DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten

- Media
- 14 okt 2025 @ 08:15
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 okt 2025 @ 08:15
- Kel Koenen
DPG Media biedt alle studenten in Nederland tussen 16 en 25 jaar een gratis digitaal abonnement op al haar nieuwsmerken. Daarmee wil het mediabedrijf jongeren weer dichter bij kwaliteitsjournalistiek brengen en hun mediawijsheid vergroten.
‘Het gros van de jongeren komt voornamelijk met nieuws in contact via social media, waar het bulkt van fake news’, zegt CEO Erik Roddenhof. ‘DPG Media gelooft dat onafhankelijke en lokale media bijdragen aan een sterke en verbonden samenleving. Goed geïnformeerde jongeren staan sterker en kritischer in het leven.’
Vanaf 14 oktober kunnen studenten met hun studentenpas kosteloos een digitaal abonnement afsluiten op één titel, waarmee ze automatisch toegang krijgen tot alle elf landelijke en regionale nieuwsmedia van DPG Media. Ook in België worden gratis studentenabonnementen aangeboden voor HLN en De Morgen.
Volgens Roddenhof gaat het initiatief verder dan enkel gratis toegang: ‘We passen onze journalistieke formules aan op de belevingswereld van jongeren. Ze consumeren nieuws anders – korter, visueler, interactiever. Het is én-én: de drempel verlagen én nieuwe vormen ontwikkelen.’
De actie sluit aan bij eerdere initiatieven van DPG Media om nieuws toegankelijk te maken, waaronder samenwerkingen met scholen en universiteiten en pilots rond nieuwswijsheid.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mercurs 2025: de genomineerden zijn bekend
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
Laatste Nieuws
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes