.nl. Kaartverkoop voor Adnight start op 7 juli.

foto: Rachel Eccleston i.o. Adnight

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken