Philips lanceert OneUp elektrische dweil

Philips lanceert OneUp elektrische dweil
  • Design
  • 6 feb 2025 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Van gloeilamp naar cassette, Video 2000 en de compact disk lijkt het een logische stap naar de elektrische dweil: een nieuwe disruptieve uitvinding onder de merknaam Philips, die de laatste jaren in licentie is bij Versuni Netherlands.

De opmerkelijke Philips e-dweil wordt gelanceerd op de Huishoudbeurs en is gebaseerd op enkele op het oog eenvoudige insights, waaraan slimme technologische innovaties zijn gekoppeld. Zoals het bij goede marketing werkt. Pay off: 'Geen (ge)emmer meer bij het dweilen'.

Duurzamer schoonmaken
De OneUp elektrische dweil heeft als merkbelofte een revolutie teweeg te brengen in de manier waarop we schoonmaken. Wat deze dweil volgens de Philips-ontwerpers bijzonder maakt, is het dubbele watertanksysteem, dat vuil water opvangt en tegelijkertijd de dweil continu van schoon water voorziet. Dit betekent dat de gebruiker het water minder hoeft te verversen of in een emmer moet dippen, wat de efficiëntie aanzienlijk verhoogt. De OneUp belooft vloeren twee keer zo snel schoon te maken als met een traditionele dweil en tegelijkertijd het waterverbruik met wel 90% te verlagen.

Het ontwerp is lichtgewicht en gebruiksvriendelijk, ideaal voor iedereen die op zoek is naar een snelle en efficiënte manier van schoonmaken. Door de herbruikbare dweildoeken en het snellere droogproces, biedt de OneUp een slimme, duurzame oplossing voor huishoudens die zowel efficiëntie als hygiëne belangrijk vinden.

In lijn met de marketingstrategie van het recent gelanceerde scheersysteem OneBlade heeft Philips ook bij de OneUp bewuste keuzes gemaakt om de consument te bereiken. De dweil is gepositioneerd als een innovatieve, moderne oplossing voor dagelijkse huishoudelijke taken, en benadrukt het gemak en de tijdswinst die het biedt. De producten zijn geprijsd op €110 voor de 3000-serie en €160 voor de 5000-serie, en kunnen nu eenvoudig via de Philips-webshop of bij geselecteerde retailers worden aangeschaft.

Techniek en branding
Philips heeft eerder aangetoond dat R&D op technologisch gebied pas goed uit de verf komt dankzij aansluitende marketing en branding. Of het nu gaat om de historische lancering van bijvoorbeeld de Compact Disc, de slimme positionering van de OneBlade als hét scheerapparaat van de toekomst, of de introductie van de efficiënte OneUp dweil, Philips zet in op een krachtige manier van vermarkten van de innovaties. Door producten te verbinden met de levensstijl van de consument en in te spelen op hedendaagse trends, willen Philips en licentiehouder Versuni Netherlands een toonaangevende naam blijven in de wereld van technologie en consumentenproducten. 
Meer productinfo staat hier.
(PvWK | beeld: Versuni Netherlands)

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken