MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau Benelux

MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau Benelux
  • Bureaus
  • 3 jul 2025 @ 09:30
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Na een intensieve pitch heeft Mediamarkt gekozen voor Serviceplan Amsterdam en Serviceplan Brussel als het nieuwe creatieve bureau voor de gehele regio. Vanuit een geïntegreerde samenwerking tussen de Houses of Communication in Amsterdam, Brussel en Luxemburg, gaat Serviceplan aan de slag met campagnes die de omnichannelstrategie van de retailer verder moeten versterken.

De keuze voor Serviceplan is het resultaat van een drie maanden durend pitchtraject, begeleid door Jeroen van Eck en Pitchpoint. In de laatste ronde bleef Serviceplan over als favoriet dankzij een sterke strategische doorvertaling van de bestaande pay-off Let’s Go naar een flexibel communicatieplatform met activaties voor de volledige klantreis.

Ook scoorde het bureau met The Make Line, een op AI gebaseerde productiemachine voor ‘assets at scale’. Deze efficiënte combinatie van creatieve slagkracht en slimme productie was doorslaggevend. ‘Deze keuze is een bewuste en ambitieuze stap om écht vernieuwing te brengen en ons merk merkbaar naar een volgend niveau te tillen’, zegt Raymond Mesterom, Marketing Director van MediaMarkt. ‘We moeten dagelijks aantonen dat we consumenten begrijpen en kunnen verrassen. In Serviceplan hebben we een sterke partner gevonden om dat waar te maken.’

Ook aan de kant van Serviceplan wordt enthousiast gereageerd. ‘Het komt niet vaak voor dat je in een pitch direct het gevoel hebt dat je voor elkaar bent gemaakt’, stelt Annabelle Klop, Managing Director van Serviceplan. ‘Met onze setup brengen we het beste van twee werelden samen: sterke creatieve retailcommunicatie en een bewezen AI-driven productieproces. Ik kijk ernaar uit om de samenwerking met het topteam van MediaMarkt nu echt te starten.’

De keuze van MediaMarkt sluit aan bij de bredere ambitie van het merk om zijn positionering als Experience Electronics verder uit te bouwen. Creatieve relevantie moet daarbij fungeren als versneller van groei in een sterk competitieve markt. Serviceplan Group werd tijdens het Cannes Lions Festival recent nog uitgeroepen tot Independent Network of the Year, mede dankzij haar grensoverschrijdende formule waarin creativiteit, technologie en schaalbare output samenkomen.

 

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken