PostNL beloont honden met ‘Kwispel’-sticker

- Algemeen
- 1 okt 2025 @ 05:29
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 1 okt 2025 @ 05:29
- Kel Koenen
In aanloop naar Dierendag zet PostNL honden in het zonnetje. Duizenden post- en pakketbezorgers delen deze week niet alleen pakketten en brieven uit, maar ook kleine presentjes voor trouwe viervoeters. Huizen waar een vriendelijke hond woont, krijgen bovendien een speciale ‘Kwispel’-sticker op de voordeur.
‘Veel bezorgers bouwen tijdens hun route een band op met de huisdieren die ze dagelijks tegenkomen’, zegt Maurice Unck, directeur MailNL bij PostNL. ‘Die positieve voorbeelden, van een vriendelijke hond tot het aan de lijn houden van de hond, willen we belonen en zichtbaar maken. Want goed voorbeeld doet volgen.’
Toch is er ook een serieuze aanleiding voor de actie: het aantal bijtincidenten waarbij bezorgers betrokken raken, neemt toe. De gevolgen lopen uiteen van lichte verwondingen tot ernstig letsel of mentaal trauma. Unck: ‘Jaarlijks worden teveel bezorgers geconfronteerd met hondenbeten. Dat willen we terugdringen. Daarom zetten we in op bewustwording bij hondeneigenaren, het belonen van positief gedrag én aanvullende maatregelen.’
PostNL ontwikkelde een speciale webpagina met tips en adviezen voor hondeneigenaren. Ook krijgen bezorgers trainingen in de omgang met honden, zodat zij in uiteenlopende situaties veilig kunnen handelen. Unck: ‘Samen met baasjes en hun viervoeters werken we aan zo veilig mogelijke bezorging, waarbij iedere levering idealiter eindigt met een glimlach en een kwispel.’
De ‘Kwispel’-sticker blijft ook na Dierendag beschikbaar, zodat de boodschap zichtbaar blijft: samen zorgen PostNL en hondeneigenaren voor veilige en prettige bezorgmomenten.
Meer informatie: postnl.nl/campagnes/hond
Foto: Wendy van Bree
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Euromast lanceert nieuwe bezoekersexperience: The Rise of...
- Valerie van Schaick nieuwe cmo Alpine Hearing Protection
- Ra*w blikt terug op Cannes Lions 2025: 'Trust your gut'
- Inspireren met alledaagse grootsheid
- Bijna 100 gebouwen rood voor vrouwenhart
- Onderzoek: 'In 2025 trok 72% van de merken wereldwijd hun...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes