ICI Paris XL lanceert sitcomserie La Maison ICI

- Bureaus
 - 4 nov 2025 @ 07:13
 - Link
 - 
  
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
 
- 4 nov 2025 @ 07:13
 - Kel Koenen
 
Beautyretailer ICI Paris XL breidt haar socialstrategie uit met de short-form videoserie La Maison ICI, ontwikkeld door Aidem Agency. De serie bestaat uit korte afleveringen in sitcomstijl en brengt de wereld van beauty en lifestyle op een luchtige manier dichter bij Gen Z en jonge Millennials.
In de serie woont een studente boven een ICI Paris XL -winkel. In elke aflevering belandt ze in herkenbare situaties, zoals haar eerste stagedag of het vergeten van een verjaardag. De setting wisselt tussen haar appartement en de winkel, waar een vaste beauty advisor haar bijstaat met praktische én persoonlijke adviezen. De toon is speels, humoristisch en eigentijds, met oog voor de kenmerkende luxe uitstraling van het merk.
Volgens het social media team van ICI Paris XL draait La Maison ICI om meer dan alleen beautyproducten. ‘Met La Maison ICI laten we zien dat beauty verder gaat dan alleen producten. Het draait om herkenbare momenten uit het dagelijks leven van onze doelgroep. Door humor te verweven met authenticiteit brengen we onze merkwaarden tot leven, op een manier die oprecht voelt en aansluit bij de wereld van Gen Z.’
Bekijk hieronder één van de afleveringen:
@iciparisxlnl De enige glow die ik had, was van schaamte ✨  #iciparisxl #iciparisxl #lamaisonici ♬ origineel geluid - ICI PARIS XL Nederland 
Ook Senna Kost, creative lead bij Aidem Agency, ziet potentie in het format. ‘Toen we tussen neus en lippen door de vraag kregen of we iets tofs konden bedenken voor de socialkanalen van ICI Paris XL, groeide dit onverwacht uit tot een eigen serie met lange termijn potentie’, vertelt ze. ‘Dankzij de creatieve vrijheid konden we iets maken dat écht past bij de doelgroep. De kracht zit in de herkenbare thema’s en tone of voice die aansluiten bij hoe jonge mensen content consumeren.’
- 
Kel Koenen
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: Hoofdredacteur
 - Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
 - Profiel »
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
 - Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
 - Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
 - Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
 - 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
 
Laatste Nieuws
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
 - Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
 - Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
 - NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
 - DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

