Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne

Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
  • Bureaus
  • 23 okt 2025 @ 16:23
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Purina Pro Plan lanceert de merkcampagne ‘Pets Know Best’, ontwikkeld door FCB Amsterdam. De campagne vertrekt vanuit een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken vaak beter te weten wat goed voor ons is dan wijzelf. Met echte experts en hun eigen dieren in de hoofdrol koppelt Purina emotie aan bewijs en laat het merk zien hoe wederzijdse zorg de basis vormt van de band tussen mens en dier.

In Pets Know Best staan drie professionals centraal: dierenarts Mei Lin met haar hond Lau, paraveterinair Romy met haar kat Pip en fokker Sander met zijn hond Blue. In korte video’s delen zij alledaagse momenten waarop hun dieren instinctief aanvoelen wat hun baasjes nodig hebben – rust, troost of simpelweg een glimlach. De campagne laat zien hoe dieren in balans leven, hun instinct volgen en niet piekeren over morgen.

Volgens Suzanne Tierie, Brand Manager Purina Pro Plan bij Nestlé Purina PetCare, weerspiegelt de campagne de kern van het merk: ‘Huisdieren voelen feilloos aan wanneer we troost nodig hebben, brengen rust op drukke dagen en maken ons leven simpelweg beter. Hun loyaliteit en intuïtie herinneren ons dagelijks aan wat echt telt. Daarom zetten wij wetenschappelijke innovatie in om voeding te ontwikkelen die precies aansluit op wat zij nodig hebben.’

Bekijk hieronder één van de commercials:



De campagne wordt breed uitgerold via YouTube, Prime Video (streaming en in-stream via AdAlliance en GPS), Meta en TikTok. Op LinkedIn richt Purina zich specifiek op veterinaire professionals. Zo komen hart en hoofd – emotie en expertise – samen in één boodschap.

‘Met Pets Know Best maken we expertadvies voelbaar’, zegt Filip Jakovljevic, Account Director bij FCB Amsterdam. ‘Door echte experts met hun eigen dieren te volgen – zonder opsmuk – koppelen we emotie aan bewijs. Zo wordt de aanbeveling door experts een persoonlijke uitnodiging om premium dierenvoeding te overwegen.’

Credits

Nestlé
Brand Specialist Pro Plan Purina NL: Suzanne Tierie
Veterinary Technical Communication Manager: Frederique Sijstermans 

FCB Amsterdam
Account Director: Filip Jakovljevic
Senior Producer: Violet Walburg 
Junior Producer: Vincent Lieve 
Strategie: Dennis van Aalst, Sam van Groesen
CCO: Massimo van der Plas 
Art Director: Josua de Villiers 
Copywriter: Bodil Gerritsen 

Productie
Kevin Kimman

Media
Mindshare

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken