[marketeer 208] Paul Woltering - partner Woedend
Voor deel 208 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week Paul Woltering, sinds 2004 partner van bureau Woedend, die bruist van ambitie en plannen en deze vol vuur deelt. 'Waarde-gedreven communicatie nevers gets old. We zien dat dit nóg belangrijker gaat worden – juist in een AI-gedreven wereld.'
Ben verrast studenten met gratis meubels
Studenten in Utrecht en Leiden werden verrast door plotseling opduikende blauwe banken, tafels en zelfs koelkasten die onverwachts opdoken op verschillende plekken in de stad. Geen kunstproject, maar gratis meubels speciaal voor studenten, aangeboden door telecomprovider Ben.
Boekenbranche exposeert tegen btw-verhoging
De “boekenpetitie” van CPNB, KBb en GAU die in recordtijd ruim 300.000 handtekeningen verzamelde tegen de btw-verhoging op boeken en tijdschriften, wordt in de Tweede Kamer geëxposeerd.
Fanta lanceert DOOH Beetjejuice-campagne met interactieve AI
Op metrostation Amsterdam Centraal (Noord/Zuidlijn) is deze week een campagne van frisdrankmerk Fanta te zien waarbij interactieve AI ter plekke uitingen creëert, gebaseerd op de nieuwe komische bioscoopfilm Beetlejuice Beetlejuice van Warner Bros. Discovery.
‘Eten zoals de natuur het bedoeld heeft’ volgens Crisp
Het is misschien een wat ongewoon gezicht: een boer die midden in de stad reclameposters staat te plakken. B Corp supermarkt Crisp lanceert een campagne die een podium geeft aan “pioniers die het anders doen.”
Zalando presenteert nieuwe merkpositionering
Zalando heeft zijn nieuwe merkpositionering en merkidentiteit onthuld via zijn herfst/winter 2024-campagne, "What Do I Wear?", die op 8 september is gelanceerd. Dew nieuwe merkpositionering is de basis voor toekomstige campagnes.
AH introduceert kijk-, ruik- en proef-logo op zuivelverpakkingen
Albert Heijn start als eerste Nederlandse supermarkt het 'kijk, ruik en proef-logo' op verpakkingen. Albert Heijns eigen merk magere en volle yoghurt en de karnemelk zijn de eerste producten die dit nieuwe logo dragen.
Ekdom organiseert welkomstfeest voor luisteraars Radio Veronica
DJ Gerard Ekdom is op 2 september begonnen met zijn nieuwe ochtendshow op Radio Veronica. Op 26 september organiseert hij een welkomstfeest 'om de luisteraars te leren kennen'. Daarnaast kreeg het hele radiostation een nieuwe audiobranding.
De Koffiejongens maakt design met Mickey Philips
De Koffiejongens en kunstenaar Mickey Philips hebben de krachten gebundeld om iets bijzonders te creëren: een uniek koffieblik dat 30 augustus wordt gelanceerd.
Bibliotheken laten zien wat er allemaal kan in campagne
De openbare bibliotheken in Nederland lanceren een landelijke campagne om iedereen in Nederland te laten weten dat je voor veel meer bij de Bibliotheek terecht kan dan dat mensen nu denken. Het is voor het eerst dat de bibliotheken een collectieve landelijke campagne voeren.
Mazda zet met podcast Takumi Nederlands vakmanschap centraal
Mazda Motor Nederland lanceert zijn eerste podcastserie ‘Takumi – De weg naar Meesterschap’. In een reeks van zes afleveringen komen verschillende Nederlandse Takumi-vakmeesters aan het woord.
Carrefour België verbetert voorraadbeheer met AI
Met meer dan 40.000 dagelijkse kortingen die verwerkt moeten worden in de 83 grootste winkels van Carrefour België was er behoefte aan een eenvoudige oplossing om de vervaldata efficiënt te beheren, kortingen te optimaliseren en voedselverspilling tegen te gaan.
Coca-Cola en Oreo BFF
The Coca-Cola Company lanceert een limited editon Coca-Cola Oreo zero sugar. Oana Vlad, Senior Director, Global Strategy bij The Coca-Cola Company: ‘De samenwerking draait om het vieren van vriendschap. Beste vrienden, oftewel Besties, nemen vaak eigenschappen van elkaar over, waardoor ze elkaar versterken.’
De zomerfavorieten van... Stefanie Sijtsma (Hartman)
Stefanie Sijtsma is Directeur Marketing & Category Management bij tuinmeubelproducent Hartman: ‘De afgelopen jaren hebben we ons onderscheidend vermogen ten opzichte van de onderkant van de markt, denk aan Action en Kwantum, scherp gesteld.’ Lees meer over haar merk in de lente en zomer en haar persoonlijke zomerfavorieten.
Cannes Lions verorbert de Effies
De Cannes Lions en de Effie Awards worden samengevoegd als gevolg van een overname door Ascential, de eigenaar van Cannes Lions.
Griezelen met Fanta en Warner Bros. Pictures in film ‘Beetlejuice Beetlejuice’
Fanta en Warner Bros. Pictures hebben de handen ineengeslagen voor een griezelige samenwerking rondom de film Beetlejuice Beetlejuice, Ter ere van deze samenwerking introduceert Fanta speciale Halloween-verpakkingen met Beetlejuice-personages.
Cortina introduceert e-bike die ‘niet te fotograferen is’
De nieuwe campagne van fietsenfabrikant Cortina draait om het verzonnen feit dat Cortina fietsers ongevraagd een stijlicoon zouden zijn en daarom ze constant gefotografeerd worden. Daarom heeft het merk een ‘very, very, very limited edition’ e-bike geïntroduceerd: The No Photo Edition.
Winkelstraat.nl: 'In Duitsland is nog een hele markt te winnen'
Ongeveer twaalf jaar na de oprichting is het tijd voor een nieuw hoofdstuk voor online platform voor designkleding Winkelstraat.nl. Onder de vlag van The Platform Group (TPG) ligt Europa aan de voeten van het luxe modeplatform. Eerste halte: Duitsland.
Twee jury's Mercurs 2024
Voor de 25ste editie van de Mercurs zijn twee jury’s samengesteld. Zij stellen de nominaties en de winnaars vast van in totaal vijf categorieën.
Motorola lanceert modeshow met AI-kleding
Motorola lanceert een fashioncampagne met kleding die geheel door AI is ontworpen. De campagne is een knipoog naar de nieuwe Razr-familie smartphones, die ook een mix zijn van AI en mode.
[marketeer 206] Anne en Esther Vedder - founders Vedder & Vedder
Voor deel 206 van onze successerie [marketeer] stellen we deze week tien vragen aan de ondernemende en merkdenkende zusters Anne en Esther, die onder eigen familienaam Vedder & Vedder sieraden vermarkten en Feather Women groot maken. 'We zeiden tegen elkaar: fuck it, we gaan het gewoon proberen.'
Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is dat marketing alleen maar geld kost'
Voor het eerst in het 55-jarige bestaan van Westland Salades is het iconische slaatje te zien op tv, gepositioneerd als hét tussendoortje voor doorzetters. Sophie Vermolen is de verantwoordelijke Product & Brand Manager en voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘De combinatie van strategie, psychologie en creativiteit maakt dat het ik het zo’n mooi vak vind.’
DOSSIER CULTUURMARKETING Zo blijft het Van Gogh een sprankelend merk
In de merkstrategie van het Van Gogh Museum staat ‘impact’ in plaats van ‘groei’ centraal. Het leven en werk van de iconische schilder wordt hier dagelijks van nieuwe relevantie voorzien, met expo’s - ook van gelieerde kunstenaars - en bijvoorbeeld via de Pokémon-actie die wereldwijd de aandacht trok. Longread met verantwoordelijk team Corinne Jongh en Yvonne Nassar.
Dikke campagne voor vette supercars in het Louwman Museum
In het Louwman museum is tot 1 september 2024 de tentoonstelling 'Supercars of the 90’s' te zien. De bijbehorende campagne staat in het teken van ‘Dik, dikker, dikst’ en ‘Wreed, wreder, wreedst’.
De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)
Jean-Paul Schaddé van Dooren - JP voor vrienden van de show - werkt voor VNOM (onderdeel van House of HR) als Senior Marketeer. Daarnaast heeft hij met twee vrienden het platform Cityguys.nl, waarvoor hij - heel vervelend - elke dag uit eten moet. Hoe verloopt zijn zomer en wat zijn zijn zomerfavorieten?
In het wiel van... Erik Aaftink
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 18e aflevering van deze rubriek Erik Aaftink, Communications Director bij Initiative en IPG Mediabrands.
CJ Foods Bibigo lanceert K-Street Food assortiment
Nu de Koreaanse keuken Europa in opmars is, doet CJ Foods, de voedingsmiddelenafdeling van het Koreaanse voedingsmiddelen- en biotechnologiebedrijf CJ CheilJedang, extra marketinginvesteringen in foodmerk Bibigo.
Tabe Ydo van WOW Conference: 'Vroeger kwam ik mijn bed uit voor verplichtingen, nu sta ik om 04:30 uur op voor mezelf'
Tabe Ydo, oprichter van World of Wellbeing en één van de initiatiefnemers van de WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam, staat elke dag om 05:00 uur op om te sporten. Hij noemt dat een cadeautje aan zichzelf.
Nieuwe logo Landal verwijst naar ‘pauze’
De Combinatie van Roompot en Landal GreenParks, dat meer dan 300 vakantiebestemmingen in 13 landen heeft, krijgt een internationaal bekende naam, Landal. Het nieuwe logo heeft een duidelijke link met ‘pauze nemen’ en is symbolisch waarvoor het bedrijf staat.
Côte d'Or lanceert merkplatform 'De Kracht van Karakter'
Met de lancering van ‘De Kracht van Karakter’ wil Côte d'Or de historie van het merk en het gebruik van de beste cacaobonen benadrukken. De olifant, het iconische logo van Côte d'Or, speelt een hoofdrol. De campagne omvat tv-commercials en digitale en socialmediacontent.
GVB lanceert wervingscampagne met AI-beelden
Vervoersbedrijf GVB lanceert een employer branding campagne, waarbij AI is verwerkt in echte beelden.
Nam Kee overgenomen door Chang Restaurants Groep
Het beroemde eethuis Nam Kee (Chinees voor ‘de vriend van Nam’) is in nieuwe handen. Het werd door de familie Chan in 1981 geopend aan de Amsterdamse Zeedijk 111 en kreeg grote merkbekendheid door de gelijknamige oesters - naar het verfilmde boek van Kees van Beijnum.
Adnight 2024 koppelt creatieve hubs aan voor nog betere ervaring
Block the date! Op vrijdag 4 oktober 2024 zal de marcom professie -en dan in het bijzonder de creatieve bureauwereld- voor het zevende jaar in de schijnwerpers staan tijdens 'Adnight'. Dé open avond voor creatives, marketeers en talent om aan het vak te 'ruiken' en bij de buren te snuffelen, bevat a.s. editie een aantal grote wijzigingen.
Wouter Kolk van Ahold Delhaize: 'Leiderschap gaat over het welzijn van werknemers'
De WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam is een nieuw event in het teken van welzijn en werk. Een actueel thema in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. Het thema van de dag is ‘De toekomst van welzijn en werk’. Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia, is deelnemer aan het panel over toekomstig leiderschap: 'Healthy hands build wealthy brands'.
In het wiel van... Herlinda ter Maat (Achterhoek Toerisme)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 12e aflevering van deze rubriek Herlinda ter Maat, Marketeer Routebureau & Outdoor bij Achterhoek Toerisme.
Robothond waarschuwt voor hitte in auto
De Scandinavische winkelketen voor verzorgingsproducten voor huisdieren Musti Group, is een campagne gestart om mensen te waarschuwen hun honden niet in de auto te laten wachten. Een realistische robothond imiteert de symptomen van een hitteberoerte in een geparkeerde auto.
The Pollinators start campagne voor meer biodiversiteit in Nederland
Stichting The Pollinators is een campagne gestart om de biodiversiteit in Nederland te bevorderen, samen met Global Media & Entertainment. “Voer de bij bij” moet het bewustzijn over het belang van biodiversiteit vergroten.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Finale Mysteryland brengt ode aan... 05-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing