Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor bureaus
.jpg)
- Bureaus
- 27 okt 2025 @ 06:36
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 27 okt 2025 @ 06:36
- Imke Walenberg
De bureausector staat onder druk. Marges krimpen, klantbudgetten zijn onvoorspelbaar en goed talent is schaars. Tegelijkertijd voelen agencies de noodzaak om iets met AI te doen, maar blijven veel initiatieven hangen in losse experimenten. Tatoma wil daar verandering in brengen met de lancering van het Agency Circle, een programma dat bureaus helpt om AI structureel te verankeren in hun strategie en processen.
In het nieuwe traject werken tien Nederlandse bureaus parallel aan hun AI-transitie. Ze ontwikkelen hun eigen strategie, maar delen kennis, frameworks en best practices. Volgens Duncan Borsboom, Agency Lead Netherlands bij Tatoma, is dit precies wat de sector nodig heeft: 'We zitten midden in de AI-revolutie, maar wie blijft hangen in experimenten mist de slag. De bureaus die AI echt integreren, bouwen de voorsprong van morgen.'
Structurele groeikracht
Tatoma, voluit Talking to Machines, werd opgericht door Sander Kok (ex-Greenhouse Group / GoodHabitz) en Maarten van den Heuvel - van Erp (Go Weekly). Hun missie: organisaties helpen AI niet als hype te zien, maar als structurele groeikracht die technologie, strategie en de menselijke factor verbindt.
Na Nederland volgt ook Denemarken, onder leiding van Henrik Jensen, voormalig Nordic CEO van Dentsu Aegis. Daarmee zet Tatoma een Europese beweging in gang die bureaus helpt hun rol te herdefiniëren in het AI-tijdperk, met meer efficiëntie, sterkere marges en een groter vermogen om talent aan te trekken.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

