Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne

Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
  • Food-en-retail
  • 8 okt 2025 @ 11:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Burger King laat in zijn nieuwe campagne ‘It’s Only Natural’ zien dat kinderen instinctief verlangen naar de smaak van de Whopper. De internationale fastfoodketen lanceert een montage van smartphonevideo’s waarin baby’s en peuters proberen een hap te nemen van de hamburger van hun ouders.

Je zou het 'eetverleiding' kunnen noemen, maar daar denkt Burger King anders over.

De geïntegreerde campagne, ontwikkeld door het creatieve bureau Ingo The Agency, benadrukt het inzicht dat kinderen willen wat hun ouders hebben. In de korte filmpjes is geen dialoog te horen — alleen de spontane, eerlijke reacties van kinderen die vol bewondering kijken of reiken naar de iconische burger.

Met ‘It’s Only Natural’ viert Burger King naar eigen zeggen zijn wereldwijde inzet om uitsluitend echte ingrediënten te gebruiken, zonder kunstmatige kleur-, smaak- of conserveringsmiddelen. Volgens het merk bewijst de campagne dat echte smaak altijd beter is.

De campagne gaat van start in Brazilië en wordt daarna wereldwijd uitgerold, ook naar Nederland. Hiermee markeert Burger King een nieuwe samenwerking met Ingo, eerder verantwoordelijk voor de bekroonde en virale ‘Moldy Whopper’-campagne uit 2020. De activatie is te zien op televisie, online, via sociale media en in restaurants, met speelse uitingen die de authentieke smaak van Burger King centraal stellen.

Dan Fisher, Chief Creative Officer bij Ingo, zegt: ‘Burger King is onderdeel van ons DNA. Campagnes als “Moldy Whopper” en “Not Big Macs” hebben ons niet alleen op de kaart gezet, maar ook gevormd als bureau. “It’s Only Natural” is het volgende hoofdstuk in dat verhaal. Ik ben oprecht blij dat we opnieuw samen magie kunnen creëren.’

De creatieve directeuren Fernando Montero en Nicolás López voegen toe: ‘Deze campagne is gebaseerd op iets wat iedereen herkent: kinderen verlangen naar wat hun ouders eten. Het is een klein, eerlijk moment dat geen script nodig heeft — en precies daarom overal aanspreekt. Wat echt menselijk is, wordt vanzelf wereldwijd.’

Credits
Opdrachtgever: Burger King
Sabrina Ferreti – VP, Head of Burger King and Firehouse Subs Marketing
Ceyda Yuksel – Head of Marketing, International Markets
Ariadna Sole – Brand & Communications Director, EMEA
Alessandro Perna – Marketing Brand & Communication, EMEA
Creative agency: Ingo The Agency
Global CCO: Daniel Fisher
Executive Creative Directors: Nicolás López Bravo, Fernando Montero
Art Directors: Andrea Lopez-Boado, Andrés Rincón
Copywriters: Anna Breinfalk, Sebastiao Assis
Fotograaf/Regisseur: Ale Burset
Regisseur: Mariano Legname García
Productie: Timing!
Digital retouching: Diego Speroni
Muziek & sound design: Hooked Music GmbH
Componisten: Camilo Remolina, Jan Finck Barboza

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken