Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne

- Bureaus
- 23 okt 2025 @ 16:23
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 okt 2025 @ 16:23
- Kel Koenen
Purina Pro Plan lanceert de merkcampagne ‘Pets Know Best’, ontwikkeld door FCB Amsterdam. De campagne vertrekt vanuit een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken vaak beter te weten wat goed voor ons is dan wijzelf. Met echte experts en hun eigen dieren in de hoofdrol koppelt Purina emotie aan bewijs en laat het merk zien hoe wederzijdse zorg de basis vormt van de band tussen mens en dier.
In Pets Know Best staan drie professionals centraal: dierenarts Mei Lin met haar hond Lau, paraveterinair Romy met haar kat Pip en fokker Sander met zijn hond Blue. In korte video’s delen zij alledaagse momenten waarop hun dieren instinctief aanvoelen wat hun baasjes nodig hebben – rust, troost of simpelweg een glimlach. De campagne laat zien hoe dieren in balans leven, hun instinct volgen en niet piekeren over morgen.
Volgens Suzanne Tierie, Brand Manager Purina Pro Plan bij Nestlé Purina PetCare, weerspiegelt de campagne de kern van het merk: ‘Huisdieren voelen feilloos aan wanneer we troost nodig hebben, brengen rust op drukke dagen en maken ons leven simpelweg beter. Hun loyaliteit en intuïtie herinneren ons dagelijks aan wat echt telt. Daarom zetten wij wetenschappelijke innovatie in om voeding te ontwikkelen die precies aansluit op wat zij nodig hebben.’
Bekijk hieronder één van de commercials:
De campagne wordt breed uitgerold via YouTube, Prime Video (streaming en in-stream via AdAlliance en GPS), Meta en TikTok. Op LinkedIn richt Purina zich specifiek op veterinaire professionals. Zo komen hart en hoofd – emotie en expertise – samen in één boodschap.
‘Met Pets Know Best maken we expertadvies voelbaar’, zegt Filip Jakovljevic, Account Director bij FCB Amsterdam. ‘Door echte experts met hun eigen dieren te volgen – zonder opsmuk – koppelen we emotie aan bewijs. Zo wordt de aanbeveling door experts een persoonlijke uitnodiging om premium dierenvoeding te overwegen.’
Credits
Nestlé
Brand Specialist Pro Plan Purina NL: Suzanne Tierie
Veterinary Technical Communication Manager: Frederique Sijstermans
FCB Amsterdam
Account Director: Filip Jakovljevic
Senior Producer: Violet Walburg
Junior Producer: Vincent Lieve
Strategie: Dennis van Aalst, Sam van Groesen
CCO: Massimo van der Plas
Art Director: Josua de Villiers
Copywriter: Bodil Gerritsen
Productie
Kevin Kimman
Media
Mindshare
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La Maison ICI
Laatste Nieuws
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

