Nam Kee overgenomen door Chang Restaurants Groep

- Food-en-retail
- 8 jul 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InterviewFood
- 8 jul 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Het beroemde eethuis Nam Kee (Chinees voor ‘de vriend van Nam’) is in nieuwe handen. Het werd door de familie Chan in 1981 geopend aan de Amsterdamse Zeedijk 111 en kreeg grote merkbekendheid door de gelijknamige oesters - naar het verfilmde boek van Kees van Beijnum.
In 1992 volgde een tweede vestiging aan de Geldersekade 117. Nadat Chan in 2010 met pensioen ging werd het bedrijf voortgezet door zijn zonen Polo en Cliff Chan. De Chang Restaurants Groep bestaat sinds 1995 en heeft een tiental Aziatische restaurants in Amsterdam en Rotterdam in het portfolio en neemt nu het stokje over, meldt Misset Horeca. De groep beschouwt Nam Kee als Chinees-Amsterdams erfgoed. Een praktische maatregel is dat het aantal gerechten op de menukaart van 200 naar 150 gerechten is terug geschroefd. De iconische 'oesters van Nam Kee', ook het meest bestelde gerecht, zijn uiteraard gehandhaafd.
Nog steeds een legende
‘Onze vestiging op de Zeedijk heeft een vermelding op The Lonely Planet en in de reissectie van The New York Times, waar elke dag nog gasten op binnenlopen', meldt Wai Ming Kan die voor de Groep de dagelijkse leiding vormt en het gezicht van beide Nam Kees is. Lees hier het interview verder, dat MH had met de broers die de Chang Groep leiden.
(PvWK, bron: MH | beeld: Esther Westerveld via Flickr / Nam Kee - Zeedijk)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- food
- oesters van Nam Kee
- The Lonely Planet
- Chang Restaurants Groep
- merk
- Nam Kee
- The New York Times
- Kees van Beijnum
- Chinees
- erfgoed
- Wai Ming Kan
- oesters
- gasten
- Zeedijk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers