Makro brengt humor in eindejaarshectiek

Makro brengt humor in eindejaarshectiek
  • Bureaus
  • 5 nov 2025 @ 10:04
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Makro trapt het feestdagenseizoen af met een campagne die ondernemers een helpende hand biedt tijdens de drukste periode van het jaar. Onder het motto ‘De meest hysterische tijd van het jaar’ laat de groothandel zien hoe het ondernemers helpt grip te houden op de eindejaarschaos – van kerstpakketten en borrels tot het runnen van de zaak én het thuisfront.

Het vierde kwartaal is voor veel ondernemers synoniem aan topdrukte: piekende omzet, extra bestellingen en een overvolle agenda. Makro speelt hierop in door zich te positioneren als partner die rust en overzicht biedt met een compleet assortiment, deskundig advies van vakspecialisten en alles-onder-één-dak in de voordeligste groothandel van Nederland.

Volgens Susan Stevens, Head of Marketing bij Makro, draait de campagne om het versterken van die kernbelofte. ‘Met onze eindejaarscampagne willen we de waardepropositie van Makro op een aantrekkelijke manier laten zien. Als de voordeligste groothandel van Nederland bieden we ondernemers grip – juist aan het einde van het jaar – met kerstpakketten, deskundig advies van onze vakspecialisten en een professioneel horeca-assortiment in zowel food als non-food.’

Bekijk hieronder de commercial:



De creatieve invulling komt van bureau Yune, dat in samenwerking met Initiative Media een humoristische remake maakte van de kerstklassieker ‘It’s the most wonderful time of the year’. In de versie van Makro wordt het idyllische kerstbeeld op de hak genomen met herkenbare taferelen uit het ondernemersleven in december.

‘We wilden een campagne maken die ondernemers écht herkennen’, zegt Richard Hol, creative director bij Yune. ‘Geen tranentrekkers, maar een knipoog naar de hectiek van december. Het resultaat is een hilarische, herkenbare video die laat zien dat Makro er is om ondernemers te ontzorgen.’ De campagne is het resultaat van de geïntegreerde samenwerking tussen Yune en Initiative Media, die afgelopen zomer gezamenlijk de pitch van Makro wonnen. Yessica Zwetsloot, client partner bij Initiative Media, vult aan: ‘We zijn enorm trots op het resultaat van deze samenwerking, die in korte tijd tot stand is gekomen.’

De campagne wordt uitgerold via online video, social media, radio en in alle Makro-vestigingen in Nederland.

Credits
Makro: Susan Stevens, Patrick van Duren, Luuk Schuiling, Nadine Niessen, Kathelijne Venema en Fleur Bouchier
Strategie: Joris Nuiver (Yune) & Ewout Lieben (Initiative)
Mediaplanning & inkoop: Initiative (Celine Prevos, Carmen Bos & Laurens Timmer)
Creatie: Yune (Richard Hol, De Reclamevrouwen, Sabina Groot en Milou van den Aker
Account: Frank Willemse (Yune) & Linda van Dijk (Initiative)
Projectmanagement: Esther Euwema (Yune)
Regie: Neal Kok (Aanstekelijk)
Muziek: Amp.Amsterdam
Producer: Daan Geuke (Yune)

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken