ADC en Clever Franke bundelen krachten op het gebied van data en AI
- Bureaus
- 14 okt 2024 @ 09:32
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 14 okt 2024 @ 09:32
- Nanny Kuilboer
Dataontwerp- en technologieconsultancie Clever Franke is overgenomen door ADC Consulting, adviesbureau op het gebied van data en AI. Thomas Clever, medeoprichter van Clever Franke: ‘De AI- en datadienstverlening van beide bedrijven is complementair aan elkaar en samen vormen ze een van 's werelds meest toonaangevende data- en AI-bedrijven.’
De overname biedt Clever Franke toegang tot ADC's data en kennis en ervaring met AI kennis en ervaring. Rik van der Woerdt, CEO van ADC: ‘ADC ontwikkelt strategieën voor de succesvolle implementatie van data en AI binnen organisaties en bouwt systemen en algoritmes die organisaties helpen met data-analyse en voorspellende inzichten. Clever Franke voegt hier zijn ontwerpexpertise aan toe, bestaande uit data design visies, het vertalen van data naar impactvolle visuele verhalen en het ontwikkelen van digitale producten die een brede groep eindgebruikers dagelijks in staat stellen data op een inzichtelijke manier te gebruiken.’
Logische stap
Clever vervolgt: ‘Onderdeel worden van ADC Consulting voelt voor ons als een logische stap. Waar ADC uitblinkt in strategie, het bouwen van robuuste infrastructuren en het ontwikkelen van geavanceerde algoritmes, voegen wij daar een ontwerpgerichte aanpak aan toe die zorgt voor toegankelijke en gebruiksvriendelijke oplossingen.’
Door de overname beschikken de bedrijven nu over kantoren in Amsterdam, Chicago, Kopenhagen, Stockholm en Utrecht. Van der Woerdt: ‘Door het combineren van de intelligentie van het ADC-team met het creatieve vermogen van Clever Franke, kunnen we organisaties helpen op een effectieve manier data en AI in te zetten voor strategische groei en transformatie. Samen kunnen we nog meer impact maken, zowel in Nederland als op wereldwijd niveau.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
Laatste Nieuws
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management