Winkelstraat.nl: 'In Duitsland is nog een hele markt te winnen'
- Food-en-retail
- 31 jul 2024 @ 09:59
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 31 jul 2024 @ 09:59
- Redactie MarketingTribune
Ongeveer twaalf jaar na de oprichting is het tijd voor een nieuw hoofdstuk voor online platform voor designkleding Winkelstraat.nl. Onder de vlag van The Platform Group (TPG) ligt Europa aan de voeten van het luxe modeplatform. Eerste halte: Duitsland.
In Nederland en België heeft Winkelstraat.nl - sinds enkele jaren ook bekend als WS.nl - inmiddels al een flinke fanbase en naam opgebouwd, maar Winkelstraat.nl wil meer. Veel meer. CEO Joost van der Veer: ‘Dit is voor ons een hele mooie nieuwe stap. TPG is een grote groep, met veel mogelijkheden.’ Een van die mogelijkheden is de aanwezigheid van Fashionette in het portfolio van TPG. Dat platform heeft al een stevige positie verworven in de Duitse luxe modemarkt. ‘We hebben veel synergie met Fashionette’, benadrukt Van der Veer. ‘Zij spelen het spel ongeveer op dezelfde manier als wij, hebben complementair aanbod. We gaan veel met hen samenwerken.’
Over de grens
Een van die gevolgen van de samenwerking met Fashionette is dat het aanbod van Winkelstraat.nl ook op dat platform beschikbaar komt. Mits verkopers dat willen. Winkelstraat.nl is namelijk een platform dat gebruik maakt van het aanbod van derden aanbieders. Zij krijgen er door deze overname ineens de optie bij om ook over de grens te gaan verkopen. ‘Mogelijk dat we dat ook via andere platformen van TPG gaan doen’, vervolgt Van der Veer. ‘Voor ons is de aanbodzijde heel interessant. En in Duitsland is nog een hele markt te winnen.’
Stap voorwaarts
Dat laatste geldt ook voor andere markten. TPG heeft met zijn grote portfolio genoeg troeven in handen om Winkelstraat ook in andere markten te introduceren, maar volgens Van der Veer is het nog te vroeg om te speculeren over introducties in andere landen. Wel onderzoekt het bedrijf de mogelijkheden om het aanbod in de breedte uit te breiden. ‘Dat kan zeker en is ook iets dat we in de toekomst zeker willen testen. Maar we blijven onze identiteit als platform wel houden, voor de premium luxe shopper en een jonge doelgroep. Voor de rest merken consumenten in Nederland en België niet veel van deze overname, en organisatorisch verandert er ook niets. Wat dat betreft is deze overname voor ons echt een stap voorwaarts, met een partij met veel slagkracht.’
De artikel is geschreven door Jelle Kempe, redacteur bij onze zustertitel Twinkle, magazine over digital commerce.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Hema lanceert campagne Het Thuistoilet tegen wc-tekort op...
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
- Retailmedia: La Place lanceert app... 18-04-2025
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
- 'Broodjes van Sam en Joris'... 17-04-2025
- Primark leert jongeren naaien17-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management