Winkelstraat.nl: 'In Duitsland is nog een hele markt te winnen'
- Food-en-retail
- 31 jul 2024 @ 09:59
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 31 jul 2024 @ 09:59
- Redactie MarketingTribune
Ongeveer twaalf jaar na de oprichting is het tijd voor een nieuw hoofdstuk voor online platform voor designkleding Winkelstraat.nl. Onder de vlag van The Platform Group (TPG) ligt Europa aan de voeten van het luxe modeplatform. Eerste halte: Duitsland.
In Nederland en België heeft Winkelstraat.nl - sinds enkele jaren ook bekend als WS.nl - inmiddels al een flinke fanbase en naam opgebouwd, maar Winkelstraat.nl wil meer. Veel meer. CEO Joost van der Veer: ‘Dit is voor ons een hele mooie nieuwe stap. TPG is een grote groep, met veel mogelijkheden.’ Een van die mogelijkheden is de aanwezigheid van Fashionette in het portfolio van TPG. Dat platform heeft al een stevige positie verworven in de Duitse luxe modemarkt. ‘We hebben veel synergie met Fashionette’, benadrukt Van der Veer. ‘Zij spelen het spel ongeveer op dezelfde manier als wij, hebben complementair aanbod. We gaan veel met hen samenwerken.’
Over de grens
Een van die gevolgen van de samenwerking met Fashionette is dat het aanbod van Winkelstraat.nl ook op dat platform beschikbaar komt. Mits verkopers dat willen. Winkelstraat.nl is namelijk een platform dat gebruik maakt van het aanbod van derden aanbieders. Zij krijgen er door deze overname ineens de optie bij om ook over de grens te gaan verkopen. ‘Mogelijk dat we dat ook via andere platformen van TPG gaan doen’, vervolgt Van der Veer. ‘Voor ons is de aanbodzijde heel interessant. En in Duitsland is nog een hele markt te winnen.’
Stap voorwaarts
Dat laatste geldt ook voor andere markten. TPG heeft met zijn grote portfolio genoeg troeven in handen om Winkelstraat ook in andere markten te introduceren, maar volgens Van der Veer is het nog te vroeg om te speculeren over introducties in andere landen. Wel onderzoekt het bedrijf de mogelijkheden om het aanbod in de breedte uit te breiden. ‘Dat kan zeker en is ook iets dat we in de toekomst zeker willen testen. Maar we blijven onze identiteit als platform wel houden, voor de premium luxe shopper en een jonge doelgroep. Voor de rest merken consumenten in Nederland en België niet veel van deze overname, en organisatorisch verandert er ook niets. Wat dat betreft is deze overname voor ons echt een stap voorwaarts, met een partij met veel slagkracht.’
De artikel is geschreven door Jelle Kempe, redacteur bij onze zustertitel Twinkle, magazine over digital commerce.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
- Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op Sinterklaas - budget wordt...
- Column Verkoop Vegetarische Slager heeft raar bijsmaakje
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage Retail Group vraagt...
- Toscanini in zee met online supermarkt Crisp
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 212] Kaären Davoli -... 13-12-2024
- Etos lanceert VR-experience tegen... 12-12-2024
- Kerst 2024: Dibbes doet het voor... 10-12-2024
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage... 09-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024