Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek goud

Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek goud
  • Food-en-retail
  • 23 okt 2025 @ 15:58
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Goudwisselkantoor is gestart met een nieuwe crossmediale campagne onder de noemer ‘Investeer in je eerste gouden munt’. De campagne wil laten zien dat beleggen in goud niet ingewikkeld of onbereikbaar is, maar juist een slimme en tastbare manier om waarde te behouden.

Met een knipoog naar de wereld van digitale investeringen, zoals crypto, richt Goudwisselkantoor zich op een breed publiek, van nieuwsgierige starters tot ervaren beleggers. De boodschap is helder: 'deze coin kun je niet hacken, deze coin blijft altijd goud waard, en deze coin kun je vasthouden.'

De campagnebeelden, video’s en radiospots spelen bewust met het contrast tussen de vluchtige digitale wereld en het tijdloze karakter van fysiek goud. Daarbij is AI ingezet om de focus visueel extra op de munten te leggen.

De campagne is te zien via online kanalen, radio, abri’s, billboards en narrowcasting. Op de speciaal ontwikkelde website goudwisselkantoor.nl/coins krijgen bezoekers uitleg over beleggen in goud. In korte video’s presenteren de specialisten van waarde de dertien populairste gouden munten, waaronder de Krugerrand en het Gouden Tientje.

De campagne loopt van 20 oktober tot en met 8 november en is zichtbaar in Nederland, België en Duitsland. De online en narrowcastinguitingen zijn gedurende de hele periode actief, terwijl radio- en outdoorcampagnes per land verschillen in looptijd.

Imke Walenberg

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken