Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich op smartphonekinderen

- Bureaus
- 17 sep 2025 @ 14:53
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 17 sep 2025 @ 14:53
- Kel Koenen
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) is samen met creatief bureau Monks een nieuwe campagne gestart: 'Blijf in beeld'. De campagne legt de nadruk op het maken van duidelijke afspraken tussen ouders en kinderen die hun eerste smartphone krijgen.
Nederlandse kinderen ontvangen gemiddeld rond hun negende verjaardag een smartphone. Ouders kiezen hier vooral voor vanwege veiligheid en bereikbaarheid, maar ervaren tegelijkertijd zorgen over online risico’s. 'Als overheid en vooral als ouders, hebben we de verantwoordelijkheid onze kinderen te beschermen, zonder ze alle leuke en leerzame ervaringen die de online wereld biedt te ontnemen', aldus demissionair staatssecretaris Eddie van Marum.
De campagnefilm laat op indringende wijze zien wat er gebeurt als ouders letterlijk ‘uit beeld’ verdwijnen. Creatief directeur Nick Philipse van Monks licht toe: 'Door de film te beginnen met het hele gezin, maar vervolgens de ouders uit beeld te laten verdwijnen en het kind te isoleren met zijn smartphone, laten we op een pakkende manier zien hoe een kind een smartphone kan worden "ingezogen".'
Bekijk de campagnefilm hieronder:
Naast de campagne introduceert BZK een afsprakenkaart waarmee ouders eenvoudig concrete afspraken kunnen vastleggen over smartphonegebruik. “Door duidelijke afspraken te maken kun je veel problemen voorkomen. Het gaat erom dat je als ouder in beeld blijft bij wat je kind met zijn smartphone doet,” zegt Brigitte Janssen van BZK.
Blijf in beeld is de eerste campagne vanuit het platform jouwkindonline.nl. In de komende periode volgen meer initiatieven gericht op de online veiligheid van kinderen tot 18 jaar. De campagne is de komende tijd landelijk zichtbaar via televisie en online kanalen.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich... 17-09-2025
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
- Closed on Monday opent lift voor... 15-09-2025
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes