DPG Media en Albert Heijn lanceren crossmediaal receptconcept
.jpg)
- Food-en-retail
- 18 sep 2025 @ 10:06
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 18 sep 2025 @ 10:06
- Imke Walenberg
DPG Media en Albert Heijn zijn een strategisch partnership gestart om dagelijks antwoord te geven op een van de meest gestelde vragen in Nederlandse huishoudens: 'Wat eten we vandaag?'
Vanaf 1 september worden in het AD en zeven regionale titels recepten uit Allerhande opgenomen in de populaire rubriek. Daarmee wordt de bestaande formule verrijkt met gevarieerde, seizoensgebonden en toegankelijke gerechten die zowel in print als online beschikbaar zijn.
De samenwerking combineert de journalistieke kracht en het bereik van DPG Media met de culinaire expertise van Albert Heijn. De supermarktketen treedt op als exclusieve afzender van de rubriek en levert recepten aan die verschijnen in de papieren kranten, op AD.nl en de digitale platforms van de regionale nieuwsmerken.
Culinaire expertise
'Met deze samenwerking bundelen we de kracht van redactionele relevantie en culinaire expertise in een crossmediaal format,' zegt Rennie Rijpma, hoofdredacteur van het AD. ''Wat eten we vandaag?’ is al jaren een vaste waarde in onze nieuwsmerken. Door de samenwerking met Albert Heijn voegen we hier dagelijkse inspiratie en meerwaarde aan toe. Dagelijks bereiken we hiermee gecombineerd meer dan 2,1 miljoen Nederlanders.'
Ook Albert Heijn ziet grote kansen in het partnership. Joyce Bierman, verantwoordelijk voor merkcreatie en Allerhande: 'We geloven in de kracht van dagelijkse receptinspiratie. Dankzij deze samenwerking kunnen we onze klanten via nog meer kanalen, zowel in print als online, bereiken met een variatie aan lekkere, gezonde en betaalbare recepten.'
De samenwerking is aangegaan voor minimaal twee jaar.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bakker Bart opent winkels op grotere... 19-09-2025
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes