Politie lanceert wervingsgame Operatie 1337

- Bureaus
- 10 dec 2025 @ 08:03
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 dec 2025 @ 08:03
- Kel Koenen
De politie zet met Operatie 1337 een nieuwe stap in employer branding: een gratis online game die spelers laat ervaren hoe het is om te werken aan complexe cybercrimemissies. Met de game wil de organisatie technisch talent interesseren voor teams als Team High Tech Crime (THTC) en het Digital Intrusion Team (Digit), waar de vraag naar cyberspecialisten snel groeit.
In vier episodes werken spelers aan de fictieve zaak Operatie 1337: NetherOps. Door realistische opdrachten – variërend van data-analyse tot ransomware en legal hacking – leren ze welke vaardigheden relevant zijn voor digitaal recherchewerk. De opzet moet spelers niet alleen uitdagen, maar ook laten ontdekken dat zij mogelijk al de skills bezitten die passen bij cyberonderzoek. Volgens de politie sluit dit aan op eerdere campagne-inzichten, waarin inhoud van het werk, innovatie en maatschappelijke impact belangrijke overstapmotieven bleken.
Volgens Milan van Vugt, Head of Content & Partnerships bij Initiative, was de creatieve samenwerking een logische keuze. 'Dat we voor deze wervingscampagne juist bij Tweakers aanklopten was logisch.' Volgens Van Vugt onderstreept dit project de kracht van een community-gerichte mediastrategie. ‘In de driehoek politie, Tweakers en Initiative hebben we al vaker succesvol samengewerkt, maar met Operatie 1337 hebben we die eerdere samenwerkingen écht overtroffen.’
De game is ontwikkeld door Robot Kittens, in nauwe afstemming met THTC en Digit. De episodes verschijnen gefaseerd tot begin maart, waarbij het eerste deel inmiddels speelbaar is. Met een bredere mediastrategie wil de politie ook technici buiten de Tweakers-community bereiken en verrassen met de inhoud en diversiteit van het werk.
Operatie 1337: NetherOps is vanaf nu te spelen via operatie1337.nl.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
- Nieuwe campagnepartner Het Vergeten... 09-12-2025
- Toon uitgeroepen tot beste... 08-12-2025
- Esther van Vliet & Steffi Boom... 05-12-2025
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

