Gardeners lanceert Impact hub voor merken

Gardeners lanceert Impact hub voor merken
  • Bureaus
  • 27 nov 2025 @ 07:07
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Gardeners introduceert een nieuwe Impact hub om merken te ondersteunen bij het ontwikkelen van relevante en inspirerende impactstrategieën. De creatieve agency ziet dat steeds meer organisaties missiegedreven willen opereren, maar worstelen met vragen over positionering, communicatie en de balans tussen ‘me’- en ‘we’-benefits in een individualistische markt.

Met het eigen Impact on a page-model helpt Gardeners merken scherpe keuzes te maken en deze door te vertalen naar duidelijke en consistente communicatie. De aanpak is inmiddels toegepast bij diverse klanten, zoals Natuurhuisje, Gamma, Karwei, Hands Off, Fairtrade Originals en Chocolatemakers. Zo werd voor Natuurhuisje gekozen voor het impactdomein ‘lokale biodiversiteit’, terwijl Hands Off werd begeleid in de transitie naar een volledig plantaardig portfolio. Ook ontwikkelde Gardeners voor Gamma de strategie ‘Beter Klussen. Meer besparen. Ik kan het.’ en hielp het bureau nieuwkomer Claro bij het bepalen van het domein ‘regenerative agroforestry’. Deze cases illustreren volgens het bureau dat niet alleen het wat, maar juist het hoe bepalend is voor effectieve impactcommunicatie.

Volgens Maira Evers, managing director en founder van Gardeners, onderstreept de lancering een duidelijke ambitie. ‘Met de Impact hub bouwen we verder aan onze missie om het goede in de wereld te laten groeien.’ Ze benadrukt dat het bureau hiermee niet alleen bestaande missiegedreven merken ondersteunt, maar ook organisaties die deze koers nog willen inzetten. ‘Met de Impact hub helpen we merken om strategische keuzes te maken die leiden tot positieve beweging’, zegt Evers. ‘Het sluit perfect aan bij ons credo “Where good things grow”.’

De Impact hub wordt aangevoerd door Pascal van Ham, partner en strategy & design director, die haar CMO-ervaring inzet om merken te begeleiden bij het verankeren van impact in hun merkstrategie. Volgens Van Ham versterkt die verankering niet alleen de emotionele binding met medewerkers en consumenten, maar creëert het ook nieuwe kansen: ‘Door consequent te handelen naar je impactdoelstellingen ontstaan er pr- en partnershipmogelijkheden.’

Tijdens het event Strategy for Good. Blueprint for Impact in de Vondelkerk presenteerde Gardeners de aanpak, samen met klanten zoals Natuurhuisje, Gamma, Klabu en On, die hun strategische keuzes en impactdomeinen deelden.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken