Euromast lanceert nieuwe bezoekersexperience: The Rise of Rotterdam
.jpg)
- Algemeen
- 19 sep 2025 @ 14:02
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 19 sep 2025 @ 14:02
- Imke Walenberg
De Euromast in Rotterdam heeft een nieuwe stap gezet in het verrijken van de bezoekerservaring. Met de lancering van The Rise of Rotterdam start een bezoek voortaan met twee speciaal ontwikkelde films die de geschiedenis en dynamiek van de stad tot leven brengen. De audiovisuele content is ontwikkeld door Woodwork Amsterdam, in samenwerking met NorthernLight en Yipp.
De experience begint op de begane grond van de Euromast, die hiermee wordt gepositioneerd als culturele toegangspoort van Rotterdam. In de eerste film, Rotterdam Risen from the Water, zien bezoekers hoe de stad in 1270 ontstond. De tweede film, A Colourful Panorama, verbeeldt de groei van Rotterdam in een energiek, geanimeerd stadsbeeld. Beide producties zijn volledig in-house ontwikkeld en sluiten naadloos aan bij de ruimtelijke inrichting en interactieve elementen.
Extra laag
Volgens Leonie Staat, General Manager van de Euromast, geeft deze nieuwe beleving een extra laag aan het bezoek: 'Met The Rise of Rotterdam maken we de start van een ontdekkingstocht door de stad betekenisvoller. Woodwork wist dit verhaal visueel sterk neer te zetten en dat verrijkt niet alleen een bezoek aan de Euromast, maar ook aan Rotterdam zelf.'
Marvin Koppejan, Executive Creative Director van Woodwork, benadrukt dat de kracht van het project zit in de integrale aanpak: 'Door film, ruimte, interactie en geluid te combineren, is een beleving ontstaan die het DNA van Rotterdam voelbaar maakt.'
Het project is gerealiseerd door een consortium van partners, waaronder Euromast – a Magnicity Experience, NorthernLight, Woodwork, Yipp, Bruns en Ata Tech B.V.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 230] Ivo Duits - founder Ivono
- Eerste 'unbottled' drankje zet nieuwe standaard voor...
- Onderzoek: Merken zouden meer aandacht kunnen besteden aan het...
- VIA: ‘Bureaus moeten fundamenteel van koers veranderen’
- [column] Monocultuur in marketing: Een recept voor instorting
- Cannes Lions 2025: menselijkheid als superkracht
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes