
Jeugdeducatiefonds en NN laten kinderen kennismaken met kunst en cultuur
Nationale-Nederlanden (NN) en het Jeugdeducatiefonds werken samen om meer kinderen in aanraking te laten komen met kunst en cultuur.

Elvie viert Borstvoedingsweek met All Boobs Welcome Here-bankjes
Femtech-merk Elvie zet zich in om borstvoeding en kolven in het openbaar te normaliseren. Tijdens de Landelijke Borstvoedingsweek markeert het merk twaalf Amsterdamse stadsbankjes als ‘borstvoedingsvriendelijk’.

Stenden Hogeschool start minor opleiding over podcasts
NHL Stenden Hogeschool uit Leeuwarden start in februari 2024 de minor opleiding The Business of Podcasting, de eerste over podcasts voor hbo-studenten in Nederland.

SeniorWeb start campagne tegen online fraude
De maand oktober staat bij vereniging SeniorWeb in het teken van het herkennen en voorkomen van online fraude.

Artsen slaan alarm tegen vapen in nieuwe campagne
Nederlandse artsen waarschuwen in een nieuwe campagne tegen de gevaren van vapen onder jongeren. In de campagne worden ouders opgeroepen het gesprek met hun kind aan te gaan.

Elma Media en ANP Business gaan samenwerken
Mediabedrijf Elma Media, dat zich richt op branche- en beroepsverenigingen, gaat samenwerken met ANP Business om het voor de verenigingen makkelijker te maken publiciteit te genereren.

Campagne 'Ken Je Borsten' moet jongvolwassenen bewust maken van risico's borstkanker
Met de campagne ‘Ken Je Borsten’ willen het Alexander Monro Ziekenhuis en de Breast Care Foundation jongvolwassenen bewust maken van de risico’s op borstkanker. Uit cijfers blijkt dat 20 tot 25% van de diagnose borstkanker wordt gesteld bij mensen onder de 50 jaar.

'Advertentievrije variant Facebook 10 euro per maand'
Meta overweegt een versie van Facebook of Instagram aan te bieden zonder advertenties. De optie, die alleen in Europa beschikbaar zou komen, kost tussen de 10 en 19 euro per maand.

Tinder lanceert bewustwordingscampagne online datingfraude
Tinder en haar moederbedrijf, Match Group (MTCH), onthullen een nieuwe in-app preventiecampagne om gebruikers te informeren over de risico’s van financiële fraude en schadelijk online gedrag.

Kompas Publishing neemt Gids.tv en Weer.nl over van Talpa
Kompas Publishing heeft Gids.tv en Weer.nl overgenomen van Talpa Network. Kompas werkt samen met Talpa voor het plaatsen van video-advertenties.

Eerste resultaten Unilever regeneratieve landbouwprojecten
Unilever kondigt de eerste impactresultaten aan van haar regeneratieve landbouwprojecten. Deze laten vooruitgang op verschillende gebieden zien. 'Terwijl Unilever blijft werken aan het toevoegen en opschalen van projecten in de komende jaren, deelt Unilever vandaag de milieu-impact van deze eerste programma's.'

Confronterende campagne tegen drugsgeweld in Rotterdam
De Gemeente Rotterdam heeft een naar eigen zeggen confronterende campagne tegen drugsgeweld in de stad gelanceerd. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met communicatiebureau 0to9.

Sabor Verde promoot avocado op regenwater
Sabor Verde heeft Fitzroy gevraagd om het merk te ontwikkelen. Niet alleen qua positionering maar ook de verpakking en verdere communicatie. Jur Baart, oprichter van betrokken bureau Fitzroy: 'Een essentieel visueel kenmerk van de identiteit van Sabor Verde is de illustratie van de prachtige Quetzal vogel, die zichzelf voedt met de avocadoplant en daarnaast ook de zaden verspreidt.'

Nieuwe merkstrategie ASN Bank: grotere rol dieren
ASN Bank profileert zich in zijn nieuwe merkstrategie als facilitator voor duurzaamheid. Daarnaast krijgen de fabeldieren van de bank meer ruimte in commerciële uitingen.

Nieuw merkverhaal van DDB voor Toyota Nederland
In de nieuwe film van DDB Amsterdam leren we het merkkarakter van Toyota beter kennen. De film begint met een herkenbaar, maar onvermijdelijk vader-dochter moment wat vrijwel alle ouders zullen herkennen.

Pedigree opent hondensnackbar op Dierendag
Op Dierendag opent Pedigree voor één dag een hondensnackbar in Haarlem. Daarmee wil het merk aandacht vragen voor adoptiehonden.

Green Food Lab viert vijfjarig bestaan met nieuwe positionering
B Corp bureau Green Food Lab lanceert op 2 september 2023 een vernieuwde positionering.

DOSSIER RETAILMEDIA Er is werk aan de winkel voor merken
Retailmedia is inmiddels het op drie na grootste advertentiemedium wereldwijd met naar verwachting 121,9 miljard dollar aan advertentie-uitgaven in 2023, blijkt uit onderzoek van het World Advertising Research Center (Warc).

Eerste AI gestuurde restaurant van Nederland staat op Horecava 2024
Horecava, de grootste horecabeurs van de Benelux, kondigt een spannende samenwerking met Bunkr, 'het vooruitstrevende AI-gedreven restaurant'. Tijdens Horecava 2024 zal Bunkr namelijk een pop-up restaurant exploiteren op de beursvloer van de Rai.

Praxis zet in op verduurzamen huis
Praxis haalt dit najaar alles uit de kast om Nederlanders te helpen bij het verduurzamen van hun huis: spoken, spookhuizen, een digital magazine, branded content en een Duurzaamheidscheck in de Praxis app.
![[column] Unseen 2023: Nieuwe fototrend 'Radicale Intimiteit'](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Unseen 2023: Nieuwe fototrend 'Radicale Intimiteit'
Elk jaar brengt de fotografiebeurs Unseen in Amsterdam galeries en uitgevers van fotoboeken uit zowel Nederland als daarbuiten samen. Onze beeldexpert en trendvorser Klaus van den Berg maakt zijn traditionele selectie selectie van tien hoogtepunten van dit jaar en voorziet de expo van kort commentaar.
![[interview] Regio Utrecht in teken van Media&Gaming tijdens Dutch Media Week](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] Regio Utrecht in teken van Media&Gaming tijdens Dutch Media Week
Dutch Media Week betreft dit jaar recente ontwikkelingen in de media en hun impact op mens en maatschappij. Deze focus sluit naar eigen zeggen naadloos aan bij het Deloitte-rapport 'Future of News' uit januari 2023. Veertien vragen aan betrokkene Annet Kloprogge.

DOSSIER RETAILMEDIA 'Retailmedia wordt net zo groot als lineaire televisie'
Supermarkten lijken de ideale leefomgeving voor retailmedia. Naast online mogelijkheden voor adverteerders is er ook de winkel zelf: digitale schermen, displays en materialen in of op de schappen of op de vloer, advertenties op de handscanners en bij de kassa. Mogelijkheden genoeg dus. Verder gebruiken veel grootgrutters gedrukte media, zowel luxere magazines als folders met aanbiedingen. MarketingTribune maakt een rondje langs de retailmediavelden bij Albert Heijn, Jumbo en Plus.

TikTokTalkshow voor jongeren over online welzijn
KPN start op 4 oktober 2023 een talkshow op TikTok speciaal voor jongeren, gericht op digitaal welzijn. Presentator Robbert Rodenburg bespreekt met hen thema’s zoals cyberpesten of online shaming.

Koken in een Whirlpool vaatwasser
Fightclub België heeft een wel heel bijzondere campagne bedacht voor Whirlpool Benelux: de opening van een restaurant voor één dag waarin gekookt wordt in een vaatwasser.

Pinguïnpad vraagt aandacht voor klimaatverandering
Creative Agency Everybody Likes Penguins vraagt met een pinguïnpad aandacht voor de klimaatverandering en start een petitie om het pinguïnpad daadwerkelijk aan te leggen.

Nieuwe merkcampagne en taart voor Sky Radio
Op zaterdag 30 september 2023 is het 35 jaar geleden dat Sky Radio te horen was. Dat wordt gevierd met taart, muziek en een nieuwe merkcampagne.

'Voedingscampagnes moeten beter aansluiten op belevingswereld lager opgeleiden'
Socioloog Tim van Meurs (Erasmus Universiteit) onderzocht waarom voedingsinterventies minder goed aanslaan bij lager opgeleiden. Een diepgewortelde weerstand tegen instituties blijkt de belangrijkste reden.

Iconische Citroën 2CV blaast 75 kaarsjes uit
Citroën viert de 75ste verjaardag van één van zijn meest iconische modellen: de 2CV. Ter gelegenheid van deze verjaardag werden acht iconische en bijzondere 2CV’s op artistieke wijze gefotografeerd in het Citroën Conservatoire. Ook duiken er bijzondere foto's van Erwin Olaf op.

VWS lanceert campagne voor meer (huis)artsen
Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Ernst Kuipers heeft de promotie- en informatiecampagne ‘The Next Level Dokter’ gelanceerd, die voor meer artsen buiten het ziekenhuis moet zorgen.

Stimorol en AI houden 'zoned out' creators bij de les
SuperHeroes’ social campagne voor Stimorol laat met behulp van AI zien waarheen gedachten kunnen afdwalen en wat je hier aan kunt doen. De campagne is gericht op jongeren, met verschillende films gericht op zes verschillende 'moods'.

'Alliander kan het niet zonder jou'
In een landelijke wervingscampagne zet digitaal bureau Kaliber netwerkbedrijf Alliander neer als een 'brutaal eerlijke werkgever'.

Bizarre consumentenverhalen bij de Consumentenbond
In het kader van de campagne Eerlijk is Eerlijk lanceert de Consumentenbond hun eerste brand publishing serie ‘Eerlijk waar?!’: telefoongesprekken waarbij de meest bizarre verhalen van consumenten centraal staan.

ESPN zet in op WhatsApp Channels
ESPN is sinds kort te volgen via WhatsApp Channels. Hiermee zijn gebruikers snel op de hoogte van het laatste ESPN-nieuws, achtergronden en video’s.

Campagne Eén tegen eenzaamheid krijgt vervolg
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport lanceert een vervolg op de campagne Eén tegen Eenzaamheid. De door Open Now ontwikkelde campagne richt zich op iedereen die met eenzaamheid te maken heeft.

Universiteit Twente lanceert campagne voor meer naamsbekendheid
Het is een van de speerpunten voor de Universiteit Twente de komende jaren: het vergroten van de naamsbekendheid.

Cultuurcentrum Nieuwe Veste kiest The Cre8ion.Lab als digitale partner
De komende jaren gaat The Cre8ion.Lab aan de slag met de digitale transitie van centrum voor diverse kunstvormen Nieuwe Veste. Er wordt gestart met de bouw van de nieuwe website.

Overheid geeft voorlichting voor ouders met geldzorgen
Veel Nederlandse huishoudens zijn bezorgd over hun financiële situatie. Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid zet opnieuw voorlichting in om mensen met geldzorgen te wijzen op beschikbare hulp. Deze keer wordt speciale aandacht besteed aan ondersteuning van ouders in zaken rond het kind en huishouden.

Rijksmuseum viert familiemaand met Disney
Media- en contentmerk Disney bestaat 100 jaar en viert dit met een familieprogramma in het Rijksmuseum. De partners werken samen aan een nieuw familieprogramma, dat feestelijk gelanceerd wordt tijdens de familiemaand die het Rijks jaarlijks in oktober organiseert.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- 'Voedingscampagnes moeten beter aansluiten op belevingswereld...
- TikTokTalkshow voor jongeren over online welzijn
- Rijksmuseum viert familiemaand met Disney
- 'Bibliotheek Amsterdam is er voor álle Amsterdammers'
- Bizarre consumentenverhalen bij de Consumentenbond
- SeniorWeb start campagne tegen online fraude
Laatste Nieuws
- SeniorWeb start campagne tegen... 04-10-2023
- TikTokTalkshow voor jongeren over... 29-09-2023
- 'Voedingscampagnes moeten beter... 28-09-2023
- Bizarre consumentenverhalen bij de... 27-09-2023
- Rijksmuseum viert familiemaand met... 26-09-2023
- 'Bibliotheek Amsterdam is er voor... 26-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing