Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne

- Food-en-retail
- 8 okt 2025 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 8 okt 2025 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
Burger King laat in zijn nieuwe campagne ‘It’s Only Natural’ zien dat kinderen instinctief verlangen naar de smaak van de Whopper. De internationale fastfoodketen lanceert een montage van smartphonevideo’s waarin baby’s en peuters proberen een hap te nemen van de hamburger van hun ouders.
Je zou het 'eetverleiding' kunnen noemen, maar daar denkt Burger King anders over.
De geïntegreerde campagne, ontwikkeld door het creatieve bureau Ingo The Agency, benadrukt het inzicht dat kinderen willen wat hun ouders hebben. In de korte filmpjes is geen dialoog te horen — alleen de spontane, eerlijke reacties van kinderen die vol bewondering kijken of reiken naar de iconische burger.
Met ‘It’s Only Natural’ viert Burger King naar eigen zeggen zijn wereldwijde inzet om uitsluitend echte ingrediënten te gebruiken, zonder kunstmatige kleur-, smaak- of conserveringsmiddelen. Volgens het merk bewijst de campagne dat echte smaak altijd beter is.
De campagne gaat van start in Brazilië en wordt daarna wereldwijd uitgerold, ook naar Nederland. Hiermee markeert Burger King een nieuwe samenwerking met Ingo, eerder verantwoordelijk voor de bekroonde en virale ‘Moldy Whopper’-campagne uit 2020. De activatie is te zien op televisie, online, via sociale media en in restaurants, met speelse uitingen die de authentieke smaak van Burger King centraal stellen.
Dan Fisher, Chief Creative Officer bij Ingo, zegt: ‘Burger King is onderdeel van ons DNA. Campagnes als “Moldy Whopper” en “Not Big Macs” hebben ons niet alleen op de kaart gezet, maar ook gevormd als bureau. “It’s Only Natural” is het volgende hoofdstuk in dat verhaal. Ik ben oprecht blij dat we opnieuw samen magie kunnen creëren.’
De creatieve directeuren Fernando Montero en Nicolás López voegen toe: ‘Deze campagne is gebaseerd op iets wat iedereen herkent: kinderen verlangen naar wat hun ouders eten. Het is een klein, eerlijk moment dat geen script nodig heeft — en precies daarom overal aanspreekt. Wat echt menselijk is, wordt vanzelf wereldwijd.’

Credits
Opdrachtgever: Burger King
Sabrina Ferreti – VP, Head of Burger King and Firehouse Subs Marketing
Ceyda Yuksel – Head of Marketing, International Markets
Ariadna Sole – Brand & Communications Director, EMEA
Alessandro Perna – Marketing Brand & Communication, EMEA
Creative agency: Ingo The Agency
Global CCO: Daniel Fisher
Executive Creative Directors: Nicolás López Bravo, Fernando Montero
Art Directors: Andrea Lopez-Boado, Andrés Rincón
Copywriters: Anna Breinfalk, Sebastiao Assis
Fotograaf/Regisseur: Ale Burset
Regisseur: Mariano Legname García
Productie: Timing!
Digital retouching: Diego Speroni
Muziek & sound design: Hooked Music GmbH
Componisten: Camilo Remolina, Jan Finck Barboza
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




