Marketingtransfers week 50, 2025

- B2b
- 12 dec 2025 @ 10:33
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 12 dec 2025 @ 10:33
- Redactie MarketingTribune
Het jaar loopt op zijn eind, maar er wordt nog volop van plek gewisseld in marketingland. De transfers van afgelopen week.
Media- en performancebureau Stroom benoemt Rogier Croes tot Chief Strategy Officer. Hij wordt verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de strategische koers, het doorvertalen van de MediaCommerce-visie naar klanten en proposities, en het versnellen van innovatie op het snijvlak van media, creativiteit, technologie en AI. Croes rapporteert rechtstreeks aan Auke Boersma, Chief Commercial Officer bij Candid.

Rogier Croes
Het Amsterdamse pr- en communicatiebureau De Wolven verwelkomt Daan Top als junior communicatieadviseur. Daan gaat zich inzetten voor diverse maatschappelijke en culturele klanten, waaronder de Oude Kerk, Alliantie Digitaal Meedoen en Rotterdam School of Management (Erasmus Universiteit).

Daan Top | foto Naomie Laan
KickstartAI benoemt Erick Webbe tot nieuwe CEO. Hij was eerder Head of Data Science bij Bol. Webbe volgt Sander Stomph op, die de overstap heeft gemaakt naar Monks. Webbe is geen onbekende binnen de organisatie: de afgelopen jaren was hij al betrokken als bestuurslid namens Ahold Delhaize. Hij start officieel op 1 januari 2026. Met zijn benoeming begint KickstartAI aan een nieuwe fase, waarin de toepassing van kunstmatige intelligentie in Nederland moet groeien van losse pilots naar grootschalige praktijkimpact. KickstartAI een initiatief van ING, KLM, NS en Ahold Delhaize, heeft als missie om de adoptie van AI te versnellen via concrete projecten, kennisdeling en samenwerking. Volgens Webbe staat Nederland daarbij op een cruciaal kantelpunt.

Erick Webbe | foto Sander van Gilst-Set Vexy
Bianca Knispel is benoemd tot Chief Commercial Officer bij Coöperatie Univé. In deze voor de coöperatie nieuwe rol geeft zij leiding aan de verdere ontwikkeling van het commerciële domein en rapporteert zij rechtstreeks aan Johan Van den Neste, voorzitter van de Raad van Bestuur van Coöperatie Univé.

Bianca Knispel
Blyde Benelux breidt het team uit met een nieuwe adviseur: Julia Boermans. Eerder werkte ze al mee ‘in de flexibele schil’: ‘Tijdens mijn master Environmental Sciences werd ik me bewust van de complexe uitdagingen in de wereld. Dat motiveerde me om na mijn studie een plek te zoeken waar ik echt verschil kan maken. Bij Blyde voelde ik meteen dat iedereen werkt vanuit dezelfde oprechte motivatie.’

Julia Boermans
Reclamebureau Alfred heeft het team uitgebreid met vijf nieuwe collega’s: Kanso Ogbolu, Mirte van Dijk, Martijn van Trooyen, Habib Elia en Stefanie Spruijt. Kanso Ogbolu is gestart als Graphic Motion Designer. Hij heeft meer dan vijftien jaar ervaring als Animation Director en VFX-artist, waarvan vijf jaar binnen de reclamebranche. Mirte van Dijk en Martijn van Trooyen treden aan als Account Managers. Van Dijk werkte eerder aan campagnes voor onder meer Mastercard, Action en EasyJet. Van Trooyen heeft bureau-ervaring opgedaan met klanten als Lidl, Rode Kruis en Tempo-Team. Habib Elia is begonnen als Motion Designer. Hij werkte onder meer voor Heineken, HG en Five Guys. Stefanie Spruijt is gestart als Project Manager en brengt ruim zeven jaar ervaring in marketing en projectmanagement mee. Elia en Spruijt vormen het eerste in-house creative agency-team van Alfred voor Unilever.

Kanso Ogbolu, Mirte van Dijk, Martijn van Trooyen, Habib Elia en Stefanie Spruijt
Erik Eggens is gestart als PR Director bij PR-bureau NewsLab. In deze functie geeft hij leiding aan het corporate team, dat onder meer werkt voor klanten als ABN Amro, Achmea, Atos, AWS en De Hypotheker. Eggens begon zijn loopbaan als journalist en maakte vervolgens de overstap naar CM.com, waar hij de PR- en communicatieafdeling opzette. Daarna werkte hij als Senior Consultant bij Bellier Communication, gespecialiseerd in financiële dienstverlening en vastgoed. De afgelopen periode was hij actief als freelancer. Talitha Dirkzwager, Managing Director van NewsLab, zegt over zijn komst: ‘Toen we het profiel van Erik tegenkwamen voelde dit door zijn relevante achtergrond direct als een goede match. Een mix van journalistiek, communicatie en PR. Tijdens persoonlijke gesprekken werd dit gevoel bevestigd.’

Erik Eggens
Bruno Hohmann is vanaf 1 januari 2026 Vice President Sales, Marketing & Customer Experience bij het merk Alpine. Hij volgt Antonino Labate op. Hohmann maakt deel uit van het managementteam van Alpine en rapporteert rechtstreeks aan CEO Philippe Krief. Hohmann werkt sinds 2003 bij Renault Group en bekleedde diverse functies in productontwikkeling, marketing en sales in Latijns-Amerika en Europa. In Nederland leidde hij vanaf 2017 de activiteiten van Renault. Vervolgens was hij onder meer stafchef van de CEO en in Brazilië Vice President Commercial Operations. In 2023 werd hij benoemd tot Global Vice President Sales bij Renault.

Bruno Hohmann
Annette Reijersen van Buuren start per januari 2026 als Manager Communicatie bij UWV, binnen het team Werk en Preventie. Zij was hiervoor werkzaam als manager marketing & sales bij Pathé Nederland. Reijersen van Buuren heeft een achtergrond in merk, marketing, communicatie en sponsoring. Eerder vervulde zij functies bij onder meer het Oranje Fonds en Stichting CPNB. Over haar nieuwe functie zegt zij op LinkedIn: ‘Wat me vooral aanspreekt in mijn nieuwe functie is de missie van UWV om te bouwen aan een maatschappij waarin iedereen kan meedoen. Werken wordt bevorderd waar dat kan en wie niet kan werken krijgt ondersteuning bij het vinden van passend werk of, als dat niet lukt, een betrouwbaar vangnet.’

Annette Reijersen van Buuren | LinkedIn
Fredrik Malm is per 1 december 2025 benoemd tot Chief Executive Officer van modemerk Gant. Hij volgt Patrik Söderström op, die de afgelopen zes jaar aan het roer stond van het bedrijf. Malm trad in 2024 toe tot Gant als EVP Commercial, Brand & Product. Eerder vervulde hij leidinggevende functies bij onder meer SNS, Coach, Ralph Lauren en Ecco. Thierry Guibert, CEO van moederbedrijf MF Brands Group, zegt over de benoeming: ‘Sinds zijn komst naar “the House” in september 2024 heeft Fredrik waardevolle en uitgebreide leiderschapservaring ingebracht vanuit internationale premium fashion- en lifestylemerken. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij Gant zal begeleiden in de volgende fase van ontwikkeling.’

Fredrik Malm
Peter ter Kulve is benoemd tot leider van The Magnum Ice Cream Company, de recent afgesplitste ijsdivisie van Unilever. Hij verlaat daarmee na 37 jaar officieel het moederbedrijf, waar hij zijn loopbaan begon als marketeer. Tijdens zijn lange carrière bij Unilever vervulde Ter Kulve diverse (internationale) functies en was hij de afgelopen twee jaar betrokken bij het afsplitsingsproces van de ijsdivisie. The Magnum Ice Cream Company is inmiddels een zelfstandig, beursgenoteerd bedrijf met 19.000 medewerkers. Over zijn vertrek schrijft Ter Kulve op LinkedIn: ‘After 37 fantastic years, I will formally say goodbye to Unilever this Saturday. It has been an honour to serve, and I have tried in my own way to contribute, sometimes with limited success and sometimes with more.’

Peter ter Kulve
redactie & samenstelling Nanny Kuilboer en Tamara de Vos
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 50, 202512-12-2025
- Marketingtransfers week 49, 202505-12-2025
- Sanne Hartman (Ovivio): 'Je kunt het... 01-12-2025
- Marketingtransfers week 48, 202528-11-2025
- Imke Walenberg nieuwe hoofdredacteur... 24-11-2025
- Marketingtransfers week 47, 202521-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

