Omnicom lanceert sportlabel Dark Horses

- Bureaus
- 8 jul 2025 @ 07:13
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 jul 2025 @ 07:13
- Kel Koenen
Omnicom Advertising Group Nederland zet stevig in op sportmarketing met de introductie van Dark Horses, een creatief sportbureau dat zijn oorsprong kent in Londen. Het gerenommeerde label, bekend van campagnes voor merken als Adidas, TikTok en Lay’s, wordt nu gelanceerd in Nederland door TBWA\Neboko, DDB Amsterdam en 180 Global.
De Nederlandse tak van Dark Horses staat onder leiding van Peter Lansaat en Guido Klomp, beiden ervaren krachten in sportmarketing. Lansaat bekleedde eerder de rol van hoofd sportpartnerships bij Albert Heijn, terwijl Klomp afkomstig is van Golazo Brands.
‘Sport is voor veel van onze klanten een essentiële marketinginvestering en een krachtig middel om betekenisvolle connecties met consumenten op te bouwen’, zegt Rik Ledder, CEO van TBWA\Neboko. ‘Met Peter en Guido hebben we twee experts in huis die zowel de dynamiek van sport als de kracht van creativiteit begrijpen.’
Volgens Lansaat speelt Dark Horses in op een duidelijke behoefte: ‘De werelden van sport, reclame en creativiteit groeien steeds meer naar elkaar toe. Merken hebben strategische expertise én een sterke creatieve vertaalslag nodig.’
Op de foto: Guido Klomp (l) en Peter Lansaat
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers