DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten

DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
  • Media
  • 14 okt 2025 @ 08:15
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

DPG Media biedt alle studenten in Nederland tussen 16 en 25 jaar een gratis digitaal abonnement op al haar nieuwsmerken. Daarmee wil het mediabedrijf jongeren weer dichter bij kwaliteitsjournalistiek brengen en hun mediawijsheid vergroten.

‘Het gros van de jongeren komt voornamelijk met nieuws in contact via social media, waar het bulkt van fake news’, zegt CEO Erik Roddenhof. ‘DPG Media gelooft dat onafhankelijke en lokale media bijdragen aan een sterke en verbonden samenleving. Goed geïnformeerde jongeren staan sterker en kritischer in het leven.’

Vanaf 14 oktober kunnen studenten met hun studentenpas kosteloos een digitaal abonnement afsluiten op één titel, waarmee ze automatisch toegang krijgen tot alle elf landelijke en regionale nieuwsmedia van DPG Media. Ook in België worden gratis studentenabonnementen aangeboden voor HLN en De Morgen.

Volgens Roddenhof gaat het initiatief verder dan enkel gratis toegang: ‘We passen onze journalistieke formules aan op de belevingswereld van jongeren. Ze consumeren nieuws anders – korter, visueler, interactiever. Het is én-én: de drempel verlagen én nieuwe vormen ontwikkelen.’

De actie sluit aan bij eerdere initiatieven van DPG Media om nieuws toegankelijk te maken, waaronder samenwerkingen met scholen en universiteiten en pilots rond nieuwswijsheid.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken