Dotdotdash opent Europese hub in Amsterdam

Dotdotdash opent Europese hub in Amsterdam
  • B2b
  • 30 jun 2025 @ 15:46
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het internationale technologie- en designbureau Dotdotdash opent officieel een Europese vestiging in Amsterdam. De dagelijkse leiding is in handen van twee zwaargewichten uit de creatieve industrie: Chris Henderson (r), voormalig Managing Director van AKQA, en Daniel Sytsma, voorheen global design executive bij Dentsu Creative en Hypersolid.

‘Van concurrenten zijn we co-founders geworden’, aldus Henderson. ‘We zagen allebei hoe technologie het bureauvak fundamenteel verandert. Met dotdotdash bouwen we aan een model dat snelheid, designkwaliteit en strategische impact samenbrengt.’

De Europese hub richt zich op drie zogeheten acceleratorprogramma’s: experience, business & brand. Die moeten klanten helpen om sneller tot relevante merk- en productervaringen te komen. Daarbij werkt een compact team in Amsterdam samen met een internationale poule van specialisten, ondersteund door op maat ontwikkelde AI-tools.

‘Merken hebben geen behoefte aan nóg een los campagne-idee’, zegt Sytsma. ‘Ze zoeken systemen en oplossingen die duurzaam waarde leveren. Wij bouwen de tools, ervaringen en producten die daarbij helpen.’

Hoewel de officiële opening nu plaatsvindt, heeft het Amsterdamse team al projecten afgerond voor onder meer Wajer Yachts en het navigatieplatform Magic Lane. De nieuwe visuele identiteit voor Wajer leidde tot een stijging van 54% in digitale interactie.

De keuze voor Amsterdam is volgens medeoprichter en CEO Kyle Bañuelos strategisch: ‘De stad combineert creativiteit met technische diepgang. Het is het perfecte lanceerplatform voor bedrijven die leiderschap willen tonen in merkervaring.’

De Europese uitbreiding valt samen met het tienjarig bestaan van Dotdotdash en een wereldwijde rebranding. ‘Met Chris en Daniel aan het roer bouwen we verder aan ons aanbod voor merken die technologie en design willen inzetten voor duurzame groei’, aldus Bañuelos. Dotdotdash is onderdeel van het Omnicom-netwerk en heeft vestigingen in Amsterdam, Los Angeles, Portland en New York.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken