MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau Benelux

- Bureaus
- 3 jul 2025 @ 09:30
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 3 jul 2025 @ 09:30
- Kel Koenen
Na een intensieve pitch heeft Mediamarkt gekozen voor Serviceplan Amsterdam en Serviceplan Brussel als het nieuwe creatieve bureau voor de gehele regio. Vanuit een geïntegreerde samenwerking tussen de Houses of Communication in Amsterdam, Brussel en Luxemburg, gaat Serviceplan aan de slag met campagnes die de omnichannelstrategie van de retailer verder moeten versterken.
De keuze voor Serviceplan is het resultaat van een drie maanden durend pitchtraject, begeleid door Jeroen van Eck en Pitchpoint. In de laatste ronde bleef Serviceplan over als favoriet dankzij een sterke strategische doorvertaling van de bestaande pay-off Let’s Go naar een flexibel communicatieplatform met activaties voor de volledige klantreis.
Ook scoorde het bureau met The Make Line, een op AI gebaseerde productiemachine voor ‘assets at scale’. Deze efficiënte combinatie van creatieve slagkracht en slimme productie was doorslaggevend. ‘Deze keuze is een bewuste en ambitieuze stap om écht vernieuwing te brengen en ons merk merkbaar naar een volgend niveau te tillen’, zegt Raymond Mesterom, Marketing Director van MediaMarkt. ‘We moeten dagelijks aantonen dat we consumenten begrijpen en kunnen verrassen. In Serviceplan hebben we een sterke partner gevonden om dat waar te maken.’
Ook aan de kant van Serviceplan wordt enthousiast gereageerd. ‘Het komt niet vaak voor dat je in een pitch direct het gevoel hebt dat je voor elkaar bent gemaakt’, stelt Annabelle Klop, Managing Director van Serviceplan. ‘Met onze setup brengen we het beste van twee werelden samen: sterke creatieve retailcommunicatie en een bewezen AI-driven productieproces. Ik kijk ernaar uit om de samenwerking met het topteam van MediaMarkt nu echt te starten.’
De keuze van MediaMarkt sluit aan bij de bredere ambitie van het merk om zijn positionering als Experience Electronics verder uit te bouwen. Creatieve relevantie moet daarbij fungeren als versneller van groei in een sterk competitieve markt. Serviceplan Group werd tijdens het Cannes Lions Festival recent nog uitgeroepen tot Independent Network of the Year, mede dankzij haar grensoverschrijdende formule waarin creativiteit, technologie en schaalbare output samenkomen.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers