Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'

Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
  • Bureaus
  • 23 apr 2025 @ 07:00
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Volkswagen heeft een nieuwe socialpartner gevonden in DC social. Het Amsterdamse bureau, onderdeel van Dentsu Creative, wist zich tijdens de pitch te onderscheiden met een creatieve strategie die aansluit op de tijdgeest én het merk-DNA van Volkswagen. Met als ambitie: van automerk naar social love brand.

Volgens Michael Nap, Managing Director van DC social, draait het allemaal om cultuur snappen én meebewegen. 'We hebben in de pitch laten zien hoe we Volkswagen impactvol kunnen laten meespelen binnen social culture. Niet alleen met strakke creatie, maar met content die voelt als onderdeel van het dagelijks leven van de doelgroep,' zegt hij.

De aanpak van DC social focust op herkenbare momenten in en rond de auto; van koffiebeker in de cupholder tot roadtrip-vibes op zondagmiddag. Geen gelikte commercials, maar creator content die klopt met de beleving van nu. Denk: real, community-driven en slim verbonden aan platformcultuur.

De keuze voor DC social markeert een frisse koers voor Volkswagen, die meer wil betekenen voor nieuwe generaties automobilisten. Opvallend: het bureau won de pitch van onder andere Truus en Gospooky. Boomerang, het huidige bureau van het merk, deed niet mee aan de selectie.

De samenwerking gaat per 1 mei officieel van start. 

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken