
Pathé Thuis claimt 'filmavond' in nieuwe campagne
Pathé Thuis heeft naar eigen zeggen de grootste filmcollectie van Nederland in huis en een nieuwe campagne, ontwikkeld door Het Bureau van Talpa Network, moet dit idee kracht bij zetten.

Marcel Baas van ZB naar GGD
Marcel Baas stopt na een kleine twee jaar als directeur van communicatie- en contentbureau ZB in Ede. Per 1 december, morgen dus, gaat hij aan de slag als interim hoofd communicatie bij GGD Haaglanden. Dit maakte Baas zojuist bekend op LinkedIn.

Laatste kans invullen MarketingTribune Online enquête
Jaarlijks vragen wij onze lezers van MarketingTribune even 5 minuten van hun tijd te besteden aan onze Online Enquête. Wat vind je goed aan onze website, minder goed, wat zou je ook nog graag willen lezen en waarom? Doe vandaag nog even mee en maak kans op 1 jaar gratis abo op Marketingtribune.

KWF terug met 'Nederland geeft licht'-campagne
Voor het vijfde jaar op rij presenteert KWF Kankerbestrijding zijn lampionnenactie en 'geeft heel Nederland licht'. Creatief bureau Energize ontwikkelde wederom de begeleidende campagne.

Contentlabel binnen reclamebureau: 'De vraag is niet of maar hoe je content inzet'
De nieuwste trend in reclameland: traditionele bureaus richten steeds vaker eigen content-labels op. MarketingTribune ging op onderzoek uit en sprak met de mensen achter de sub-labels van N=5, 180 Kingsday, TBWA\Neboko, Bladenmakers, IDTV en 5PM.

LVB verwelkomt 8 nieuwe collega's
Contentmarketingbureau LVB in Amersfoort breidt zijn team uit met liefst acht nieuwe collega's binnen verschillende teams. 'Een groei in medewerkers in tijden van crisis klinkt misschien bijzonder, maar dat is het eigenlijk niet', aldus LVB-baas Aart Lensink.

Albert Heijn bereidt zich voor op alternatieve kerst
De grote focus op thuis, het spreiden van kerst over meerdere dagen en het vieren in kleinere gezelschappen heeft ook impact op wat we deze feestperiode op tafel zetten. Bij de presentatie van de nieuwe Kerst Allerhande ontvouwt AH de plannen, waaronder winkelopening tot middernacht.

Amazon.nl lanceert cadeau inspiratielijsten van bekende Nederlanders
Amazon.nl onthult de 'celebrity cadeau inspiratielijsten' van de populaire presentatrice en actrice Lieke van Lexmond en top content creator Bibi Breijman, in aanloop naar de feestdagen.

Versterking voor Vertigo 6
Marketing- & PR-bureau Vertigo 6 versterkt haar team met Ruby Oostdam (l. op foto boven) als Marketing & PR Executive met een specialisatie in contentcreatie en Guido van Nistelrooij (r. op foto boven) in de rol van Online Marketeer.

Fitzroy komt met eigen wijnboek
Creatief bureau Fitzroy lanceert een eigen wijnboek. In 'Burp - the other wine book' ligt de focus op het design van en verhalen achter de etiketten. Voor het boek werkte Jur Baart, eigenaar van Fitzroy, samen met vinoloog Bas Korpel en fotograaf Danny Griffioen.

TeamAlert lanceert 'rij ballonvrij'-campagne
Jongerenorganisatie TeamAlert lanceert een nieuwe campagne met als doel het aantal slachtoffers in het verkeer door het gebruik van lachgas terug te dringen. Creatief bureau Open Now in Amsterdam heeft de campagne genaamd 'Rij ballonvrij' ontwikkeld.

'FHV 40 jaar' documentaire opgedoken
De niet eerder vertoonde documentaire 'FHV 40 jaar - Verleden, heden en toekomst van een reclamebureau' (1 uur en 13 minuten) is opgedoken. Hier is hij te zien.

VEA lanceert nieuw initiatief Just Getting Started
Branchevereniging VEA start een nieuw initiatief om startende bureaudirecteuren samen te brengen in een gezelschap dat eens per kwartaal samenkomt met als doel ervaringen uit te wisselen en elkaar te inspireren.

Lovie Awards: dit zijn de Nederlandse winnaars
Nederland kan terugkijken op een gunstig Lovie Awards-jaar: in totaal vielen 'we' 36 keer in de prijzen. Dept, MediaMonks en N=5 werden het vaakst het digitale podium op gehesen. Bekijk hier alle winnaars op een rijtje, gesorteerd op prijs, bureau en categorie.

Lovie Awards: Dept is bureau van het jaar
De Lovie Awards, de Europese vakprijs voor beste internet-cases, zijn gisteravond voor de tiende keer uitgereikt in Londen. Digitaal bureau Dept in Amsterdam won dit jaar de prijs voor Bureau van het Jaar.

EasyToys strikt Ruben van der Meer
In het kader van zijn nieuwe kerstcampagne geeft EasyToys '4 keer €250 shoptegoed' weg. Het seksspeeltjesmerk heeft komiek Ruben van der Meer zover gekregen om de prijs bij de winnaars thuis langs te brengen.

MT en Sprout gaan verder als MT/Sprout
De zakelijke platforms MT en Sprout, beiden onderdeel van MT Mediagroep, gaan vanaf vandaag gezamenlijk verder onder de naam MT/Sprout. 'We zijn dat bedrijven en hun leiders veranderen. Daarom veranderen wij mee.'

Awakenings steekt techno-scene hart onder de riem
Het zijn niet alleen dj's die in de dance-scene werkzaam zijn. Ook fotografen, technici, leveranciers, barpersoneel, club-managers en toiletjuffrouwen. Met een nieuwe videocampagne steekt festival-organisator Awakenings hen een hart onder de riem.

Linda Foundation lanceert 'eurobiljet'-campagne
Linda Foundation lanceert een nieuwe fondswervingscampagne die 'eurobiljetten van een hele andere kant laat zien'. De campagne is ontwikkeld door Het Bureau van Talpa Network.

ASN Bank wint Gouden Effie
Tijdens de virtuele Effie-uitreiking zijn zojuist uit 50 inzendingen in 4 categorieën in totaal 13 cases bekroond. De jury reikte 1 gouden Effie, 3 zilveren en 7 bronzen Effies uit, met daarnaast eenmalig 2 Covid Leffies, als aanmoedigingsprijs.
![[Mijn marketing] Margriet de Kroon: ‘Ik moet mezelf scherp zien te houden’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Margriet de Kroon: ‘Ik moet mezelf scherp zien te houden’
Margriet de Kroon (32) is marketing director bij uitzendbureau YoungCapital. Digital marketeers worden volgens haar nog te vaak als IT'ers gezien. 'Hierdoor krijgen veelal jonge mensen niet de kansen die ze verdienen. Gelukkig heb ik zelf wel die kans gekregen.'

De onvermoede schoonheid van corona
Nina Mispelblom Beyer is een jonge freelance commercialregisseur. Zij ziet onvermoede creatieve kanten van corona en laat dat zien in een alternatieve film.

T-Mobile lanceert nieuwe 5G-campagne
Om de voordelen van het nieuwe 5G-netwerk tastbaar te maken, lanceert T-Mobile een nieuwe campagne met Typhoon in de hoofdrol. '5G Unlimited' is er voor iedereen die nieuwsgierig is, zo luidt de boodschap. De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko.

André Hazes lanceert eigen burger op Thuisbezorgd.nl
Volkszanger André Hazes lanceert in samenwerking met Thuisbezorgd.nl en restaurantketen Cannibale Royale 'L'André', een kipburger die vanaf vandaag verkrijgbaar is op het maaltijd-bezorgplatform. De campagne is ontwikkeld door videobureau Wolfstreet in Amsterdam.
![[Mijn marketing] Esther Overmars: ‘G-Star blijft telkens weer verrassen’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Esther Overmars: ‘G-Star blijft telkens weer verrassen’
Esther Overmars (36) is strategy director bij reclamebureau N=5 in Amsterdam. Fulltime thuiswerken heeft zo z’n voordelen, stelt ze. 'Ideaal dat je een briefing nu binnen uur kunt aftikken, dat kostte me in het verleden vaak een halve dag.'

Pieter Janssens (Intracto Group): 'Overnames zijn slechts tussenfase'
Met het recent ingelijfde Burst heeft Intracto Group in een jaar tijd liefst vier bureaus overgenomen, wat maakt dat de bureaugroep op het moment 900 medewerkers telt, verspreid over Nederland en België. Samen met CEO Pieter Janssens maken we de balans op.

Speelgoedauto centraal in nieuwe Volkswagen-campagne
Volkswagen lanceert vandaag een nieuwe campagne ter promotie van zijn eerste elektrische 'ID family'-model. Met de komst van het nieuwe model is elektrisch rijden voor jong en oud mogelijk, zo luidt de boodschap.
![[column] Lezen is de beste manier om je geest te verruimen](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Lezen is de beste manier om je geest te verruimen
Grappige kop boven een verhaal op Medium Daily Digest: ‘Tien absoluut fascinerende boeken die je moet lezen als je slimmer wilt worden. Nieuwe manier van kijken naar de wereld, jezelf beter leren begrijpen en slimmer worden.’

Transavia verbindt in crisistijd met tv-serie
In april 2020 zou de RTL-serie ‘Bij Ons Aan Boord’ over de luchtvaartmaatschappij Transavia uitgezonden worden. Maar dat liep anders, dit werd vijf maanden later. Een bijzonder verhaal.

De plantage van onze voorouders grote winnaar Dutch Podcast Awards 2020
‘De plantage van onze voorouders’ is uitgeroepen tot de beste podcast van Nederland 2020.

Rutgers en Atria staan op tegen victim blaming
Veel slachtoffers van seksueel geweld krijgen te maken met ‘victim blaming’, waardoor zij zich opnieuw slachtoffer voelen en zelfs last krijgen van psychische problemen. Reden voor kenniscentra Rutgers en Atria om de campagne 'Zie je victim blaming? #Zegerwatvan' te lanceren.

ING: alles in de hand
Met de ING-app ben je 'in charge' over je bankzaken, zodat je vrij bent om te doen wat écht belangrijk is. Dat is het credo van de nieuwe campagne van de bank, ontwikkeld door Wunderman Thompson en We Are Blossom.
![[Mijn marketing] Jasper Vierboom: ‘Ik ga lekker op crime podcasts’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Jasper Vierboom: ‘Ik ga lekker op crime podcasts’
Jasper Vierboom (27) is creative director bij Vice+, de mediatak van Vice. Hij is onder de indruk van de '(Un)fair'-campagne van Tony's Chocolonely. 'Ik kende Tony's eerst alleen van de verpakking, maar deze campagne heeft voor mij een stem aan het merk gegeven.'

KPN wint met Taboe Talk Dutch Podcast Award 2020 categorie Brand Story
Tijdens de Dutch Podcast Awards 2020 heeft Taboe Talk de Brand Story Award gewonnen. KPN wint hiermee zijn eerste award voor een podcast voor de consument.
![[video] Thoughtful Thursday met op 5 november: content creëren op TikTok](/templates/img/lazyload.gif)
[video] Thoughtful Thursday met op 5 november: content creëren op TikTok
Vorige week was ondernemer en mede-oprichter van Mymuesli Max Wittrock te gast bij Thoughtful Thursday. Zie hieronder de link naar het videoverslag. Vandaag staat in het teken van content creatie op TikTok.

Aldi kiest voor Blauw Gras
Social media-bureau Blauw Gras gaat aan de slag voor Aldi. Het Amsterdamse bureau wordt verantwoordelijk voor de social media-strategie, content-distributie en reclamecampagnes van de supermarktketen.

Duitse influencers testen Vredestein-autobanden
Bandenfabrikant Vredestein lanceert een nieuwe campagne om zijn 'vierseizoens'-banden onder de aandacht te brengen in Duitsland. Vredestein geniet onder Nederlandse autoliefhebbers al enige tijd bekendheid, nu zijn onze oosterburen aan de beurt om kennis te maken met het merk.

Gianni Grot (Omroep Zwart): 'Verandering is eng, maar ook nodig'
Omroep Zwart heeft in zes weken tijd 22.400 aspirant-leden achter zich weten te scharen. Om doorgang in het publieke bestel te vinden, moet de omroep aan het eind van het jaar op 50.000 leden zitten. Er is dus werk aan de winkel. Samen met mede-initiatiefnemer Gianni Grot (32) maken we de balans op.

OnePlus kiest FCB Amsterdam
FCB Amsterdam heeft de internationale pitch van smartphonemerk OnePlus gewonnen. Het bureau wordt verantwoordelijk voor alle communicatie van OnePlus in Nederland en België. Eerste wapenfeit is de 'Art Heist'-campagne ter promotie van de OnePlus Nord.

Alter Eco lanceert 'good chocolate for good people'-campagne
100% vegan, 100% biologisch en 100% fairtrade. Zo luidt de belofte van chocolademerk Alter Eco. De begeleidende social media-campagne genaamd 'Good chocolate for good people', ontwikkeld door Lemon Scented Tea, ziet vandaag het levenslicht.

Huispedia kiest Friends and Foes
Huizenplatform Huispedia heeft voor creatief bureau Friends & Foes gekozen om aan de slag te gaan met zijn merkstrategie en -positionering. Eerste wapenfeit is een nieuwe social media-campagne genaamd 'Weet waar je huis staat'.
![[Mijn marketing] Jacqueline Bosselaar: ‘Ik heb leren vertrouwen op mijn eigen koers’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Jacqueline Bosselaar: ‘Ik heb leren vertrouwen op mijn eigen koers’
Jacqueline Bosselaar (45) is eigenaar van HPB (Het PR Bureau) in Amsterdam. Ze stoort zich aan merken die 'always on' als een doel op zich zien. 'Investeer liever in een boodschap waar de maatschappij iets aan heeft. Die zo sterk is, dat mensen en media ermee vandoor gaan.'

Blink en 35 Nederlandse schrijvers lanceren lees-campagne
Uitgeverij Blink lanceert vandaag in samenwerking met N=Content en 35 Nederlandse schrijvers een nieuwe campagne rondom 'Het nieuwe lezen'. Het betreft een 'radicaal vernieuwende lesmethode' die het plezier in lezen onder jongeren moeten terugbrengen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- VIA lanceert boek over marketplaces25-02-2021
- Helden, Droomparken en TUI lanceren... 24-02-2021
- Sommige marketeers denken dat ze... 19-02-2021
- Landmacht lanceert online... 11-02-2021
- Is jouw thuiskantoor al... 10-02-2021
MarketingTribune Events
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards