
Mazda zet met podcast Takumi Nederlands vakmanschap centraal
Mazda Motor Nederland lanceert zijn eerste podcastserie ‘Takumi – De weg naar Meesterschap’. In een reeks van zes afleveringen komen verschillende Nederlandse Takumi-vakmeesters aan het woord.

Carrefour België verbetert voorraadbeheer met AI
Met meer dan 40.000 dagelijkse kortingen die verwerkt moeten worden in de 83 grootste winkels van Carrefour België was er behoefte aan een eenvoudige oplossing om de vervaldata efficiënt te beheren, kortingen te optimaliseren en voedselverspilling tegen te gaan.

Coca-Cola en Oreo BFF
The Coca-Cola Company lanceert een limited editon Coca-Cola Oreo zero sugar. Oana Vlad, Senior Director, Global Strategy bij The Coca-Cola Company: ‘De samenwerking draait om het vieren van vriendschap. Beste vrienden, oftewel Besties, nemen vaak eigenschappen van elkaar over, waardoor ze elkaar versterken.’

De zomerfavorieten van... Stefanie Sijtsma (Hartman)
Stefanie Sijtsma is Directeur Marketing & Category Management bij tuinmeubelproducent Hartman: ‘De afgelopen jaren hebben we ons onderscheidend vermogen ten opzichte van de onderkant van de markt, denk aan Action en Kwantum, scherp gesteld.’ Lees meer over haar merk in de lente en zomer en haar persoonlijke zomerfavorieten.

Cannes Lions verorbert de Effies
De Cannes Lions en de Effie Awards worden samengevoegd als gevolg van een overname door Ascential, de eigenaar van Cannes Lions.

Griezelen met Fanta en Warner Bros. Pictures in film ‘Beetlejuice Beetlejuice’
Fanta en Warner Bros. Pictures hebben de handen ineengeslagen voor een griezelige samenwerking rondom de film Beetlejuice Beetlejuice, Ter ere van deze samenwerking introduceert Fanta speciale Halloween-verpakkingen met Beetlejuice-personages.

Cortina introduceert e-bike die ‘niet te fotograferen is’
De nieuwe campagne van fietsenfabrikant Cortina draait om het verzonnen feit dat Cortina fietsers ongevraagd een stijlicoon zouden zijn en daarom ze constant gefotografeerd worden. Daarom heeft het merk een ‘very, very, very limited edition’ e-bike geïntroduceerd: The No Photo Edition.

Winkelstraat.nl: 'In Duitsland is nog een hele markt te winnen'
Ongeveer twaalf jaar na de oprichting is het tijd voor een nieuw hoofdstuk voor online platform voor designkleding Winkelstraat.nl. Onder de vlag van The Platform Group (TPG) ligt Europa aan de voeten van het luxe modeplatform. Eerste halte: Duitsland.

Twee jury's Mercurs 2024
Voor de 25ste editie van de Mercurs zijn twee jury’s samengesteld. Zij stellen de nominaties en de winnaars vast van in totaal vijf categorieën.

Motorola lanceert modeshow met AI-kleding
Motorola lanceert een fashioncampagne met kleding die geheel door AI is ontworpen. De campagne is een knipoog naar de nieuwe Razr-familie smartphones, die ook een mix zijn van AI en mode.
![[marketeer 206] Anne en Esther Vedder - founders Vedder & Vedder](/templates/img/lazyload.gif)
[marketeer 206] Anne en Esther Vedder - founders Vedder & Vedder
Voor deel 206 van onze successerie [marketeer] stellen we deze week tien vragen aan de ondernemende en merkdenkende zusters Anne en Esther, die onder eigen familienaam Vedder & Vedder sieraden vermarkten en Feather Women groot maken. 'We zeiden tegen elkaar: fuck it, we gaan het gewoon proberen.'

Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is dat marketing alleen maar geld kost'
Voor het eerst in het 55-jarige bestaan van Westland Salades is het iconische slaatje te zien op tv, gepositioneerd als hét tussendoortje voor doorzetters. Sophie Vermolen is de verantwoordelijke Product & Brand Manager en voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘De combinatie van strategie, psychologie en creativiteit maakt dat het ik het zo’n mooi vak vind.’

DOSSIER CULTUURMARKETING Zo blijft het Van Gogh een sprankelend merk
In de merkstrategie van het Van Gogh Museum staat ‘impact’ in plaats van ‘groei’ centraal. Het leven en werk van de iconische schilder wordt hier dagelijks van nieuwe relevantie voorzien, met expo’s - ook van gelieerde kunstenaars - en bijvoorbeeld via de Pokémon-actie die wereldwijd de aandacht trok. Longread met verantwoordelijk team Corinne Jongh en Yvonne Nassar.

Dikke campagne voor vette supercars in het Louwman Museum
In het Louwman museum is tot 1 september 2024 de tentoonstelling 'Supercars of the 90’s' te zien. De bijbehorende campagne staat in het teken van ‘Dik, dikker, dikst’ en ‘Wreed, wreder, wreedst’.

De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)
Jean-Paul Schaddé van Dooren - JP voor vrienden van de show - werkt voor VNOM (onderdeel van House of HR) als Senior Marketeer. Daarnaast heeft hij met twee vrienden het platform Cityguys.nl, waarvoor hij - heel vervelend - elke dag uit eten moet. Hoe verloopt zijn zomer en wat zijn zijn zomerfavorieten?

In het wiel van... Erik Aaftink
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 18e aflevering van deze rubriek Erik Aaftink, Communications Director bij Initiative en IPG Mediabrands.

CJ Foods Bibigo lanceert K-Street Food assortiment
Nu de Koreaanse keuken Europa in opmars is, doet CJ Foods, de voedingsmiddelenafdeling van het Koreaanse voedingsmiddelen- en biotechnologiebedrijf CJ CheilJedang, extra marketinginvesteringen in foodmerk Bibigo.

Tabe Ydo van WOW Conference: 'Vroeger kwam ik mijn bed uit voor verplichtingen, nu sta ik om 04:30 uur op voor mezelf'
Tabe Ydo, oprichter van World of Wellbeing en één van de initiatiefnemers van de WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam, staat elke dag om 05:00 uur op om te sporten. Hij noemt dat een cadeautje aan zichzelf.

Nieuwe logo Landal verwijst naar ‘pauze’
De Combinatie van Roompot en Landal GreenParks, dat meer dan 300 vakantiebestemmingen in 13 landen heeft, krijgt een internationaal bekende naam, Landal. Het nieuwe logo heeft een duidelijke link met ‘pauze nemen’ en is symbolisch waarvoor het bedrijf staat.

Côte d'Or lanceert merkplatform 'De Kracht van Karakter'
Met de lancering van ‘De Kracht van Karakter’ wil Côte d'Or de historie van het merk en het gebruik van de beste cacaobonen benadrukken. De olifant, het iconische logo van Côte d'Or, speelt een hoofdrol. De campagne omvat tv-commercials en digitale en socialmediacontent.

GVB lanceert wervingscampagne met AI-beelden
Vervoersbedrijf GVB lanceert een employer branding campagne, waarbij AI is verwerkt in echte beelden.

Nam Kee overgenomen door Chang Restaurants Groep
Het beroemde eethuis Nam Kee (Chinees voor ‘de vriend van Nam’) is in nieuwe handen. Het werd door de familie Chan in 1981 geopend aan de Amsterdamse Zeedijk 111 en kreeg grote merkbekendheid door de gelijknamige oesters - naar het verfilmde boek van Kees van Beijnum.

Adnight 2024 koppelt creatieve hubs aan voor nog betere ervaring
Block the date! Op vrijdag 4 oktober 2024 zal de marcom professie -en dan in het bijzonder de creatieve bureauwereld- voor het zevende jaar in de schijnwerpers staan tijdens 'Adnight'. Dé open avond voor creatives, marketeers en talent om aan het vak te 'ruiken' en bij de buren te snuffelen, bevat a.s. editie een aantal grote wijzigingen.

Wouter Kolk van Ahold Delhaize: 'Leiderschap gaat over het welzijn van werknemers'
De WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam is een nieuw event in het teken van welzijn en werk. Een actueel thema in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. Het thema van de dag is ‘De toekomst van welzijn en werk’. Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia, is deelnemer aan het panel over toekomstig leiderschap: 'Healthy hands build wealthy brands'.

In het wiel van... Herlinda ter Maat (Achterhoek Toerisme)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 12e aflevering van deze rubriek Herlinda ter Maat, Marketeer Routebureau & Outdoor bij Achterhoek Toerisme.

Robothond waarschuwt voor hitte in auto
De Scandinavische winkelketen voor verzorgingsproducten voor huisdieren Musti Group, is een campagne gestart om mensen te waarschuwen hun honden niet in de auto te laten wachten. Een realistische robothond imiteert de symptomen van een hitteberoerte in een geparkeerde auto.

The Pollinators start campagne voor meer biodiversiteit in Nederland
Stichting The Pollinators is een campagne gestart om de biodiversiteit in Nederland te bevorderen, samen met Global Media & Entertainment. “Voer de bij bij” moet het bewustzijn over het belang van biodiversiteit vergroten.

De zomerfavorieten van... Nizar Ben Messaoud (Unilever)
Naar het strand en surfen en bij voorkeur naar de Filipijnen in een hotel. Zomaar wat zomerfavorieten van Nizar Ben Messaoud, Senior Brand Manager Ice-Cream bij Unilever: ‘De shopper wil deze zomer verleid worden.’

WOW Conference presenteert: De 'gelukscursus' van Dr. Laurie Santos van Yale
De WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam is een nieuw event in het teken van welzijn en werk. Een actueel thema in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. Het thema is ‘De toekomst van welzijn’ en een van de highlights die dag is de ‘gelukscursus’ van Dr. Laurie Santos van Yale. WOW staat voor World of Well-being, maar zou ook zomaar kunnen staan voor Welzijn op Werk.

De zomerfavorieten van... Bram van IJsel Smits (De Koffiejongens)
Zon, zee en… schepijs! De zomerse favorieten van Bram van IJsel Smits, Head of Marketing & E-commerce bij De Koffiejongens. In deze nieuwe zomerse rubriek delen we de favoriete zomerse activiteiten, hot spots en guilty pleasures van marketeers

Antwerpen viert 20 jaar logo met nieuwe muzikale identiteit
Het logo van Antwerpen bestaat 20 jaar en om dit te vieren ontwikkelde de stad een nieuwe muzikale identiteit ter ondersteuning van de citymarketing. De muziek werd gecomponeerd door de Antwerpse zanger, muzikant en producer Willem Ardui, ook bekend van het Antwerpse hiphop-duo Blackwave.

Amsterdam Fashion Week en Nespresso samen voor duurzaamheid
Nespresso en Amsterdam Fashion Week (AFW) slaan de handen ineen om te laten zien dat duurzaam ondernemen binnen een grote industrie mogelijk is. Van 3 tot 6 september 2024 krijgt nieuw talent ook een platform binnen de kanalen van AFW en Nespresso

Videoland introduceert nieuwe advertentiemogelijkheden
Streamer Videoland introduceert twee nieuwe advertentiemogelijkheden: de 'Branded Strip' en de 'Eye Catcher'. Beide producten worden op dit moment onder de vlag van Team Early bij Ad Alliance aangeboden.

Vengean aan de slag voor Bakkerij 't Stoepje
Creative branding agency Vengean hielp 't Stoepje met het ontwikkelen van een nieuwe brand strategy, brand story en brand theme. De focus? De speciale band tussen de bakkers en hun klanten.

Campagne Frans Hals Museum vanwege thuiskomst meesterwerken
Het Frans Hals Museum omlijst de terugkeer van drie van zijn meesterwerken van Frans Hals met de campagne ‘Welkom Thuis’.

TikTok: Geen spionage, maar slimme AI-tools voor merken
TikTok heeft grote plannen, vooral op het gebied van AI en hoe daarmee adverteerders een betere ‘verbinding’ met de gebruikers kunnen krijgen. En of TikTok last heeft van de hardnekkige verdachtmakingen dat het een geraffineerd Chinees spionageplatform is? ‘Wat we nu weten is dat hiervan absoluut geen sprake is.’

CMOs in the Spotlight: 'Marketeers zijn toch vooral probleemoplossers'
In de tweede ‘CMOs in the Spotlight’ op Cannes Lions ging het vooral over uitdagingen van de moderne marketeer. AI uiteraard, maar ook: hoe houden we het merk menselijk en toekomstbestendig.

Irene Muller van Joolz: 'In plaats van perfectie willen we het echte plaatje laten zien'
Irene Muller is Marketing and Brand Director bij kinderwagenmerk Joolz. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Ik erger me aan commercials die stereotype beelden van vrouwen promoten.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers