
Helden, Droomparken en TUI lanceren sportgekke droomzomer
Het EK voetbal, de Olympische Spelen, Tour de France, Wimbledon, de Grand Prix op Zandvoort: de komende zomer zit bomvol sport. Van 11 juni tot en met 6 september lanceren de drie genoemde organisaties in dat licht de zogenoemde droomzomer.

Onderzoekslab voor artificial intelligence in de media
Hoe zal artificiële intelligentie (AI) de media veranderen, welke nieuwe kansen kan AI creëren voor de democratie en aan welke voorwaarden moet worden voldaan om dit te laten gebeuren?

Betaalvereniging Nederland laat jongeren ‘goed giraal gaan’
Jongeren die digitaal bankieren lopen groot risico om slachtoffer te worden van fraude, stelt Betaalvereniging Nederland. Een nieuwe campagne genaamd 'Goed giraal gaan', met in de hoofdrol Jandino Asporaat, moet jongeren bewustmaken van veilig online bankieren.

Staatsloterij kiest voor NewsLab
De Nederlandse Loterij heeft voor PR-bureau NewsLab in Rotterdam gekozen als zijn vaste PR-partner. Aan deze keuze ging een pitch met vier bureaus vooraf.

Glasnost breidt uit met 5 nieuwe trainees
Megan van den Ende (foto), Tom Beuker, Tjerk de Vries, Mellijn van Zanen en Renee van Brakel vormen de nieuwe lichting trainees aan de 'Akademya' van PR- en communicatiebureau Glasnost in Amsterdam.
![[Mijn marketing] Birgit Zuurveld: ‘Ik wil merken ‘social first’ laten denken’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Birgit Zuurveld: ‘Ik wil merken ‘social first’ laten denken’
Birgit Zuurveld (35) is managing director van social media-bureau Dorst & Lesser in Amsterdam. Het is haar uitdaging om marketeers meer 'social first' te laten denken. 'Soms moet social media zo ontzettend snel. Dat kan ook, maar een goede strategie aan de basis verdient bij merken echt meer aandacht.'

Ranja lanceert nieuwe campagne: 'Kinderen blij, ouders ook'
Limonademerk Ranja (onderdeel van Vrumona) is terug met een nieuwe campagne genaamd: Ranja, daar word je vrolijk vanja. In de campagne, ontwikkeld door reclamebureau Alfred, staat 'onbezorgd genieten' centraal.

Lewis breidt team uit
PR-bureau Lewis Nederland breidt zijn teams in Amsterdam en Eindhoven uit met de komst van een nieuwe creative director, content specialist en vier junior adviseurs.
![[column] Sommige marketeers denken dat ze alleen op de wereld zijn](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Sommige marketeers denken dat ze alleen op de wereld zijn
Onze senior columnist Sak van den Boom maakt zich boos. De afgelopen week is hij welgeteld twintig keer met 'irrelevante e-mails' lastiggevallen door PostNL, Albelli en Bol.com.

GoSpooky aan de slag voor Autodrop
Social-mediabureau GoSpooky gaat aan de slag voor Autodrop. Het bureau in Amsterdam is aangesteld om een nieuwe social media-strategie voor het snoepmerk te bedenken en ontwikkelen, waarbij de focus ligt op 'een onderscheidend merkkarakter'.

Dept lijft Byte in
Digitaal bureau Dept heeft mede-digitaal bureau Byte, met kantoren in New York, Londen en Berlijn, overgenomen. Byte is door Dept aangetrokken door zijn digitale DNA, de cultuur en 'ambitieuze groeiplannen'.

Praxis kiest voor Hot Pepper
Videobureau Hot Pepper in Halfweg gaat aan de slag met de online video-content van bouwmarktketen Praxis. Bekijk hier de eerste 'how to'-videoreeks.

Heijmans en CSU lanceren Beyond Eyes
Bouwbedrijven Heijmans en CSU lanceren de nieuwe start-up Beyond Eyes, een 'totaaloplossing' voor toekomstbestendig gebouwbeheer. Reclamebureau Fitzroy in Amsterdam ontwikkelde de naam, merkidentiteit en B2B-campagne.

Brand New Galaxy opent kantoor in Amsterdam
De internationale bureaugroep Brand New Galaxy opent een nieuw kantoor in Amsterdam, van waaruit de West-Europese activiteiten moeten worden aangestuurd. Frank Carvalho is aangesteld als managing director.

Remy Gieling verlaat MT/Sprout
Remy Gieling stopt na zes jaar als hoofdredacteur van zakelijk platform MT/Sprout. 'Een organisatie is gebaat bij vernieuwing', aldus Gieling, die zich nu gaat richten op het produceren en presenteren van podcasts, video's en events. Hij draagt het stokje over aan Donovan van Heuven.

Cheil breidt team uit
Reclamebureau Cheil in Amsterdam versterkt zijn creatieve vloer met vier nieuwelingen, te weten Bart Breugem (head of content production), Lamine Ndiaye (visual effects artist), Daan Haak (copywriter) en Kahraman Çinar (art director).

Back to Live: we mogen weer!
Het eerste live event van 2021 is een feit. Op 'Back to Live' in het Utrechtse Beatrix Theater komen vandaag 500 mensen bijeen, variërend van eventorganisatoren, marketeers tot journalisten. Ook MarketingTribune doet verslag.

Heimwee naar de reclamefeestjes: vier vakgenoten halen herinneringen op
Wie in de reclame werkt, houdt wel van een feestje. Nu de ‘knaldrang’ onder creatieven uit de oren stoomt, delen Ginny Ramkisoen, Ron Simpson, Antoinette Hoes en Kyra Roest hun mooiste verhalen (en foto's). ‘Wat ik er niet voor over heb om weer bezweet en lallend in dat Fitzroy-pand te staan.’

Jeroen de Bakker naar Airborne
Jeroen de Bakker (links) is aangesteld als de nieuwe managing partner van podcast-bureau Airborne. Hij gaat samen met medeoprichter Marvin Jacobs het bureau leiden. De Bakker komt van Talpa Network, waar hij de afgelopen jaren de rol van managing director product & growth audio vervulde.

Landmacht lanceert online documentaire over robotisering
Robotisering is een essentieel onderdeel van onze landmacht. Zonder robots hebben we de strijd op voorhand al verloren. Dat is de boodschap van de nieuwe online documentaire van de Nederlandse Landmacht, ontwikkeld door contentmarketingbureau LVB.
![[Mijn marketing] Melanie Bosveld: 'Ik switch tussen allerlei soorten podcasts'](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Melanie Bosveld: 'Ik switch tussen allerlei soorten podcasts'
Melanie Bosveld (42) is oprichter van communicatiebureau Kult & Ace. Sommige merken gaan er prat op dat ze progressief zijn, terwijl ze juist achter de feiten aanlopen, stelt ze. ‘Dan wordt er een campagne met rappers uit de grond gestampt, maar echt kennen doen ze hun doelgroep niet.’

T-Mobile komt met 'lieve woordjes'
Met Valentijnsdag voor de deur (aanstaande zondag) roept T-Mobile in zijn nieuwe, ietwat zoetsappige campagne op om lieve woordjes met elkaar te delen, ingesproken door Jan van Veen, ook wel bekend als mister Candlelight.

Intracto Group lijft Mia Interactive in
Digital services-groep Intracto heeft het Belgische bureau Mia Interactive overgenomen. Het bureau in Antwerpen telt 20 werknemers in online marketing en web development.

Sanature: kwetsbaarheid als kracht
Huidverzorgingsmerk Sanature lanceert een nieuwe campagne die de vrouwelijke consument 'bewust laat stilstaan' bij de producten die ze tijdens haar maandelijkse menstruatie gebruikt. 'We nodigen vrouwen uit om naar hun intieme huid te luisteren.'
![[column] Is jouw thuiskantoor al gecertificeerd?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Is jouw thuiskantoor al gecertificeerd?
Werken op afstand, financiële beperkingen door economische recessie en toegenomen cyberdreigingen voortvloeiend uit de pandemie zullen de dagelijkse rol van cyberbeveiliging beïnvloeden.

Heineken, Unox en Jägermeister haken buiten in op sneeuwpret
Nu Nederland sinds afgelopen weekend wit kleurt, zijn Heineken, Unox en Jägermeister met inhakers te bewonderen op de outdoorschermen van JCDecaux. De merken willen daar zijn waar de consument zich op dit moment bevindt: buiten.

Mediahuis Nederland lanceert nieuwe advertentiepropositie
Mediahuis Nederland bundelt de landelijke advertentieverkoop in een nieuwe propositie genaamd Mediahuis Connect. Het betreft een 'mediacombinatie' van De Telegraaf en alle andere Nederlandse regionale merken die onder het mediabedrijf vallen.
![[Mijn marketing] Roos van Vugt: 'Als je zelf niets doet, gebeurt er ook niets'](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Roos van Vugt: 'Als je zelf niets doet, gebeurt er ook niets'
Roos van Vugt (47) is vanuit haar eigen bureau Merkwerker actief als manager social media bij Amsterdam UMC. 'Ik ben gezwicht voor werken in de zorg. Sinds de coronacrisis kan ik dat niet meer loslaten.'

VIA presenteert logo, huisstijl en website
Na de recente fusie tussen VEA en IAB Nederland presenteert de nieuwe branchevereniging VIA vandaag zijn logo, huisstijl en website. De nieuwe merkidentiteit moet een nieuw tijdperk inluiden, van een branchevereniging 'die breder kijkt, denkt en werkt’.

Robbe en Wagemaker naar N=5
Reclamebureau N=5 in Amsterdam heeft Arnout Robbe (links) en Paul Wagemaker aangetrokken als creative directors. Het duo komt van Ogilvy Social Lab. Thijs Bontje wordt hiermee executive creative director.

SOS Kinderdorpen kiest voor And Now This
SOS Kinderdorpen heeft brand building agency And Now This gekozen om de organisatie te helpen met het vergroten van de merkbekendheid. De wereldwijde kinderontwikkelingsorganisatie wil haar positie in de Nederlandse markt verstevigen.

DDMA: AI nog maar mondjesmaat toegepast
De inzet van artificial intelligence (AI) in het Nederlandse bedrijfsleven vlot nog niet erg. Veel organisaties zijn ermee bezig, maar slechts 10% heeft daadwerkelijk meerdere AI-toepassingen live staan.

Nachtlab en D/Dock slaan handen ineen
Ontwerp- en architectenbureau D/Dock heeft een aandeel genomen in 'experiential marketing'-bureau Nachtlab. 'Vier het leven en laat de omgeving een groot podium zijn', aldus D/Dock-baas Coen van Dijck.

Lymph & Co en BN'ers vragen in nieuwe campagne aandacht voor lymfeklierkanker
Stichting Lymph & Co lanceert een nieuwe campagne genaamd 'Ik ben er één van'. Bekende en minder bekende Nederlanders die lymfeklierkanker hebben of hadden, steunen de campagne. Doel is om geld op te halen en zodoende nieuw onderzoek mogelijk te maken.
![[Mijn marketing] Jochem Leegstra: ‘Het kan ook anders en nog steeds goed’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Jochem Leegstra: ‘Het kan ook anders en nog steeds goed’
Jochem Leegstra (48) is oprichter van creatief design-bureau Staat in Amsterdam. Hij is niet zo van 'reclame-reclame', maar het was een opluchting 'om eindelijk een betere commercial van T-Mobile te zien'.

MightyHive (MediaMonks) opent deuren in Nederland
MightyHive, de 'mediaconsultancy' van S4Capital (moederbedrijf van MediaMonks), zet voet aan Nederlandse grond. Richard Smoorenburg (r) is aangesteld als managing director. Suzanne Jansen is aangetrokken als head of data.

Ace neemt Herc over: ‘Onze generatie bepaalt het beleid’
Creatief bureau Herc treedt toe tot bureaugroep Ace, dat nu 180 medewerkers telt. Samen met Herc-oprichters Rogier de Bruin en Emilio de Haan en Ace-voorman Rogier IJzermans bespreken we de overname. ‘Herc vertegenwoordigt het nieuwe reclamegeluid.’

Anne Sophie Erbé naar The Brand Father
Creatief bureau The Brand Father heeft Anne Sophie Erbé aangesteld als head of brand. Ze wordt verantwoordelijk voor 'de internationale groei en strategische ontwikkeling' van het Amsterdamse bureau. Erbé komt van Virtue, het bureau van Vice.

Ritter Sport stoft merk af en maakt rentree op Nederlandse buis
Na ‘jarenlange afwezigheid’ is Ritter Sport terug met een nieuwe tv-campagne die het merk moet afstoffen en 'een eigen plekje' in de hedendaagse chocolademarkt geeft. Storytelling-bureau Truman in Amsterdam tekende voor strategie en concept.
![[Mijn marketing] Maartje Blijleven: ‘OneWorld durft een ander geluid te laten horen’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Maartje Blijleven: ‘OneWorld durft een ander geluid te laten horen’
Maartje Blijleven (41) is oprichter van de Online Community Academy en Community Leaders Club. In 2021 hoopt ze haar tijd beter te verdelen en focus te bewaren. ‘Eigenlijk heb ik een community-coach nodig, want ik groei snel.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Helden, Droomparken en TUI lanceren... 24-02-2021
- Sommige marketeers denken dat ze... 19-02-2021
- Landmacht lanceert online... 11-02-2021
- Is jouw thuiskantoor al... 10-02-2021
- Carlijn Postma presenteert... 25-01-2021
MarketingTribune Events
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards