Van Geloven kiest Joe Public als nieuw bureau

- Bureaus
- 21 nov 2025 @ 13:21
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 nov 2025 @ 13:21
- Kel Koenen
Van Geloven, het bedrijf achter onder meer snackmerken Mora en Van Dobben, heeft na een uitgebreide pitch Joe Public geselecteerd als nieuw strategisch-creatief bureau. De keuze volgt op een traject in twee fasen, waarmee het snackconcern een opvolger zocht voor Alfred International na een samenwerking van twaalf jaar.
Centraal in de pitch stond de opdracht om de emotionele connectie met een jongere doelgroep te versterken en een nieuw big idea te ontwikkelen dat vooruitblikt op de toekomstige pensionering van reclamemascotte Cora. De pitch startte met een reeks chemistry-meetings, gevolgd door presentaties van drie geselecteerde bureaus.
Volgens Marieke van Balen, marketingdirecteur bij Van Geloven, was er bij Joe Public sprake van een overtuigende combinatie van inhoudelijke visie en persoonlijke klik: ‘We hebben zeer goede gesprekken gehad over de uitdagingen van het Mora-merk, zijn enthousiast over de campagnevoorstellen voor zowel Nederland als België, Retail en Foodservice, en we kunnen daarnaast ook nog eens heel gezellig samen borrelen.’
Tijdens de pitch werd het coreteam – bestaande uit Van Balen, Silke van Dijck en Teunie Welage – uitgebreid met collega’s uit media, digital en brandmanagement om tot een breed gedragen oordeel te komen. ‘Het was een pitchtraject zoals je die als bureau hoopt te krijgen’, stelt Sanne Tolsma, managing director van Joe Public. ‘Zorgvuldig voorbereid, inhoudelijk sterk en met een briefing die je creatief op het puntje van je stoel zet. Anticiperen op het pensioen van het grootste reclame-icoon van Nederland is mega-spannend en inspirerend.’
De keuze voor Joe Public betekent tegelijk het einde van de lange samenwerking met Alfred International. Volgens Van Balen heeft Alfred in de afgelopen jaren een belangrijke bijdrage geleverd aan de merkpositionering en de ontwikkeling van het Mora Snacklab. ‘Een verschil van inzicht over hoe te anticiperen op de toekomstige pensionering van Cora maakt echter dat we hebben besloten om na twaalf jaar de samenwerking te beëindigen’, zegt Van Balen.
Yvette Belt, managing director van Alfred International, benadrukt dat de afbouw in goede harmonie verloopt: volgens haar onderstreept dit moment ‘de kunst van het loslaten’ wanneer partijen strategisch of creatief niet langer op één lijn zitten.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
Laatste Nieuws
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

