Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe sinterklaascampagne

Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe sinterklaascampagne
  • Food-en-retail
  • 3 nov 2025 @ 16:53
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Bol brengt in zijn nieuwe sinterklaascampagne ‘Voor een cadeau dat ertoe doet’ voor het eerst Sinterklaas en de Kerstman samen. De campagne, ontwikkeld door Dept, draait om de kracht van betekenisvolle cadeaus en laat zien hoe geven kan verbinden, juist in de drukste periode van het jaar.

In de commercial, geregisseerd door Jelle de Jonge (Holy Fools), volgen we Anna, een meisje dat Sinterklaas vraagt om één ding: pakjesavond vieren met haar gescheiden ouders. Om die wens te vervullen, roept de goedheiligman de hulp in van de Kerstman. Hun zoektocht naar het perfecte cadeau leidt tot een humoristische én ontroerende samenwerking tussen de twee decembericonen, met als boodschap dat een cadeau meer kan zijn dan een verrassing, het kan mensen samenbrengen.

Aandacht voor elkaar

'De magie van de feestdagen draait om samenzijn en aandacht voor elkaar,' zegt Fiona Vanderbroeck, Director Consumer & Marketing bij Bol. 'Een cadeau dat ertoe doet, gaat over het gevoel dat je iemand geeft: het zegt dat je aan diegene hebt gedacht.'

De campagne, die vandaag van start gaat, wordt breed uitgerold via televisie, online video, radio, outdoor, social media, influencercontent en display advertising. Volgens Ramin Bahari, Creative Director bij Dept, is het idee ontstaan uit de vraag wat er zou gebeuren als de twee grootste cadeausymbolen van het seizoen elkaar zouden ontmoeten.



Imke Walenberg

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken