Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase

- Bureaus
- 17 apr 2025 @ 14:55
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 17 apr 2025 @ 14:55
- Kel Koenen
Dr. Oetker heeft creatief bureau Chase ingeschakeld voor de introductie van hun nieuwe pizzaconcept Suprema – een diepvriespizza van premium kwaliteit, geïnspireerd op het Napolitaanse pizzabakkersambacht. De samenwerking ging direct groots van start met een opvallende merkactivatie op station Utrecht Centraal.
Het doel? Vooroordelen over diepvriespizza’s ontdooien – letterlijk én figuurlijk – en consumenten overtuigen met een smaakvolle ervaring. ‘Met Suprema brengen we een diepvriespizza van Napolitaanse topkwaliteit naar de supermarkt’, stelt Joost van den Berg, Head of Marketing bij Dr. Oetker. ‘Precies daarom staat deze activatie helemaal in het teken van "proeven = geloven" en is het een waardevolle toevoeging aan onze mediamix om trial te realiseren.’
De activatie – een stijlvol uitgiftepunt met marmeren details en klassieke vrieskasten – stond tien dagen lang op het stationsplein van Utrecht Centraal. Daar werden dagelijks meer dan 5.000 pizzapunten uitgedeeld, wat resulteerde in een totaal van 50.000 samples. Het is de eerste keer dat op deze prominente locatie afgebakken eten werd geserveerd: een primeur voor zowel Dr. Oetker als NS Stations.
Ook bij Chase heerst tevredenheid over de start van de samenwerking. ‘We zijn ontzettend trots op deze samenwerking met Dr. Oetker en op de impact van de activatie’, zegt Jaimy Lenssen, Account Director bij Chase. ‘We hebben een concept ontwikkeld waarin creativiteit, herkenbaarheid en merkbeleving samenkomen. De knipoog naar het vriesvak, maar dan in een premium, opvallende setting. Dit past perfect bij het kwaliteitsverhaal van Suprema. En eerlijk is eerlijk: ze zijn écht lekker.’
Suprema is verkrijgbaar in drie varianten: Salame Romano, Cinque Formaggi en Calabrese & ’Nduja Tipo, onder andere bij Albert Heijn, Plus en Dirk.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- HvA-opleidingen vernieuwen... 15-12-2025
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

