Omnicom lanceert sportlabel Dark Horses

Omnicom lanceert sportlabel Dark Horses
  • Bureaus
  • 8 jul 2025 @ 07:13
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Omnicom Advertising Group Nederland zet stevig in op sportmarketing met de introductie van Dark Horses, een creatief sportbureau dat zijn oorsprong kent in Londen. Het gerenommeerde label, bekend van campagnes voor merken als Adidas, TikTok en Lay’s, wordt nu gelanceerd in Nederland door TBWA\Neboko, DDB Amsterdam en 180 Global.

De Nederlandse tak van Dark Horses staat onder leiding van Peter Lansaat en Guido Klomp, beiden ervaren krachten in sportmarketing. Lansaat bekleedde eerder de rol van hoofd sportpartnerships bij Albert Heijn, terwijl Klomp afkomstig is van Golazo Brands.

‘Sport is voor veel van onze klanten een essentiële marketinginvestering en een krachtig middel om betekenisvolle connecties met consumenten op te bouwen’, zegt Rik Ledder, CEO van TBWA\Neboko. ‘Met Peter en Guido hebben we twee experts in huis die zowel de dynamiek van sport als de kracht van creativiteit begrijpen.’

Volgens Lansaat speelt Dark Horses in op een duidelijke behoefte: ‘De werelden van sport, reclame en creativiteit groeien steeds meer naar elkaar toe. Merken hebben strategische expertise én een sterke creatieve vertaalslag nodig.’

Op de foto: Guido Klomp (l) en Peter Lansaat

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken