Campagne Nestlé draait om verhalen van collega's

Campagne Nestlé draait om verhalen van collega's
  • Content
  • 8 jul 2025 @ 10:54
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Nestlé Benelux is deze maand gestart met een employer branding campagne waarin medewerkers centraal staan. De campagne, actief in Nederland en België, moet vooral medior professionals aanspreken. Onder andere presentatrice Moïse Trustfull werkt mee aan de activatie.

De campagne speelt in op een recent LinkedIn-onderzoek waaruit blijkt dat 75% van de werkzoekenden collega’s als doorslaggevend noemt bij de keuze voor een werkgever. Nestlé benadrukt daarom de rol van het eigen personeel bij het realiseren van ‘a better tomorrow for people, pets and planet’. In de campagne worden twintig medewerkers – het zogenoemde Nestlé Impact Team – gevolgd in hun dagelijkse werk. Zij verschijnen in beeld met bekende merken als KitKat, Nescafé, Purina en Maggi.

Videoserie met Trustfull

Een onderdeel hiervan is de vierdelige videoserie Moïse werkt mee, waarin Trustfull op verschillende afdelingen van Nestlé Nederland meedraait. Haar hond Wim is daarbij ook van de partij. Trustfull in de eerste aflevering: ‘Dat je bij Nestlé je hond mag meenemen, zegt veel over de cultuur en sfeer.’ Voor de Franstalige campagne is een Belgische content creator betrokken, die later dit jaar zijn ervaringen zal delen.

Realistische content

Nestlé kiest bewust voor social-first content zoals Instagram Stories en LinkedIn Reels. Daarbij ligt de nadruk op authenticiteit in plaats van gepolijste corporate video’s. De employer branding campagne, ontwikkeld in samenwerking met Newslab, is gericht op professionals met ongeveer vijf jaar werkervaring en verwijst naar de site nestle.nl/carrieres/werken-bij-nestle, waar vacatures en verhalen van medewerkers worden verzameld.

Beeld: Newslab

 

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken