Dotdotdash opent Europese hub in Amsterdam

- B2b
- 30 jun 2025 @ 15:46
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 jun 2025 @ 15:46
- Kel Koenen
Het internationale technologie- en designbureau Dotdotdash opent officieel een Europese vestiging in Amsterdam. De dagelijkse leiding is in handen van twee zwaargewichten uit de creatieve industrie: Chris Henderson (r), voormalig Managing Director van AKQA, en Daniel Sytsma, voorheen global design executive bij Dentsu Creative en Hypersolid.
‘Van concurrenten zijn we co-founders geworden’, aldus Henderson. ‘We zagen allebei hoe technologie het bureauvak fundamenteel verandert. Met dotdotdash bouwen we aan een model dat snelheid, designkwaliteit en strategische impact samenbrengt.’
De Europese hub richt zich op drie zogeheten acceleratorprogramma’s: experience, business & brand. Die moeten klanten helpen om sneller tot relevante merk- en productervaringen te komen. Daarbij werkt een compact team in Amsterdam samen met een internationale poule van specialisten, ondersteund door op maat ontwikkelde AI-tools.
‘Merken hebben geen behoefte aan nóg een los campagne-idee’, zegt Sytsma. ‘Ze zoeken systemen en oplossingen die duurzaam waarde leveren. Wij bouwen de tools, ervaringen en producten die daarbij helpen.’
Hoewel de officiële opening nu plaatsvindt, heeft het Amsterdamse team al projecten afgerond voor onder meer Wajer Yachts en het navigatieplatform Magic Lane. De nieuwe visuele identiteit voor Wajer leidde tot een stijging van 54% in digitale interactie.
De keuze voor Amsterdam is volgens medeoprichter en CEO Kyle Bañuelos strategisch: ‘De stad combineert creativiteit met technische diepgang. Het is het perfecte lanceerplatform voor bedrijven die leiderschap willen tonen in merkervaring.’
De Europese uitbreiding valt samen met het tienjarig bestaan van Dotdotdash en een wereldwijde rebranding. ‘Met Chris en Daniel aan het roer bouwen we verder aan ons aanbod voor merken die technologie en design willen inzetten voor duurzame groei’, aldus Bañuelos. Dotdotdash is onderdeel van het Omnicom-netwerk en heeft vestigingen in Amsterdam, Los Angeles, Portland en New York.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 25, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
- Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- ‘Samen bouwen aan een verhaal’: AH Retail Media Services en...
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers