DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten

- Media
- 14 okt 2025 @ 08:15
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 okt 2025 @ 08:15
- Kel Koenen
DPG Media biedt alle studenten in Nederland tussen 16 en 25 jaar een gratis digitaal abonnement op al haar nieuwsmerken. Daarmee wil het mediabedrijf jongeren weer dichter bij kwaliteitsjournalistiek brengen en hun mediawijsheid vergroten.
‘Het gros van de jongeren komt voornamelijk met nieuws in contact via social media, waar het bulkt van fake news’, zegt CEO Erik Roddenhof. ‘DPG Media gelooft dat onafhankelijke en lokale media bijdragen aan een sterke en verbonden samenleving. Goed geïnformeerde jongeren staan sterker en kritischer in het leven.’
Vanaf 14 oktober kunnen studenten met hun studentenpas kosteloos een digitaal abonnement afsluiten op één titel, waarmee ze automatisch toegang krijgen tot alle elf landelijke en regionale nieuwsmedia van DPG Media. Ook in België worden gratis studentenabonnementen aangeboden voor HLN en De Morgen.
Volgens Roddenhof gaat het initiatief verder dan enkel gratis toegang: ‘We passen onze journalistieke formules aan op de belevingswereld van jongeren. Ze consumeren nieuws anders – korter, visueler, interactiever. Het is én-én: de drempel verlagen én nieuwe vormen ontwikkelen.’
De actie sluit aan bij eerdere initiatieven van DPG Media om nieuws toegankelijk te maken, waaronder samenwerkingen met scholen en universiteiten en pilots rond nieuwswijsheid.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

