Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe sinterklaascampagne
.jpg)
- Food-en-retail
 - 3 nov 2025 @ 16:53
 - Link
 - 
  
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
 
- 3 nov 2025 @ 16:53
 - Imke Walenberg
 
Bol brengt in zijn nieuwe sinterklaascampagne ‘Voor een cadeau dat ertoe doet’ voor het eerst Sinterklaas en de Kerstman samen. De campagne, ontwikkeld door Dept, draait om de kracht van betekenisvolle cadeaus en laat zien hoe geven kan verbinden, juist in de drukste periode van het jaar.
In de commercial, geregisseerd door Jelle de Jonge (Holy Fools), volgen we Anna, een meisje dat Sinterklaas vraagt om één ding: pakjesavond vieren met haar gescheiden ouders. Om die wens te vervullen, roept de goedheiligman de hulp in van de Kerstman. Hun zoektocht naar het perfecte cadeau leidt tot een humoristische én ontroerende samenwerking tussen de twee decembericonen, met als boodschap dat een cadeau meer kan zijn dan een verrassing, het kan mensen samenbrengen.
Aandacht voor elkaar
'De magie van de feestdagen draait om samenzijn en aandacht voor elkaar,' zegt Fiona Vanderbroeck, Director Consumer & Marketing bij Bol. 'Een cadeau dat ertoe doet, gaat over het gevoel dat je iemand geeft: het zegt dat je aan diegene hebt gedacht.'
De campagne, die vandaag van start gaat, wordt breed uitgerold via televisie, online video, radio, outdoor, social media, influencercontent en display advertising. Volgens Ramin Bahari, Creative Director bij Dept, is het idee ontstaan uit de vraag wat er zou gebeuren als de twee grootste cadeausymbolen van het seizoen elkaar zouden ontmoeten.
- 
Imke Walenberg
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: Hoofdredacteur Online
 - Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
 - Profiel »
 
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
 - De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
 - Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
 - MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
 - Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
 - TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
 
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Laatste Nieuws
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
 - Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
 - Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
 - Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
 - Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
 - CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 




