Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten

Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
  • Bureaus
  • 10 nov 2025 @ 12:07
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Gebiedsontwikkelaar BPD | Bouwfonds Gebiedsontwikkeling lanceert een nieuwe merkcampagne onder de slogan ‘Een fijne buurt begint met luisteren’. De campagne, ontwikkeld door The Family Amsterdam, benadrukt het belang van luisteren naar bewoners, natuur en samenwerkingspartners bij het creëren van leefbare buurten.

Met de campagne richt BPD zich vooral op gemeenten, woningcorporaties en andere partijen die betrokken zijn bij gebiedsontwikkeling. Volgens Anoeska van Leeuwen, directeur corporate communicatie bij BPD, draait succesvolle gebiedsontwikkeling om echte verbinding met mensen. ‘BPD wil ontwikkelen wat mensen écht nodig hebben. Om dat waar te maken moeten we overleggen, observeren, samenwerken, verbinden en vooral luisteren. Naar kinderen, naar ouderen, naar starters, naar dieren en naar de natuur.’

De nieuwe campagne vertaalt die gedachte op luchtige wijze naar beeld. Van Leeuwen licht toe: ‘Met deze campagne laten we met een knipoog zien hoe we de ultieme – en soms onmogelijke – woonwensen van toekomstige bewoners, dieren en natuur vertalen naar de realiteit. Zo ontstaan buurten die écht aansluiten bij de behoeften van toekomstige bewoners en gebruikers. Vandaar ook de slogan: Een fijne buurt begint met luisteren.’

Bekijk hieronder de commercial:



De campagne bestaat uit video’s, printadvertenties en radiocommercials, waarin bewoners en gebruikers de hoofdrol spelen. De productie combineert acteurs met AI-technologie van AI for Detail. De aftrap wordt gedaan met de video over meneer De Jong, een senior die graag “dicht bij de voorzieningen” wil wonen – bij voorkeur rechtstreeks via zijn koelkast de supermarkt in. De campagnebeelden zijn opgenomen in bestaande BPD-projecten in Delft, Ede en Weesp.

De mediastrategie en uitvoering zijn in handen van The Committed Agency uit Ouderkerk aan de Amstel. Met de campagne wil BPD laten zien dat luisteren de basis vormt van duurzame en leefbare buurten.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken