DPG Media en Albert Heijn lanceren crossmediaal receptconcept

DPG Media en Albert Heijn lanceren crossmediaal receptconcept
  • Food-en-retail
  • 18 sep 2025 @ 10:06
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

DPG Media en Albert Heijn zijn een strategisch partnership gestart om dagelijks antwoord te geven op een van de meest gestelde vragen in Nederlandse huishoudens: 'Wat eten we vandaag?'

Vanaf 1 september worden in het AD en zeven regionale titels recepten uit Allerhande opgenomen in de populaire rubriek. Daarmee wordt de bestaande formule verrijkt met gevarieerde, seizoensgebonden en toegankelijke gerechten die zowel in print als online beschikbaar zijn.

De samenwerking combineert de journalistieke kracht en het bereik van DPG Media met de culinaire expertise van Albert Heijn. De supermarktketen treedt op als exclusieve afzender van de rubriek en levert recepten aan die verschijnen in de papieren kranten, op AD.nl en de digitale platforms van de regionale nieuwsmerken.

Culinaire expertise

'Met deze samenwerking bundelen we de kracht van redactionele relevantie en culinaire expertise in een crossmediaal format,' zegt Rennie Rijpma, hoofdredacteur van het AD. ''Wat eten we vandaag?’ is al jaren een vaste waarde in onze nieuwsmerken. Door de samenwerking met Albert Heijn voegen we hier dagelijkse inspiratie en meerwaarde aan toe. Dagelijks bereiken we hiermee gecombineerd meer dan 2,1 miljoen Nederlanders.'

Ook Albert Heijn ziet grote kansen in het partnership. Joyce Bierman, verantwoordelijk voor merkcreatie en Allerhande: 'We geloven in de kracht van dagelijkse receptinspiratie. Dankzij deze samenwerking kunnen we onze klanten via nog meer kanalen, zowel in print als online, bereiken met een variatie aan lekkere, gezonde en betaalbare recepten.'

De samenwerking is aangegaan voor minimaal twee jaar.

Imke Walenberg

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken