Eindhoven lanceert ‘Live at Philips Stadium’

- Algemeen
- 7 okt 2025 @ 15:11
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 okt 2025 @ 15:11
- Kel Koenen
Het Philips Stadion in Eindhoven krijgt een nieuw zomers gezicht. Samen met evenementenorganisatie This is Live Group kondigt het stadion de reeks Live at Philips Stadium aan: een maand vol grote concerten en muzikale beleving in juni en juli 2026. Van vrijdag 5 juni tot en met zaterdag 4 juli verandert het stadion meerdere keren in een bruisend decor voor nationale en internationale artiesten, verrassende thema-avonden en grootschalig entertainment.
Met deze nieuwe samenwerking willen het Philips Stadion en This is Live Group Eindhoven opnieuw stevig op de kaart zetten als stad van muziek, innovatie en creativiteit. De stad, bekend als het hart van de Brainport-regio, biedt volgens de initiatiefnemers alles wat nodig is om tienduizenden bezoekers te ontvangen: uitstekende bereikbaarheid, gastvrijheid en een rijke lokale cultuur.
Na zeventien jaar Groots met een Zachte G van Guus Meeuwis begint het stadion aan een nieuw hoofdstuk. Live at Philips Stadium wordt volgens de initiatiefnemers ‘de zomerse ontmoetingsplek waar communities samenkomen’. Elke avond krijgt een eigen karakter, met uiteenlopende genres, theater en verrassende samenwerkingen.
Joop Sorée, CEO van This is Live Group, noemt het project een droomkans: ‘We voelen ons enorm vereerd dat we de kans krijgen om een nieuwe legacy neer te zetten in het Philips Stadion. Het is ongelooflijk spannend om een podium te creëren waar internationale grootheden, nationale iconen en lokale helden samenkomen, en zo een onvergetelijke zomerervaring te creëren.’
Ook Sjors van den Boogaart, directeur van het Philips Stadion, kijkt reikhalzend uit naar de terugkeer van live muziek in het stadion: ‘Het Philips Stadion is niet alleen de voetbaltempel van de regio, maar ook het theater van de stad. Na het stoppen van Guus Meeuwis merkten we dat de concerten werden gemist – door bewoners, de middenstand én onze sponsoren. Er is gewoon een grote behoefte aan een rijk cultureel leven in Eindhoven. Wij zijn blij dat we daar opnieuw aan kunnen bijdragen.’
De volledige programmering en eerste namen worden binnenkort bekendgemaakt.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes